Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko320
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum

201

Chrześcijański problem z kosmitami

Teologowie zgromadzeni na sympozjum, które odbyło się 1 października w Orlando (USA) orzekli, że chrześcijanie mogą mieć większy problem z zaakceptowaniem istnienia obcych niż przedstawiciele innych religii. - Czy Jezus umarł także za Klingonów? – streścił sens problemu filozof Christian Weidemann.

h.....n
konto usunięte
z
infra.org.pl
dodany: 03.10.2011, 17:17:15
  • #
    nauka
  • #
    matematyka
  • #
    fizyka
  • #
    astronomia
  • #
    religia
  • #
    kosmos
  • #
    wszechswiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    chrzescijanstwo
  • 123
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (5)

Fragment filmu "Paul"

Kredke
z youtube.com
  • 1

Czarny Chrystus

gEeK
z pl.wikipedia.org
  • 0

Komentarze (123)

najlepsze

alojzystudent
alojzystudent
03.10.2011, 17:35:47
  • 56
Poradzili sobie z kulistością Ziemi, heliocentryzmem i teorią ewolucji to poradzą sobie też z kosmitami. Powie się coś o przenośniach i tajemnicach i będzie ok ;)
  • 17
Endis
Endis
03.10.2011, 17:51:23
  • 27
@alojzystudent: dokładnie, teologię dostosuje się do nowych warunków. Większym wyzwaniem będzie nawrócenie tej hołoty:P
Groncu
Groncu
04.10.2011, 09:50:14
  • 18
@Endis: Boje się, ze jak kosmici do nas przylecą to oni będą próbowali nas nawrócić.
Praptak
Praptak
03.10.2011, 17:26:43
  • 37
Walić Klingonów, pytanie czy umarł też za Reptilian. Nie chciałbym przebywać w Niebie z Jaszczurami.
  • 8
gEeK
gEeK
03.10.2011, 18:52:13
  • 20
@Praptak: z innych Twoich wypowiedzi pod innymi wykopami śmiem twierdzić że z tym waleniem jesteś monotematyczny, a wręcz perwersyjny...
N.....a
konto usunięte 03.10.2011, 17:31:08
  • 4
@Praptak: Walić Reptilan. Czy umarł też za Wookich i Ewokii? A Ty i tak za takie pytania do nieba nie trafisz :D
Jabby
Jabby
03.10.2011, 17:59:00
  • 31
Adam i Ewa są protoplastami wszelkich cywilizacji we wszechświecie. Od nich wszystko się zaczęło. Jednak ich historia jaką znamy tyczy się jedynie zdarzeń i postaci mających związek z naszą planetą. A dali oni początek wszelkiemu inteligentnemu życiu we wszechświecie. Zatem wszyscy kosmici żyją z piętnem grzechu pierworodnego. Jezus natomiast umierając na krzyżu, umarł za zbawienie wszystkich potomków Adama i Ewy. W tym obcych.

Trzyma się kupy? Trzyma. Jak cała Biblia ;)
  • 11
gEeK
gEeK
03.10.2011, 18:30:08
  • 15
1. @Jabby: Księga Rodzaju czy jakkolwiek nazywa się ta pierwsza część, mówi o wypędzeniu z raju, a "ten" niekoniecznie musiał być na Ziemi ;)

2. Cała Biblia to zbiór wskazówek i anegdot a niekoniecznie zapis faktycznych zdarzeń które miały miejsce.

3. (a raczej 2.1) - Wszystkie (a przynajmniej większość) zdarzeń została opisana (w identyczny sposób - jako wskazówki dla kreowania moralności i anegdoty o tym samym celu) we wcześniejszych "wierzeniach"/"religiach", jak
enemydown
enemydown
03.10.2011, 20:35:58
  • 3
@gEeK: założył im skafandry i wykopał rakietą z Marsa. Przybyli na Ziemię, gdzie ludzkość jest potomkami kazirodczego związku Kaina i Abla.

Btw, lubię gdy ktoś mówi, że ewolucja nie kłóci się z religią, kiedy to wstępując do tej sekty (wbrew swojej woli), kapłan zmywa z dziecka "grzech pierworodny", który jest następstwem bajki (faktu dla chrześcijan) o Adamie i Ewie, w który muszą wierzyć. Ksiądz z ambony nigdy nie mówi, że to
MCFMCF
MCFMCF
03.10.2011, 18:19:08
  • 27
Czekam z niecierpliwością aż teologowie rozwiążą kolejny dylemat: Czy Luke Skywalker niszcząc gwiazdę śmierci ocalił także życie Harrego Pottera?
  • 3
breeder
breeder
04.10.2011, 00:07:42
  • 13
Nie minusujcie. To dobry komentarz. Jedyna różnica jest taka, że za brak wiary w Harrego Potera nikt nie straszy dziecka piekłem czy nie krzyczy na nie. Poza tym, to podobna fikcja, która robi się poważna tylko ze względu na poczucie lęku.
W.....o
konto usunięte 04.10.2011, 12:46:21
  • 6
@breeder: dzięki takim komentarzom odzyskuję wiarę w wykop.
k0rn1k
k0rn1k
03.10.2011, 19:08:25
  • 25
Nic nowego, Lem już dawno temu przerobił ten temat:

"Jako wizję niezliczonych planet z mnóstwem jabłek rajskich tam, gdzie nie ma jabłoni, oliwek, których i syn Boga nie przeklnie, bo nie rosną tam drzewa oliwkowe, dywizji Piłatów, umywających ręce w miliardach naczyń, lasu ukrzyżowań, tłumów Judaszy, niepokalanych poczęć istot, których fizjologia rozrodu nie daje miejsca na takie pojęcie, gdyż nie rozmnażają się kopulacyjnie - jednym słowem, przemnożenie Ewangelii przez wszystkie ramiona wszystkich
  • 2
PlonacaZyrafa
PlonacaZyrafa
04.10.2011, 10:29:54
  • 4
@k0rn1k: W świecie Hyperiona Chrześcijaństwo stało się niszową sektą. Ogólnie temat był wiele razy poruszany w powieściach SF.
Mikemed
Mikemed
04.10.2011, 16:12:10 via iOS
  • 0
@k0rn1k: w cyklu "Diuna" Franka Herberta ludzkość dokonała podsumowania zasad wszystkich religii w czasie kongresu ekumenicznego i wydała Biblię P-K (protestancko- katolicką), której najważniejsze przykazanie brzmiało: "nie będziesz kaleczył ducha". Trochę to naiwne, ale kto wie? Przy potencjalnym zagrożeniu zewnętrznym (np. kosmici) ludzkość ma tendencję do odrzucania podziałów i jednoczenia się. Wykorzystują to na mniejszą skalę m.in. współczesne rządy.
hoi_polloi
hoi_polloi
03.10.2011, 17:41:48
  • 19
Hmh, nie znam świętych ksiąg, bo to ich treść stanowi tu problem, jednak wydawać by się mogło, że z filozoficznego punktu widzenia dopięcie kosmitów nie powinno być aż tak trudne.

A racjonalnie i pewnie tę sprawę możemy rozwiązać tak, póki nie zdobędziemy empirycznych dowodów na istnienie pozaziemskiej inteligencji „nie warto siwieć nad tym zagadnieniem". ;)
  • 1
hoi_polloi
hoi_polloi
04.10.2011, 13:38:00
  • 3
O ciekawa rzecz w temacie, podsunięta przez "Czarne karty kościoła" Vittorio Messori.

Mam także inne owce, które nie są z tej owczarni. I te muszę przyprowadzić i będą słuchać głosu mego, i nastanie jedna owczarnia, jeden pasterz.


J(10:16)

Zatem moglibyśmy nawet usprawiedliwić krucjaty na skale kosmiczną. :)
BeSmarter
BeSmarter
03.10.2011, 19:57:59
  • 16
Akurat o dziwo, Watykan jakoś jak najbardziej dopuszcza istnienie obcych cywilizacji. I uważa, że wiara w nie (wiara?) nie kłóci się z chrześcijaństwem.

Więc ja raczej pytam, skąd urwali się Ci "chrześcijańscy naukowcy"...?

Aczkolwiek właśnie z powodu potocznego rozumienia religii również uważam, że takie odkrycie doprowadziło by do jej kryzysu.
  • 6
staa
staa
03.10.2011, 20:16:37
  • 8
@BeSmarter: Twój komentarz jest, jak do tej pory, jedynym sensownym.

Zgadza się, Watykan stoi na stanowisku, że kosmici mogą istnieć, czemu nie. Ale teraz tego nie wiadomo, nie ma żadnych szczegółów, więc nie ma większego sensu gdybanie na ten temat. Przylecą, to powiedzą jak jest u nich. Dlatego też nie rozumiem skąd urwali się ci „chrześcijańscy naukowcy”.
J.....n
konto usunięte 04.10.2011, 11:18:29
  • 2
@staa: Jak to skąd. Z USA. Tam niemal każde hrabstwo ma swój odłam chrześcijaństwa, a fundamentalizm szaleje w niektórych stanach. Nic dziwnego, że powodem długich dyskusji teologicznych jest ewentualne istnienie kosmitów, skoro mają problem już z samą teorią ewolucji, a niektórzy nawet z istnieniem dinozaurów, czy też faktem, że Ziemia jest starsza, niż kilka tysięcy lat.
tom1988
tom1988
04.10.2011, 02:23:06
  • 8
Przecież jeżeli np. Nowy Testament jest prawdziwy i to wszystko co jest tam opisane również jest prawdziwe, to jedyny wniosek jaki można wysnuć to taki, że to Jezus był kosmitą, wraz z różnymi latającymi obłokami, cudami, które można wykonać dzięki technice etc. Wariactwo? To bardziej możliwe niż katolicka bajka używająca pokrętnej logiki, w której Bóg - stwórca wszechświata musi ingerować wraz stworzony system i uczyć ludzi moralności. Jakaś inna cywilizacja nam ładny
  • 3
Vince
Vince
04.10.2011, 14:39:31
  • 1
@tom1988: To było tylko w charakterze luźnego skojarzenia na temat konceptu Jezusa-kosmity ;)
Vince
Vince
04.10.2011, 13:46:05
  • 1
@tom1988: http://img30.imageshack.us/img30/7206/skanuj0002jdd.jpg
p.....r
konto usunięte 04.10.2011, 09:59:40
  • 6
Watykan od dawna rozważa istnienie obcych cywilizacji, tylko niewiele oficjalnych informacji dostaje się do mediów. Nic nowego, ale dla antyklerykałów to nadzieja na kolejny mokry sen.
  • 6
e.....a
konto usunięte 04.10.2011, 10:26:49
  • 1
@peakhunter: Z tego artykułu wynika też, że chodzi o protestantów, więc Watykanowi nic do tego. A, tak jak piszesz, są rozważane takie możliwości.

Tylko.... to właściwie nic nie zmienia. Szczególnie, że i tak nie mamy żadnych podstaw, żeby dowodzić, czy tam Jezus też był, czy nie.
ITpro
ITpro
04.10.2011, 13:53:36
  • 0
@emkaka: Jakie? Poza biblią nie ma żadnego źródła potwierdzającego boskość Jezusa.
Zenon_Zabawny
Zenon_Zabawny
04.10.2011, 10:01:57
  • 4
"Misja na Marsa" już wkrótce będzie brzmieć bardziej wieloznacznie...
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (201)
  • Zakopujący (23)

Hity

tygodnia

Bojkot ONET.PL
5277
Programowanie Polek przez Onet [ZESTAWIENIE ARTYKUŁÓW]
3817
Przez 8 lat rządów PiS Ministerstwa przelały 30 milionów na konto Rydzyka
2895
Pisowski Oskarek za drożyznę wini... Tuska
1980
Nie poznamy zarobków zarządu Orlenu. Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa
1963
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #technologia
  • #biologia
  • #historia
  • #medycyna
  • #astronomia
  • #swiat
  • #kosmos
  • #liganauki

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl