Tak, wtedy działała wyobraźnia, i przede wszystkim takie tytuły jak Unreal były niesamowicie grywalne. Co z tego że pierwszy komputer miałem w 2000 roku, nigdy nie pogardziłem żadną ze starszych produkcji, nawet starszą niż ja :) coś niesamowitego.
@adiq94: Wyraziłem się zbyt ściśle. Ubogość w grafice nadrabia wyobraźnia, i czy to stare czy nowe produkcje zawsze to działa na korzyść. Przynajmniej dla mnie. Tylko że nie można przesadzać w drugą stronę. Nie podobają mi się gry w których słaba grafika wynika z zaniedbania i dostajemy produkt w którym coś gra a tu nagle zgrzyt bo pośród ostrych jak żyleta tekstur mamy rozmazane flaki :)
@Luca24: Ja naparzam w Heroes III obecnie :) A w tamtych czasach zawsze ubóstwiałem Q3. W sumie, dopiero niedawno przestałem nałogowo pykać w TDM rail freeze. I rządzi haxball i wspomniani wcześniej HIII.
@FilipChG: I do tego odczuwać otoczenie ^^ Postrzały itp. czuć to co postać. Fajnie fajnie, ale kiedy to będzie możliwe.. Nie muszę mówić jaka branża gier by nagle wystrzeliła w górę.
Unreal! Pamiętacie te pierwsze lokacje tuż po wyjściu ze statku? Ta ogromna przestrzeń i niepowstrzymana chęć skoczenia z urwiska do wody kilkadziesiąt metrów niżej. Wtedy to był po prostu szok i graficzny orgazm:)
@TerroD: Niesamowite, że przywołałeś właśnie tamtą (czy też tamte) scenerie - to był najpiękniejszy moment jaki pamiętam, ze wszystkich fpp, w które grałem. Później dopiero HL2 zrobił na mnie podobne wrażenie, a teraz - albo jestem już stary albo nie ma dobrych gier.
@TerroD: Obszar po wyjściu ze statku + kawałek temu toważyszący (36 sekunda Dusk Horizon) to był najlepszy i najbardziej zapadający w pamięć moment w historii gier jaki widziałem (a widziałem całkiem sporo) . Szacun...
Przysiągłbym, że to samo zdjęcie widziałem na wykopie nie dalej jak miesiąc temu :|
Chyba, że... cofnąłem się w czasie! Przewiduje: w najbliższych dniach będą wykopy o memach, miss Wykopu, dziewczyna pierwszy raz się słyszy i żelki żalu.
To spisek. Twórcy gier robią coraz bardziej zaawansowane graficznie gry po to, żebyśmy nie musieli używać swojej wyobraźni. To powoduje jej powolne i całkowite "wyłączanie" a w następstwie upośledzenie człowieka. To spisek!
Każdy dziś mówi, że najważniejsza jest grywalność a nie grafika, tymczasem jak włączyłem Minecrafta to wszyscy znajomi (z Akademika) pytali się jak można w cos takiego grać z taką grafiką...
Najlepsze było wyjście ze statku, wielka przestrzeń, piękne widoczki i Shared Dig w głośnikach... A wszystko renderowane w softwarze na AMD K6-2 333MHz. ;P Piękne czasy.
Pamiętam jak miałem mokro ze szczęścia gdy to zobaczyłem. Zresztą. Co się dziwić. Unreal był stworzony przez ludzi z ówczesnego Epic MegaGames - weteranów sceny. Kto widział efekty w UnrealEd'zie ten widział wszędzie te efekty z demek.
Jeśli ktoś się zastanawia to chodziło o to że jest to zrzut ekranu z gry a nie ze wstawki filmowej w grze, a nie o to że komuś się wydawało że ta grafika jest fotorealistyczna ;)
nigdy nie zapomne jak gry w tamtych czasach miały 10 minutowy wstęp z "zarąbistą" (na tamte czasy) grafiką i było "łooł, łaaał, zarąbista gra" a tu nagle się włącza "actual game" i mamy kopię mario :|
Ojojoj, pamiętam że dosłownie rozpływałem się widząc grafikę w Unreal, w przeciwieństwie do Quake tutaj były żywe kolory i ultra_realistyczna oprawa graficzna.
Zawsze się zastanawiam, jakim cudem wtedy wydawało mi się, że jest to tak piękne, że nie da się zrobić lepiej :]
Czy to nie jest piękne? Poza grafiką muzyka wymiata!
Ja tam śmieję się już z tego, co jest dzisiaj. Większość gier inwestuje w grafikę i kompletnie olewa estetykę, nie mają własnego stylu, zatem mimo iż mają shadery, antialiasingi, bloomy, modele z dużą ilością polygonów i tekstury wysokiej rozdzielczości... to Minecraft jest od nich ładniejszy (z text. packiem 32x32). To samo z grywalnością, wszyscy idą w grafikę, a grywalność to już tylko legenda... a tu wychodzi Minecraft z kwadratowatą grafiką i bije
Pamiętam jak wczoraj gdy kupiłem pierwszy akcelerator grafiki Voodoo i grałem w Turoka (pierwsza część oczywiście). Banan na ryju 24/7. Teraz to potrafię tylko narzekać. Np taki najnowszy bad company 3: czy developerzy nie wiedzą że ludzie czasami muszą mrugać oczami? a nie, poszli na łatwizne i większość ma okulary przeciwsłoneczne. A te latarki walące po oczach to już żenada. Zero realizmu. (i poszedł grać w minecraft'a)
@ketrish: Wyjątki: Nowy Deus Ex, GTA IV, Minecraft + jeszcze parę tego będzie, aczkolwiek większość faktycznie można przejść idąc przed siebie cały czas, klikając lpm i patrząc kiedy z ekranu zejdzie krew i będzie full hp
Pamiętam kiedy katowałem demko - to się nazywa miłość od pierwszego wejrzenia, a o UT już nie wspomnę. Pierwszy raz w niego zagrałem w 99, a mam go na komputerze do dzisiaj. :)
@LubieRZca: Unreal Torunament się nie starzeje... Sam po raz pierwszy zetknąłem się z nim poprzez demko (instalowane cichaczem u kumpla ;) i też gram do dzisiaj
Komentarze (129)
najlepsze
Chyba, że... cofnąłem się w czasie! Przewiduje: w najbliższych dniach będą wykopy o memach, miss Wykopu, dziewczyna pierwszy raz się słyszy i żelki żalu.
Co zabawne, do dzisiaj uważam, że to najlepsza gra w jaka dane mi było grać.
3D to już czyste szaleństwo, ery gier 2D- to było coś... Każdy piksel to już ogromna różnica a szaleństwo 256 kolorów to było coś.
Kurde czuję się jak dinozaur.
Ale w Crysisa 2 to bym sobie pograł ;]
Pamiętam jak miałem mokro ze szczęścia gdy to zobaczyłem. Zresztą. Co się dziwić. Unreal był stworzony przez ludzi z ówczesnego Epic MegaGames - weteranów sceny. Kto widział efekty w UnrealEd'zie ten widział wszędzie te efekty z demek.
nigdy nie zapomne jak gry w tamtych czasach miały 10 minutowy wstęp z "zarąbistą" (na tamte czasy) grafiką i było "łooł, łaaał, zarąbista gra" a tu nagle się włącza "actual game" i mamy kopię mario :|
Zawsze się zastanawiam, jakim cudem wtedy wydawało mi się, że jest to tak piękne, że nie da się zrobić lepiej :]
Czy to nie jest piękne? Poza grafiką muzyka wymiata!
http://www.youtube.com/watch?v=LPcJOnwWhF4
Akurat z tamtego okresu kawałka nie pamiętam, ale wiem, że trzeba było mieć płytkę z grą w napędzie aby