Jak zacząłem czytać o szybkiej kolei w Polsce, przez chwilę myślałem, że to jakiś spot reklamowy partii :)
W innych krajach jakoś ludzie się nie przejmują "ale paniiiii tu jest bardzo rzadka fauna i może wyginąć" - coś za coś, albo my mamy wygodę i lepsze życie, albo poruszamy się jak te robaki, co mają zginąć :)
@Wapniak: Oczywiście, że się przejmują, tylko, że nie słyszysz o tym w polskich mediach. Myślisz, że hiszpańska telewizja informuje, że w Polsce ktoś coś blokuje, bo coś tam i tam?
@sciana: zanim pociąg się rozpędzi jedzie wolniej niż te 300km/h. Prędkość średnia na krótkim odcinku jest mniejsza niż na dłuższym. Wrocław-Warszawa podany pewnie jest bez postoju i pociąg zasuwa z 300km/h przez dłuższą drogę.
@BartoszWielki: Ponieważ wymagany jest pas zieleni (jak na autostradzie), Miejsce na nasyp, płot, ekrany dźwiekochłonne, drogę techniczną... tego jest w piernik.
@MDebowski: Hiszpanom chyba nie wystarczył pobieżny rzut oka, zbudowali sobie za dotacje unijne ogromną sieć szybkich kolei, które teraz przynoszą im równie ogromne straty.
@yanbar: Jeśli będą jeździły pełne składy to i bilet będzie tani.
Prawo popytu i podaży się kłania. Jeżeli popyt na dobro jest wysoki (pełne składy), to jest przesłanka do podniesienia ceny. Poza tym koszta obsługi to jedno, a cena (czyli koszta + marża) to co innego. W przypadku braku konkurencji w postaci innych przewoźników nie ma podstaw do ustanowienia niskich cen.
@bonaventure: linia jest zaprojektowana tak żeby na siebie zarabiać. Zaraz pewnie odezwą się mieszkańcy trójmiasta, Olsztyna, Lublina, Rzeszowa i Szczecina.... Jak dla mnie ten układ jest na chwilę obecną optymalny.
Komentarze (123)
najlepsze
W innych krajach jakoś ludzie się nie przejmują "ale paniiiii tu jest bardzo rzadka fauna i może wyginąć" - coś za coś, albo my mamy wygodę i lepsze życie, albo poruszamy się jak te robaki, co mają zginąć :)
Wrocław - Łódź: 1:15h
Łódź - Warszawa: 0:45h
Wrocław
Prawo popytu i podaży się kłania. Jeżeli popyt na dobro jest wysoki (pełne składy), to jest przesłanka do podniesienia ceny. Poza tym koszta obsługi to jedno, a cena (czyli koszta + marża) to co innego. W przypadku braku konkurencji w postaci innych przewoźników nie ma podstaw do ustanowienia niskich cen.
Wrocław-Poznań 250km ????
w 1990r na klasycznych 168km (taka odleglosc dzieli faktycznie te miasta)
torach
REALNA PRĘDKOŚĆ
(UWZGLĘDNIAJĄC CIĄGŁE REMONTY)
20 km/h