Nie, zrobią bazy przeładunkowe poza miastem i zamiast jednego tira będzie to wszystko wwożone do miasta kilkoma dostawczakami. Będzie drożej, dłużej i więcej zanieczyszczenia ale słuszną linię ma nasza władza.
@GlobalneOcieplenie: Ale bazy przeładunkowe już powstają za miastem. Najciekawiej jednak wygląda to we Wrocławiu, kiedy wprowadzono wagi na główne wjazdy do miasta, aby łapać przeładowane tiry, które rozjeżdżały asfalt w centrum. Od momentu uruchomienia wszystkich bramek (są tylko na głównych) przeładowane tiry zaczęły wjeżdżać do miasta przez okoliczne wsie. Już na wykopie były o tym artykuły.
Nie mogę pojąć jednego. Cokolwiek się wprowadza w Polsce, to się wprowadza źle. Całkiem sensowny system został spartaczony nędzną organizacją i przygotowaniem. Wszystko robione jest na odp$!#$@@, bo "jakoś to będzie". Proponuję zabrać tym wszystkim urzędasom wypłaty w nagrodę za to, że system jest źle skopany, widocznie układali pasjansa zamiast zastanawiać się nad problemem.
@kaef: ale przeciez to bylo do przewidzenia juz od samego poczatku. Wlasnie dlatego wprowadzono "oplate drogowa" wliczana w cene paliwa zebys placil rzeczywiscie od tego ile przejechales i jaka masz norme spalania i niewazne gdzie jezdzisz placisz ciagle. Ciezko jest tej oplaty uniknac a wzgledem firm wrecz nie da sie od tego uciec. W chwili obecnej dla ciezarowek podatki w paliwie nie wynosza polowe jej ceny lecz 3/4.
@kaef: Dlaczego? polecam zajrzeć do projektu ustawy z MI, a dokładniej do Oceny Skutków Regulacji (link powyżej str. 15+) który to dokument ma "przewidzieć" problemy systemu opłat. Piękny obraz urzędniczej pracy. Czego się dowiesz?
Oto najlepsze perełki:
"Nie przewiduje się wpływu projektowanych zmian ustawowych na sytuację i rozwój regionów. " "Zniesienie opłat typu winietowego spowoduje zmniejszenie obciążeń finansowych przewoźników. (!!!) "
" wzrost czasu pracy kierowców oraz wzrost popytu na usługi
Zamiast zrobić dokładnie na odwrót, czyli krajówki obciążać opłatami dla ciężarówek (mniejszymi oczywiście niż teraz), a autostrady za darmo dla nich. Zwiększyło by to bezpieczeństwo w mniejszych miejscowościach, szybciej były by organizowane przetargi na obwodnice miast. A tak to teraz po wsiach i małych mieścinach będą zapierdzielać ciężkie samochody.
Wiadomo transport publiczny powinien być za darmo. A teraz jest pomieszanie z poplątaniem.
@bixor: Najlepiej by było, jak by przejazdy nie były w ogóle obciążone opłatami. Przełożyłoby się to bezpośrednio na mniejsze ceny towarów, których ludzie zaczęliby kupować więcej, zwiększono by produkcję żeby zaspokoić zwiększony popyt i gospodarka rozwijałaby się. Do budżetu wpłynęłoby tyle samo albo i więcej pieniędzy z VATu. Nie jestem żadnym specjalistą ekonomii, to tylko efekt logicznego myślenia i jakieś tam podstawowej wiedzy.
"Wiadomo transport publiczny powinien być za darmo"
To chyba na osiołkach bo autobusy zużywają paliwo i trzeba je serwisować. Kierowcy pewnie zgłosiliby się do pracy za darmo, ale niestety dla takim, którzy nie uczyli się jeździć autobusem w GTA i Carmagedon, trzeba zapłacić.
Spokojnie po wprowadzeniu opłat na drogi lokalne zostaną jeszcze drogi dojazdowe, potem pozostałe - typowo leśne, polne aż w końcu TIRy znikną z normalnych dróg,. Taki jest plan.
Będą przemierzać lasy, łąki, bagna i jeziora... tam ewoluują, wyrosną im skrzydła i uniosą się w powietrze gdzie napotkają kolejny problem z samolotami pasażerskimi, wojskowymi. Będą musiały iść dalej na orbitę ale i tu gąszcz satelit będzie im przeszkadzać więc w końcu opanują kosmos.
A ja się zastanawiam co mi tak TIRy walą dzisiaj pod oknem jak dopiero co oddali dojazdówkę do autostrady pod Opolem... Może ze dwa tygodnie (po chyba rocznym remoncie) był spokój od ciężkich pojazdów i znowu się zaczęło :/
Tak przy okazji sobie sprawdziłem DMC auta z przyczepą kempingową i wygląda na to, że będzie trzeba zainstalować ten automat :/
Tak przy okazji sobie sprawdziłem DMC auta z przyczepą kempingową i wygląda na to, że będzie trzeba zainstalować ten automat :/
i wyrobić prawo jazdy kategorii C, bo na B możesz jechać tylko do masy 3,5t, jak pojazd z przyczepą przekroczy tą magiczną wartość to trzeba mieć inne uprawnienia
Bo ludzie "złotego" Donka wyliczyli to jak zwykle, czyli "by (im) żyło się lepiej". Jak sobie to wyobrażali buce, cena 50gr/km gdzie średnio koszt spedycji wynosi od 2zł/km a dla kierowcy zostaje ok 30gr/km - przecież na dzień dobry oznacza to wzrost kosztów mniej więcej o wysokość marż.
Ciekawe ile osób zdaje sobie że koszt opłat e-myto spadnie na nas wszystkich. To tak jak wzrostem cen paliwa. Rosną koszty transportu to automatycznie rosną ceny żywności. Pośrednicy na pewno pokryją sobie te koszty wzrostem cen, nie tylko żywności.
Swoja drogą to skandal że przewoźnicy muszą płacić dodatkowy haracz pomimo tego że płacą całkiem spory podatek drogowy w paliwie plus wygórowane opłaty na autostradach.
Chcę taka Panią burmistrz jak mają w w Swarzędzu pod Poznaniem! Mądra kobieta, w dupie mam z jakiej jest partii.
Mówicie o cenach, ale teraz na drogach krajowych, na których ginie najwięcej osób będzie niebezpieczniej, będzie jeździć się wolniej i wyprzedzać kolumnę tirów z sercem w gardle, będzie więcej dziur, więcej dziur to więcej ograniczeń prędkości a większy ruch to więcej świateł i linii ciągłych, więcej ograniczeń i świateł to wolniejsza droga,
Z rozmów na CB które słyszałem wynika, że szefowie firm przewozowych obciążają tą kwotą klientów. Orientuje się może ktoś jak dowożona jest żywność do biedronki, lidla, tesco itp?
"Widzimy problem i rozważamy możliwość objęcia również takich odcinków opłatami - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury" - no i wtedy to wszyscy będą się cieszyć z nowych cen żywności:/
@yegi: Nie ma to jak rozwiązanie które uszczęśliwi wszystkich (zamiast znieść opłaty to dowalmy je wszystkim bo przecież podatek w paliwie to za mało skoro można wziąć więcej) :D
@niemogewtouwierzyc: Chciales liberalow z PO, tak teraz sie nie dziw, ze ludzie biedni lub klasa srednia sie denerwuje. Nigdy PO!!! Liberalowie tylko dla ludzi bogatych. KONIEC KROPKA
Po co wprowadzać drugi "podatek od dróg" w dodatku? Przecież mamy opłatę w paliwie, bardziej sprawiedliwą, szczelniejszą i mniej kosztowną w zarządzaniu, którą wystarczy podnieść jeżeli jest potrzeba! Fakt, że e-myto dotyczy tylko ciężarówek i dróg krajowych ale wzrost kosztów transportu i tak pokryją wszyscy, bo są zawarte we wszystkich produktach!
Tylko rząd woli wprowadzić opłatę mniej efektywną i trudniejszą w administracji (przecież ktoś na tym wdrożeniu systemu
@Satter: ja myślę, że to jest na zasadzie jak z kwotą zarobków: brutto/netto zarabiasz 5000 brutto, dostajesz do ręki 3 550,19 netto, a pracodawca w sumie płaci za Ciebie: 5 840,50
Czyli wmawia się ludziom, ze płacą 1400 podatków i zusów, kiedy tak naprawdę płacą 2300.
- Do dla nas tragedia - mówi Tadeusz Nowicki, burmistrz kilkutysięcznej Goliny leżącej przy drodze nr 92. Mieszkańcy na znak protestu blokowali już w tym tygodniu ruch na trasie, chodząc w kółko po przejściu dla pieszych.
To głupota. Jeżeli blokować, hałasować itp. to tylko pod domami, Tusk, Grabarczyka i reszty tej platformianej barcelony. Jeżeli ktoś nie ma czasu na blokadę a przejeżdża obok domu jaśnienampanującegonajabrdziejeuropejskiegozeuropejskich premiera Tuska to nie zaszkodzi pozdrowić go
Najlepsze jest to, że za te płatne drogi i autostrady zapłacimy MY. Przewoźnik ma większe koszty więc przeżuci je na konsumentów bo sam nie uciągnie to logiczne:/
Niech mi ktoś wytłumaczy czemu duże firmy przewozowe/transportowe się nie postawią, tylko błyskawicznie się dostosowują? Co by im urzędnicze k%@%y zrobiły, gdyby wszyscy olali te opłaty, wojsko wyślą przeciw nim? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że dużym firmom to się opłaca, bo oni jakoś sobie poradzą (podniosą ceny, a i tak będą mieli klientów), natomiast wyeliminuje to konkurencję ze strony małych firm, które nie wytrzymają kosztów.
@ocet: Bo to takie polskie, kombinować i kombinować jak państwo utrudnia. Jakby się postawili to zaraz cała skarbówka poszłaby na kontrole do firm i szybko by się skończyły protesty wobec czego firmy wolą kombinować.
Komentarze (153)
najlepsze
Nie, zrobią bazy przeładunkowe poza miastem i zamiast jednego tira będzie to wszystko wwożone do miasta kilkoma dostawczakami. Będzie drożej, dłużej i więcej zanieczyszczenia ale słuszną linię ma nasza władza.
Oto najlepsze perełki:
"Nie przewiduje się wpływu projektowanych zmian ustawowych na sytuację i rozwój regionów. " "Zniesienie opłat typu winietowego spowoduje zmniejszenie obciążeń finansowych przewoźników. (!!!) "
" wzrost czasu pracy kierowców oraz wzrost popytu na usługi
Wiadomo transport publiczny powinien być za darmo. A teraz jest pomieszanie z poplątaniem.
Co do Twojego pomysłu - może nie zauważyłeś,
"Wiadomo transport publiczny powinien być za darmo"
To chyba na osiołkach bo autobusy zużywają paliwo i trzeba je serwisować. Kierowcy pewnie zgłosiliby się do pracy za darmo, ale niestety dla takim, którzy nie uczyli się jeździć autobusem w GTA i Carmagedon, trzeba zapłacić.
Będą przemierzać lasy, łąki, bagna i jeziora... tam ewoluują, wyrosną im skrzydła i uniosą się w powietrze gdzie napotkają kolejny problem z samolotami pasażerskimi, wojskowymi. Będą musiały iść dalej na orbitę ale i tu gąszcz satelit będzie im przeszkadzać więc w końcu opanują kosmos.
Tak przy okazji sobie sprawdziłem DMC auta z przyczepą kempingową i wygląda na to, że będzie trzeba zainstalować ten automat :/
Tak przy okazji sobie sprawdziłem DMC auta z przyczepą kempingową i wygląda na to, że będzie trzeba zainstalować ten automat :/
i wyrobić prawo jazdy kategorii C, bo na B możesz jechać tylko do masy 3,5t, jak pojazd z przyczepą przekroczy tą magiczną wartość to trzeba mieć inne uprawnienia
Swoją drogą czy to nie jest tak, że płacimy za to dwa razy? Najpierw akcyza, później dodatkowa opłata? Ktoś wyjaśni?
Pan Bóg i Św. Piotr ogłosili przetarg na budowę bramy niebiańskiej.
Pierwszy zgłosił się Chińczyk.
- Masz projekt? – pyta Bóg.
- Mam – odpowiada Chińczyk.
- Masz kosztorys?
- Mam.
- To ile Ci wyszło?
- 900 milionów.
- A dlaczego aż tyle?
- No cóż, 300 mln na materiały, 300 mln na robociznę, 300 mln zysku.
- Dobra, dziękujemy, odezwiemy się jak podejmiemy decyzję – mówi św. Piotr.
BTW: dawno temu, jak byłem w liceum, za nazwanie zestawu z naczepą TIR-em od razu pan profesor dawał banię.
Sporo osób wie, tylko tiry to dużo krótsze słowo niż "samochody ciężarowe z ciągnikiem i naczepą".
Wprowadzają ciągle nowe opłaty i tłumaczą tuskomatołom że to nie ma dużego wpływu na ceny.
Swoja drogą to skandal że przewoźnicy muszą płacić dodatkowy haracz pomimo tego że płacą całkiem spory podatek drogowy w paliwie plus wygórowane opłaty na autostradach.
Mówicie o cenach, ale teraz na drogach krajowych, na których ginie najwięcej osób będzie niebezpieczniej, będzie jeździć się wolniej i wyprzedzać kolumnę tirów z sercem w gardle, będzie więcej dziur, więcej dziur to więcej ograniczeń prędkości a większy ruch to więcej świateł i linii ciągłych, więcej ograniczeń i świateł to wolniejsza droga,
Komentarz usunięty przez moderatora
jakie to uczucie, co zimę przeżywać wielkie zaskoczenie?;P
"Widzimy problem i rozważamy możliwość objęcia również takich odcinków opłatami - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury" - no i wtedy to wszyscy będą się cieszyć z nowych cen żywności:/
taczkami
Co za łoś w ogóle wyliczał te stawki?
Po co wprowadzać drugi "podatek od dróg" w dodatku? Przecież mamy opłatę w paliwie, bardziej sprawiedliwą, szczelniejszą i mniej kosztowną w zarządzaniu, którą wystarczy podnieść jeżeli jest potrzeba! Fakt, że e-myto dotyczy tylko ciężarówek i dróg krajowych ale wzrost kosztów transportu i tak pokryją wszyscy, bo są zawarte we wszystkich produktach!
Tylko rząd woli wprowadzić opłatę mniej efektywną i trudniejszą w administracji (przecież ktoś na tym wdrożeniu systemu
Czyli wmawia się ludziom, ze płacą 1400 podatków i zusów, kiedy tak naprawdę płacą 2300.
Po to tylko, żeby zamydlić ich oczy
To głupota. Jeżeli blokować, hałasować itp. to tylko pod domami, Tusk, Grabarczyka i reszty tej platformianej barcelony. Jeżeli ktoś nie ma czasu na blokadę a przejeżdża obok domu jaśnienampanującegonajabrdziejeuropejskiegozeuropejskich premiera Tuska to nie zaszkodzi pozdrowić go