Wagony widmo w dolnośląskiej kolei
![Wagony widmo w dolnośląskiej kolei](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_CwQEWDOPokej3or99NeycUgjGiPlXGEp,w300h194.jpg)
Dziennikarze Polskie Radia Wrocław odwiedzili bazę kolejowo-techniczną w Miłkowicach, która jest jednym z najpilniej strzeżonych miejsc na Dolnym Śląsku. Dlaczego? Posłuchajcie!
![maciss](https://wykop.pl/cdn/c3397992/maciss_n6kgpJIzPo,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 24
Dziennikarze Polskie Radia Wrocław odwiedzili bazę kolejowo-techniczną w Miłkowicach, która jest jednym z najpilniej strzeżonych miejsc na Dolnym Śląsku. Dlaczego? Posłuchajcie!
Komentarze (24)
najlepsze
Nie jestem zwolennikiem prywatyzowania strategicznych spółek polskiej gospodarki, ale PKP powinni sprzedać, dopóki ktokolwiek jest tym zainteresowany, bo jak polskie koleje padną, to ktoś to kupi za grosze. Przyjdzie Niemiec czy Francuz i skończy się wyrzucanie pieniędzy w taki sposób.
Standard jak się wydaje nie swoje pieniądze to się nie zwraca na takie „pierdoły” uwagi, że nie ma lokomotywy...
Koleje lokalne powinny być w 100% prywatnych rękach. Przewozy Regionalne powinny udostępniać wagony prywatnym przedsiębiorstwom składy na zasadzie leasing-u (z możliwością pierwokupu po zakończonej umowie) albo zakupu na raty. Nawet jak było
I tu problem trochę jest, bo sama sprzedaż nie jest zła o ile... nie jest to jeden potężny państwowy inwestor... a DB takim jest. Można podzielić zarządzanie torów, nawet na konkurencyjne odcinki (z Warszawy do Krakowa można dojechać na przynajmniej 3 sposoby koleją).
PKP Cargo się dobrze trzyma, jak by ją teraz puścili na giełdę to
Np. Lotos Kolej dzierżawi Lokomotywy, obecnie ok. 16 sztuk, lokomotyw typu Traxx (spalinowych i elektrycznych). Na dniach techniki kolejowej miałem okazje tym jeździć, obejrzeć to od środka, i z
Kolejny przykład Ariva PCC, która prowadzi
1. Szynobus musi mieć odpowiedni silnik (moc),
2. Odpowiednie mocowanie (również hamulce, czy