@kubatre1: patrzac na przekroj typowej drogi rzymskiej
to podbudowa byla 100x solidniejsza niz to co robia urzedasy na remontownych drogach typu wroclaw-strzelin gdzie wykop pod asfalt jest na glebokosc szpadla!! zielona wyspa...
Zawsze najbardziej imponowała mi rzymska technika budowy dróg. Te cholerstwa były (i w dalszym ciągu są) praktycznie niezniszczalne, niestraszna im woda czy lód. Szczególne wrażenie robi porównanie tych dróg do dzisiejszych, gdy przeciętna ulica po roku użytkowania nadaje się do remontu.
@mnik1: 1 - nie musiały być rowne jak stół - po zagęszczonych kamieniach, przy max. obciążeniu równym wadze konia i wozu - to może się sprawdzić, ale nie przy dzisiejszym ruchu i wymaganiach dot. równości.
Grecy nie mieli sieci dróg dobrej jako takiej, korzystali np. na ogół tylko z dróg naturalnych. Niektóre z nich biegły łożyskami bardzo w Grecji licznych wyschniętych rzek i strumieni, którymi woda płynęła tylko po zimowych deszczach, a które były suche przez resztę roku. A tak to poruszali się głównie drogami wodnymi. Istniały również drogi koleinowe; koleiny były wykopane, wyryte dłutem lub po prostu wyżłobione przez koła w kamienistym gruncie. Niekiedy owe bruzdy
Teraz wiadomo dlaczego w Polsce są takie gówniane drogi, bo nie dotarło do nas cesarstwo. Swoją drogą jak z Malborka do Tczewa Adolf zbudował drogę to do dziś się betonka trzyma.
Kiedyś była tu informacja że drogi betonowe są 20% droższe w budowie, ale są dużo trwalsze od asfaltowych. Udało mi się to zapamiętać i pewnego dnia zauważyłem jak pokazywali reportaż z budowy autostrady pana "Kluczyka", patrzę a tam wstęga drogi betonowa.
Z tymi Chinami to trochę przesada. Opowieści Mongołów pochodzą z XII wieku bodajże (o tych szerokich drogach). A wielki Mur z drogą (trzeba zobaczyć na terenach górskich, gdzie Mur jest jeszcze zachowany, a nie zbudowany od nowa w latach 80 gdzie trafia większość turystów) to już wiek XIV, a na pewno nie czasy przed Chrystusem! To już nie starożytność. I nie Krajan ale Trajan.
Komentarze (30)
najlepsze
Zawsze mówiłem ze jedyna dobra Chinska rzecz to zupki chińskie ;p
to podbudowa byla 100x solidniejsza niz to co robia urzedasy na remontownych drogach typu wroclaw-strzelin gdzie wykop pod asfalt jest na glebokosc szpadla!! zielona wyspa...
ps. Rosja wygrywała wojny przez swój brak dróg. Może to część obrony naszego kraju:)
podstawa
o czym urzedasy wiedzą, wiec blokują i prataczą jak sie da...
Kiedyś była tu informacja że drogi betonowe są 20% droższe w budowie, ale są dużo trwalsze od asfaltowych. Udało mi się to zapamiętać i pewnego dnia zauważyłem jak pokazywali reportaż z budowy autostrady pana "Kluczyka", patrzę a tam wstęga drogi betonowa.
Komentarz usunięty przez moderatora