Chińczycy opuszczają A2
Jak podaje Covec, powodem decyzji o rezygnacji z budowy w sumie 50 km trasy A2 jest "niesprawiedliwe, niepotrzebne oraz bezzasadne przedłużanie terminów płatności przez inwestora, zaniżanie ilości oraz wartości wykonanych prac budowlanych przez inżyniera kontraktu,
m.....2 z- #
- #
- #
- 66
Komentarze (66)
najlepsze
A prawda jest dużo bardziej złożona. Prawda jest taka, że została wybrana najtańsza oferta - zdaniem wielu zdecydowanie poniżej kosztów wykonania. Ale czy Chińczycy są tak głupi żeby dopłacać do polskiej drogi? Nie! Oni za wszelką cenę (nawet dokładając trochę pieniędzy) chcieli zdobyć kontakt w Polsce, bo to otworzyłoby im
Tracą na tym wszyscy, najbardziej polscy podwykonawcy, którzy nie dostali swoich pieniędzy.
Więc odpowiem: tak, łżą jak bure suki, bo grozi im kilkudziesięciomilionowa kara umowna. I wcale się nie dziwię, że będą kluczyć, wybielać się i kłamać. Nie twierdzę, że po stronie GDDKiA nie było nieprawidłowości, ale zasadniczą winę zdecydowanie ponosi wykonawca i powinien za to ponieść konsekwencje.
Stanowisko China Overseas Engineering Group Co., Ltd, lidera konsorcjum, budującego odcinki A oraz C autostrady A2. 3 czerwca 2011 roku Konsorcjum, którego liderem jest China Overseas Engineering Group Co., Ltd (COVEC) przesłało do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wypowiedzenie umowy na wykonanie odcinków A oraz C autostrady A2.
Powodem decyzji konsorcjum jest (i) niesprawiedliwe, nie potrzebne oraz bezzasadne przedłużanie terminów płatności przez inwestora, (ii) zaniżanie ilości oraz wartości wykonanych prac budowlanych przez głównego inżyniera kontraktu (iii) nie obiektywna weryfikacja i ocena wykonanych prac na budowie przez osoby nadzorujące projekt oraz (iv) nieoczekiwany wzrost cen na rynku materiałów budowlanych.
W