Ledwo rozbudowali, już chcą zamykać.
Trzeba zamknąć lotnisko Chopina, będzie nowe w polu z dala od Warszawy - uważa Ministerstwo Infrastruktury. - To absurd! Co z miliardowymi inwestycjami, które już trwają na Okęciu? - protestuje ratusz.
CanisLupusLupus z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 68
Komentarze (68)
najlepsze
-oj tam, oj tam
I skoro Okęcie ma jeszcze zapas przepustowości, a powstanie nowy port, który pod względem możliwości przebije Okęcie i Modlin razem wzięte to po co w lotnisko w Modlinie w
Okęcie nieuchronnie zbliża się do swojej maksymalnej przepustowości. Nie zdarzy się to za rok, nie zdarzy za 5 lat, ale nastąpi! Do tego czasu CPL powinien już powstać (czyli w perspektywie 15-20 lat!)
..A Okęcia zamykać oczywiście nie trzeba, no ale "kapytaliści" z wykopu nie wiedzą, że ziemia w centrum miasta jest DROGA, a miasto na sprzedarzy działek po Okęciu zarobi krocie.
A
Warszawa czy to się Wam podoba czy nie, staje się głównym centrum finansowym naszego regionu (Europy Środkowo-Wschodniej jakby ktoś się zastanawiał) większym niż Wiedeń czy Budapeszt, i jest w dużej mierze motorem rozwoju tego kraju. Takie miasto zwyczajnie potrzebuje dużego portu lotniczego z prawdziwego zdarzenia.
1) Każde z tych miast jest hubem dla wielkiej linii lotniczej, we Frankfurcie to jest oczywiście Lufthansa, w Londynie British Airways i Virgin, w Paryżu Air Fance, w Rzymie Alitalia itd. Warszawa jest centralą PLL LOT, linii w najlepszym wypadku drugorzędnej
2) Miasta te z jakiegoś powodu liczą się na świecie i stają się atrakcyjnymi lokalizacjami dla linii z całego globu, w tym dla najpotężniejszych azjatyckich gigantów jak Air China, Cathay Pacific, Emirates, Qatar Airways, Korean Air czy Singapour Airlines. Do tego standardowy ruch z USA - Delta, United, US Airways, AA i z antypodów - Qantas i Air New Zealand. W przypadku Madrytu dodatkowo dochodzi rola europejskiego przystanku dla samolotów z Ameryki Południowej. Żadna z wymienionych wcześniej linii nie obsługuje i w najbliższym czasie nie planuje obsługiwać połączeń do
Heatrow - 68 mln pasażerów rocznie
Gatwick - 32
Fakt, że podobna decyzja powinna była zapaść równolegle z planowanymi rozbudowami kolei oraz autostrad, ale wtedy ciężko było przewidzieć finalną trasę
Tylko zastanawia mnie ta niespójność polityki samorządowej i centralnej. Marnowanie pieniędzy. Coś a la stołeczne remonty gdzie najpierw kładzie się nowiutką nawierzchnię
Lublin - Świdnik: