Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko478
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum

224

Al Gore pozwany przez naukowców w sprawie globalnego ocieplenia

Wywiad z jedną z 30.000 osób które pozwały Ala Gore na kanale FOX.

PopS
PopS
z
youtube.com
dodany: 05.07.2008, 14:17:49
  • #
    nauka
  • #
    matematyka
  • #
    fizyka
  • #
    astronomia
  • #
    al
  • #
    gore
  • #
    pozwany
  • #
    naukowcy
  • #
    globalne
  • #
    ocieplenie
  • #
    szwindel
  • 59
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (59)

najlepsze

mormir
mormir
05.07.2008, 14:36:49
  • 35
Mam nadzieję, że te działania rozpoczną jakąś debatę, bo narazie to mamy zjawisko pod tytułem "efekt cieplarniany istnieje, a ci co tak nie twierdzą są źli i w ogóle korporacje...". Najgorsze jest to, że tego syfu uczą dzieci w szkołach, jakby to była 100% prawda, co do której nie ma żadnych wątpliwości, a ludzie to proklamujący uważają, że wszyscy mający inaczej są jeszcze niedoinformaowani bo inaczej by "wiedzieli"...
  • 12
Hakamairi
Hakamairi
05.07.2008, 15:22:08
  • 24
Kiedys slyszalem takie zdanie: "jesli przekonamy wszystkich, ze cos co jest biale, jest tak naprawde czarne, to wygramy", kiedys myslalem, ze tyczylo sie to propagandy komunistycznej, ale z coraz wiekszym przerazeniem patrze na ustawy, porozumienie miedzy UE i USA, na polityke UE wzgledem globalnego ocieplenia.. Idzie sie za glowe zlapac, UE sprzedaje limity na CO2, a tak naprawde robi na tym biznes. Swiat to kupa bzdur na ktorych ktos robi biznes, a
hofi
hofi
05.07.2008, 21:15:27
  • 15
Ja to miałem o globalnym ociepleniu:

Podstawówka:

- Ekologia

- Biologia

Liceum (gimnazjum jeszcze ftedy nie byo)

- Biologia

- Angielski (czytanka)

- W-F ("Jak będziecie jeździć rowerami to nie tylko będziecie zdrowsi ale zahamujecie globalne ocieplenie")

- Geografia (przy przerabianiu warstw atmosfery)

- Chemia (też babka wspominała)

Studia

- CŚT (człowiek, środowisko, technika)

Więcej urabiania mojego młodego umysłu nie pamiętam, za słuchanie bzdur żałuję obiecuje poprawę pobierając informacje z niejednego źródła.
wujek_stefan
wujek_stefan
06.07.2008, 14:22:32
  • 14
Z wykresem temperatur to jest troche bardziej skomplikowane - ten na ktorym bazuje Al Gore podobnie jak wykres stezenia CO2 w atmosferze bazuja na niepoprawnym modelu i danych - dlatego wychodzi taki olbrzymi wzrost. O tym nawet wspomnial ten facet na filmie. Istotnie efekt cieplarniany istnieje --> dzieki niemu zaistnialo zycie na ziemi trzeba jednak zdawac sobie sprawe ze efekt cieplarniany to proces ktory trwa od milonow lat....i pewnie bedzie trwal przez
  • 4
wujek_stefan
wujek_stefan
06.07.2008, 17:13:21
  • 2
Helfen, mozna sie oczywiscie przerzucac linkami, bo na poparcie tezy zawsze znajdzie sie jakiś dowód dla przykładu:

grupa szwajcarskich naukowców pod przewodnictwem Dr Rolf Philipona udowodniła że para wodna jest głównym gazem cieplarnianym

link do pracy:

http://www.agu.org/pubs/crossref/2005/2005GL023624.shtml

link do publikacji w National Geographic:

http://news.nationalgeographic.com/news/2005/11/1110_051110_warming.html

Ty nie jestes klimatologiem podobnie jak ja, ja nie chce polemiziowac z tym czym naprawde jest globalne ocieplenie i czy to nasz sprawka czy nie do konca. Ja
dajerade
dajerade
06.07.2008, 14:32:15
  • 1
Dokladnie, Wujku Stefciu, ONI nie pozwola na to zeby bylo inaczej. Zmiany klimatu wpisane sa w historie naszej planety, ale kto by sie przejmowal takimi drobnostkami. Gdy w gre wchodza pieniadze, fakty przestaja miec znaczenie.
krzysiekw
krzysiekw
06.07.2008, 14:17:29
  • 4
W końcu coś robią. Chwała dla tych co robią hałas na temat, że globalne ocieplenie to bzdura
Kroolik
Kroolik
06.07.2008, 14:41:44
  • 3
Eh, powtórka z liceum: Efekt cieplarniany i globalne ocieplenie to dwa różne terminy, to raz. A dwa, oba prawdziwe :) Pierwsze nie jest ani bzdurą ani wymysłem naukowców - to fakt i dzięki niemu w duzej mierze zycie na ziemi wygląda tak a nie inaczej. (W skrócie) w atmosferze istnieją gazy cieplarniane, ograniczają emisję energii cieplnej z powierzchni planety i utrzymują na niej w miarę stałą temperaturę. Dalej - globalne ocieplenie na
przemelek
przemelek
06.07.2008, 16:15:20
  • 2
Czy normalny człowiek zagra w rosyjską ruletkę gdy ma 1 na 6 szans, że zginie?

Raczej nie, większość nie zrobi tego nawet w wersji gdy mamy 100 komór i 1 kule.

Z jednej strony mamy postawę "to może zaszkodzić, więc zmniejszmy emisję gazów cieplarnianych", z drugiej "to na pewno nie zaszkodzi, nie zmniejszajmy jej".

Za twierdzeniami promowanymi przez Ala Gore'a stoją naukowcy, za przeciwnymi też. Jest jednak jedno "ale", jeśli Gore i
  • 2
eshaw
eshaw
06.07.2008, 17:57:45
  • 0
jasne - zyjmy ekologicznie - czemu nie. tylko czemu ktos handluje limitami. to tak jakby stwiedzic, ze jest coraz mniej czystej, slodkiej wody, wiec na wszelki wypadek zalozmy, ze moze sie skonczyc kiedys ta woda, wiec wprowadzmy limity uzycia slodkiej wody. albo czegokolwiek innego - na wszelki wypadek - jak sie mylimy to "nikomu nie zaszkodzi".

my narzekamy przez UE, a jeszcze lepiej to "nikomu nie zaszkodzi" odbija sie na afryce, ktora
dilerus
dilerus
06.07.2008, 16:45:22
  • 0
Oczywiście masz racje, ale ja nie lubię być okłamywany, a szczególnie tego nie lubię jeżeli ktoś na tym grubo zarabia. Jestem jak najbardziej za ochroną środowiska, ale jeżeli nie ludzie powodują efekt cieplarniany, to limity CO2 i inne bzdurki (np. nowe lodówki, które używają innych gazów) napędzają gospodarkę, żeby zaledwie nielicznym żyło się lepiej...

Debata jest niezbędna! Swoją drogą ciekawe która strona przekonałaby więcej ludzi???
wojteksg
wojteksg
06.07.2008, 14:02:38
  • 2
No ale żeby sie przekonać że globalne ocieplenie istnieje wystarczy spojrzeć na wykres temperatur z kilku tys lat wstecz na wikipedii i zobaczyć że teraz jest najcieplej no ale nie jest to aż tak duża różnieca (nastąpiło to po ,,małej epoce lodowej,,) więc kiedy ma sie taki kontrast to zmiany wydają się kolosalne.

Dziwi mnie tylko to że UE robi wszystko by ograniczyć efekt ciplarniany (np. ogranicza produkcje w polskich hutach) kiedy
  • 1
dajerade
dajerade
06.07.2008, 14:33:06
  • 8
Po prostu w innych krajach nie wpadli jeszcze na to jak na tym zarobic.
GrzeWho
GrzeWho
07.07.2008, 19:34:12
  • 1
Juz lepsza wypowiedz tego Colemana jest tu http://pl.youtube.com/watch?v=7B05xnnVjJk&feature=related

Swoja droga widzialem kilka dni temu jak w tvn w dyskusji o globalnym ociepleniu cytowali jego slowa i ze jest przeciwnikiem Gorea wiec tak calkowicie bez echa to nie przeszlo.
cheewb
cheewb
06.07.2008, 19:37:12
  • 1
Cóż, jeśli chodzi o wzrost temperatury, to przyglądając się wyklesom zauważymy, iż większość tej temperatury wzrosła przed II wojną światową, a w wielkim BOOMie przemysłowym, który nastąpił po II wś, gdzie wzrost i industrializacja powinny przyczynić się do wzrostu temperatury, temperatura spadała. Gdyby znowu przyjrzeć się innym publikacjom, dowiemy się iż temperatura na Ziemi jest regulowana przez słońce, a dokładnie plamy na słońcu. Wiadomości zaczerpnąłem z filmu Great Global Warming Swindle, ale
  • 1
S.....o
konto usunięte 07.07.2008, 09:58:19
  • -1
największe wahanie temp. powinno odbyć się na początku XX, tuż po wielkiej industrializacji.

btw. Zgadzam się, istnieje termin globalne ocieplenie, ale co z tym się niesie to nikt nie wie. Nauczyciele mówią, że istnieje, a w rzeczywistości wiedzą tyle co ja, bądź mniej. Być może ten dwutlenek węgla ma tyle do powiedzenia w sprawie G.W. co ja na sytuacje polityczną w Chinach, jednak ten fakt nie zmienia tego, że jest trucizną unoszącą
k.....t
konto usunięte 06.07.2008, 17:41:34
  • 1
Efekt cieplanarniany, a raczej jego przyczyny to komercyjna polityczna sciema. Prawda jest taka, ze orbita Ziemi zmienia sie z bliskiej okregu do eliptycznej (różnica momośrodu wynosi ok 23%). Teraz jest okolo 7% i dązy do 0%, czyli do okregu. Efektem tego jest ocieplenie klimatu na Ziemi, bo nasza planeta znajduje sie non stop dosc blisko slonca, a w przypadku ksztaly eliptycznego stosunkowo mala ilosc dni w roku znajduje sie blisko slonca przez
  • 2
Ardai
Ardai
06.07.2008, 19:28:20
  • 1
http://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
k.....t
konto usunięte 07.07.2008, 08:51:06
  • 0
Wlasnie o tym mowie :)
parachutes
parachutes
06.07.2008, 14:48:20
  • 1
analogicznie jak z piciem mleka i torebkami celulozowymi..
  • 2
parachutes
parachutes
09.07.2008, 21:06:07
  • 0
picie mleka jest szkodliwe (wyniki badan, ale nie mam linka, kiedys czytalem artykul w jakims naukowym czasopismie). glownie chodzi o to ze mleko (caly czas mowa o krowim) zawiera substancje, ktorych ludzkie enzymy nie sa w stanie rozlozyc. najbardziej znana jest laktoza, ktorej nie trawimy. ludzie pijacy mleko w najwiekszych ilosciach zyja bodajze w USA i jeszcze byly jakies panstwa ktorych teraz nie pamietam - tam wlasnie zyje sie krocej niz w
kabzior
kabzior
06.07.2008, 17:17:10
  • 0
Nie znam tego. Możesz przybliżyć w kilku słowach albo rzucić linkiem?
dajerade
dajerade
06.07.2008, 14:29:19
  • 1
Fajny material, ale prozne nadzieje. Nie bedzie zadnej debaty, "nie bedzie niczego". Sprawa ucichnie i kropka, pranie mozgow bedzie trwalo spokojnie dalej.

Po prostu starajcie sie oddychac troche mniej, ograniczajcie emisje CO2 do atmosfery.

BTW, mnie w szkole uczono, ze CO2 to dobry gaz, bo lubia go roslinki. Widocznie cos sie zmienilo ;)
  • 3
helfen
helfen
06.07.2008, 18:12:48
  • 0
Ardai: To co robiło pozostałe 25% artykułów?

To jest doskonałe pytanie.

http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/306/5702/1686

The 928 papers were divided into six categories: explicit endorsement of the consensus position, evaluation of impacts, mitigation proposals, methods, paleoclimate analysis, and rejection of the consensus position. Of all the papers, 75% fell into the first three categories, either explicitly or implicitly accepting the consensus view; 25% dealt with methods or paleoclimate, taking no position on current anthropogenic climate
Ardai
Ardai
06.07.2008, 17:22:50
  • -2
To co robiło pozostałe 25% artykułów?
ddarecki
ddarecki
06.07.2008, 07:34:00
  • 1
Tak na prawdę to nikt do końca nie jest pewny co jest odpowiedzialne za efekt cieplarniany... a teorii jest sporo. Tak samo jak nie wiemy jak działa na nas chemia, którą pożeramy (7,5kg rocznie czystej chemii), czy telefony komórkowe, które tak często "przycikamy do głowy". Czas pokaże, muszą minąć pokolenia, wtedy dowiemy się jakie są skutki, jakie przyczny.
  • 8
kabzior
kabzior
06.07.2008, 16:06:40
  • 7
nie wiemy jak działa na nas chemia, którą pożeramy (7,5kg rocznie czystej chemii)

Co to w ogóle znaczy? Kolejny zabobon powtarzany jak urban legend. 7,5 kg czystej chemii? Skąd takie wyliczenia? A co to jest czysta chemia? I co to jest nieczysta chemia? I czym jest pozostała część jedzenia które zjadamy jeśli nie związkami chemicznymi?
b.....r
konto usunięte 06.07.2008, 13:35:58
  • 4
Wypłyneła do mediów, bo Międzynarodowy Zesół do spraw Zmian Klimatu uznał, że najprawdopodobniej jest to efekt własnie gazów cieplarnianych, w tym CO2, a większość naukowców się z tym zgodziła.
Ardai
Ardai
12.07.2008, 23:07:56
  • 0
http://www.petitionproject.org/index.html
  • 1
Neratin
Neratin
13.07.2008, 10:18:52
  • 1
Z 30 tys. podpisanych osób 2/3 ma amerykański odpowiednik licencjatu lub magisterium, bądź jest doktorami weterynarii lub medycyny.

Większość podpisanych osób to inżynierowie, chemicy, lekarze, biolodzy.

Tylko 40 osób - na 31 tysięcy - przyznaje się do tego, że jest klimatologami.

Ciekawe dlaczego?

Może dlatego, że ogromna większość specjalistów uważa, że teoria antropogenicznego globalnego ocieplenia jest prawdziwa?
vitovia
vitovia
12.07.2008, 20:51:02
  • 0
po pierwsze w miescie temp jest zawsze wyzsza niz na wsi bo miasto jest z betonu, jest mniejsza (nazwijmy to) przewiewnosc a wieksza powierzchnia na ktora pada slonce(wysokie i geste budynki, na wsi raczej plaszczyzny). co do efektu cieplarnianego to czlowiek raczej nie ma na to duzego wplywu chocby nie wiem ile sie naprodukowal, wezcie sobie globus i znajdzcie na nim slask (polska palarnie) i powiedzcie co taka kruszynka w tym swiecie
retsef
retsef
07.07.2008, 20:12:01
  • 0
Ale nie popadajcie w skrajności. Z jednej strony macie globalne ocieplenie - a z drugiej totalne zaprzeczenie jego istnieniu. Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. Z jednej strony musimy sobie zdać sprawę, że omawiamy zjawisko, które może trwać wieki, a my jestesmy stosunkowo młodą cywilizacją, tak młodą, że tak naprawde od niedawna dopiero mamy termometr czy tez inne urzadzenia pomiarowe. Inna sprawa, ze zjawisko to - ktore faktycznie istnieje - moze
  • 1
retsef
retsef
07.07.2008, 20:26:16
  • 0
srednia dobowa temp wyzsza oczywiscie nie cieplejsza
eshaw
eshaw
05.07.2008, 22:49:58
  • 0
szkoda tylko, ze mimo ze nie bawi sie w jakies mile slowka w stosunku do Ala Gore'a, nie powiedzial wprost kto i jaki ma interes w napedzaniu tego strachu przed CO2 i gazom cieplarnianym
  • 2
ergo
ergo
06.07.2008, 15:15:25
  • 1
A gdzie tak ktokolwiek powiedział/napisał ?

My tu mówimy o emisji CO2 i globalnym ociepleniu, które rzekomo powoduje jakbyś sie zapomniał.

Spalanie paliw kopalnych wydziela nie tylko CO2.
gray
gray
06.07.2008, 14:29:45
  • 0
A z drugiej strony - któż może mieć w interes w twierdzeniu, że spalanie paliw kopalnych w żaden sposób niczemu nie szkodzi? Nie mam pojęcia...
vandut
vandut
06.07.2008, 23:09:48
  • -1
Nagle wszyscy na Wykopie są specjalistami...
S.....o
konto usunięte 06.07.2008, 19:10:16
  • -1
Czyżby świat nie był tak pokręcony? Szkoda, że sprawa ucichnie.
ziomek666x
ziomek666x
06.07.2008, 15:06:03
  • -1
Efekt efektem ale wolałbym żeby się zajęli zanieczyszczeniami powietrza czy też wody. Tu jest o wiele większy problem.

W focusie "katastrofy" jest zdjęcie rzeki w Indiach Jamuna która ma kolor pomarańczowy z wielkimi na środku plamami w kolorze zielonym.
PopS
PopS
07.07.2008, 14:22:15
  • -8
Zapraszam do wykopania: http://www.wykop.pl/link/75260/danny-jowenko-ekspert-od-burzenia-budynkow-o-budynku-wtc7

dzieki.
  • Wykopujący (224)
  • Zakopujący (4)

Hity

tygodnia

Moja historia cofnięcia zmiany płci. Tranzycja i detranzycja
3948
Trzecia rocznica aresztowania ojca za wyjście z dziećmi na spacer
3469
Tak się rozmawia z dziennikarzami TVP
2380
Leczenie męża Elżbiety Witek. Szpital w Legnicy wydał oświadczenie
2250
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #technologia
  • #historia
  • #medycyna
  • #biologia
  • #swiat
  • #kosmos
  • #liganauki
  • #astronomia

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki