Przełom w sprawie budowy CPK. Spółka złożyła kluczowy wniosek
Po ponad trzech miesiącach spółka Centralny Port Komunikacyjny uzupełniła wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla lotniska w Baranowie wynika z informacji Onetu. To kluczowy dokument, konieczny, by uzyskać pozwolenie na budowę i ruszyć z robotami w terenie. Sprawa w ostatnich tygodniach budzi
raul7788 z- #
- #
- #
- #
- #
- 161
- Odpowiedz
Komentarze (161)
najlepsze
@tombeczka: To było piękne. A Pamiętasz dzień przed wyborami magiczne podwyżki dla nauczycieli? DZIEŃ PRZED WYBORAMI. xD
...no wszystko się tu ze sobą gryzie xD
@2xpapanalepiku: nic sie nie gryzie, Der Onet przed wyborami do europarlamentu głaszcze tłuszcze, wieczorem jak beda wyniki to p-------ą już właściwą informacje xd
@Kempes: Powiedziałbym, że nie doczytałeś tekstu, ale zbyt długo czytam twoje wpisy na tym portalu, żeby nie zauważyć, że nie ma manipulacji, której byś nie dokonał, jeśli pozwoli to dowalić poprzedniej władzy.
Wniosek został złożony jesienią 2023. W lutym wojewoda poprosił o uzupełnienie wniosku o mapkę w odpowiedniej skali. Nic w
@robobat: Krążyła mnówtwo dni pomiędzy "laskem" a urzędem. Gotowa była przed audytami.
Wszyscy poważni ludzie mówią, że CPK jest potrzebne i żadne wygibasy z triportami tego nie zastąpią.
Koszty CPK będą rozłożone w czasie do lat czterdziestych. Przy czym wybudowanie lotniska w szczerym polu będzie małą częścią tych kosztów i czasochłonna część formalna jest już w zasadzie zakończona. Już samo to jest dużo bardziej sensowne niż rozbudowa Chopina wymagająca nowych decyzji środowiskowych i w zasadzie planowania od zera. Zanim zacznie się jego rozbudowana to minie kilka lat na formalnościach. A na Okęciu nie ma nawet sensownego miejsca na taką rozbudowę. Gdy już się ona zacznie, to ruch na tym lotnisku spadnie, bo nie będzie się dało przeprowadzać rozbudowy bez uszczerbku na ilości operacji, a więc będą to bezsensowne koszta ponad to co pójdzie na samą rozbudowę. Do tego to wmawianie ludziom, że lotnisko Chopina + Modlin + Radom to plucie w twarz każdemu kto trochę myśli i latał gdzieś za granicę. Zawsze mam bekę jak przejeżdżając obok Radomia widzę znaki "Warszawa-Radom".. jaka to k---a Warszawa w odległości 100 km.. cóż za zaklinanie rzeczywistości...
Zgadzam się, że wydatki na zbrojenia (a najlepiej na rozwój rodzimego przemysłu zbrojeniowego) mogą mieć obecnie najwyższy priorytet. Ale to nie znaczy, że nie ma kasy na CPK, które też pod względem bezpieczeństwa miałoby znaczenie strategiczne. Bzdurą jest, że lepiej mieć wiele małych lotnisk rozproszonych, bo po pierwsze, to nasze lotnictwo w razie W i tak zostanie przebazowane zapewne do Niemiec czy Szwecji, a po drugie to CPK spełniłoby mega ważną funkcję przed wybuchem W, celem odstraszenia i możliwego zapobieżenia rosyjskiej agresji. Budzisz kiedyś wyliczał u Zychowicza jak wymagające logistycznie byłoby przerzucenie sil szybkiego reagowania NATO wraz ze sprzętem i na wypadek dalszego wzrostu napięcia przerzucenie dalszych sił. To nie tylko dziesiątki tysięcy wojskowych, ale olbrzymie ilości sprzętu. Nikt tego nie będzie wysyłał do Radomia, Modlina, Łodzi itd. i przewoził dalej ciężarówkami. Potrzebny jest duży hub połączony koleją. Nad takim hubem łatwiej też rozciągnąć parasol przeciwlotniczy niż nad kilkoma mniejszymi portami
Dobrze, że mieli
@mikolaj-von-ventzlowski: też byś był, jakby ci zaproponowali tam prezesurę zamiast obecnej pracy w 10 ligowej, upadającej linii lotniczej ( ͡° ͜ʖ ͡°) i żeby nie było - nie jestem jakimś hejterem cpk, ale wspieranie przez Wilka takich bzdur jak centralizacja kraju w baranowie, brak etapowania projektu, przymusowe zamykanie lotnisk, z ktorych ludzie maja blizej, jasno wskazuje na jawne smarowanie przez