Już widać że idioci to pisali, a jeszcze nawet nie otwarlem...
Zostali wynajęci przez użytkownika i działali w pełni legalnie. Mieli umowę, NDA i normalnie zapłacone za sprawdzenie zakupionego urządzenia należącego do zleceniodawcy naprawy gdzie wszystko było podane wewnętrznie że takie działania mają miejsce.
@morsik: przypomina to sytuację w medycynie że gdy zgłaszasz zaniedbania np rodziców albo opiekunów to zarzucają ci próbę wybielenia i ukrycia własnych błędów
Zostali wynajęci przez użytkownika i działali w pełni legalnie
@morsik: Newag twierdzi ze sprzedaje pociągi z zainstalowanym pirackim oprogramowaniem na które kupujący nie ma licencji i dlatego nie ma prawa analizować tego oprogramowania ( ͡°͜ʖ͡°)
W myśl zasady .... jak cię złapią za rękę to powiedz, że nie twoja.....
- pkt4 - Ingerując w systemy sterowania hakerzy wiedzieli, że ...........bzdura odczyt i dekompilacja to nie ingerencja - nigdzie ani słowa o koordynatach GPS....... co za przypadek... - inne serwisy nie mogą naprawiać bo nie mają naszej "księgi zaklęć i czarów"
kłam, kłam kłam nawet gdy wszyscy wiedzą, że to kłamstwa
@dymaczdusz: Biorąc pod uwagę aktualny stosunek producenta do sprawy, raczej się szybko nie pojawi. Opublikowanie takiego kodu już faktycznie mogłoby naruszać ustawę o prawach autorskich i uczynić ich roszczenia zasadnymi. Ale liczę, że kiedyś pojawi się bardziej techniczna prezentacja ze szczegółami.
Fajny dokument. To czego mi zabrakło to: 1. Odniesienia się do sprawy pociągów niedających się uruchomić w zadanych datach. 2. Informacji dlaczego Newag wraz z pociągami nie dostarcza kompletu dokumentacji oraz oprogramowania niezbędnego do trzymania tychże w ruchu?
Koleje Dolnośląskie nigdy nie uważały za potrzebne zakupu licencji oprogramowania systemu sterowania, jakie pozyskały. Nigdy nie zwróciły się do NEWAG z propozycją zakupu licencji na korzystanie z oprogramowania systemu sterowania pojazdami.(źródło: prawo powszechnie obowiązujące oraz dostępne w domenie publicznej artykuły prasowe zawierające wypowiedzi i zdjęcia wykonane przez hakerów).
Znaczy... według Newagu... Koleje Dolnoślądkie kupiły pociągi które nie miały systemu sterowania tymi pociągami bo nie
@dymaczdusz: kodu źródłowego raczej nie ma i nawet nie oczekuję by mieli mieć. Ale licencje na oprogramowanie umożliwiające ekhm... sterowanie pociągiem? Czy podstawowymi operacjami dla których pociąg się w pierwszej kolejności kupuje? To jakiś żart.
Podstawowym warunkiem legalnej dekompilacji jest to, że może jej dokonać wyłącznie uprawniony posiadacz oprogramowania. W niniejszym przypadku ani hakerzy, ani ich zleceniodawca – SPS Mieczkowski ani jego klient Koleje Dolnośląskie, nie byli uprawnionymi posiadaczami oprogramowania systemu sterowania
Czyli co, pociągi były sterowane zdalnie dżojstikiem z siedziby Newagu? Czy też może kupujący pociąg nie miał prawa go włączać? Kupując sprzęt, stajemy się posiadaczami znajdującego się na nim oprogramowania i skoro używając tego sprzętu
Komentarze (34)
najlepsze
Już widać że idioci to pisali, a jeszcze nawet nie otwarlem...
Zostali wynajęci przez użytkownika i działali w pełni legalnie. Mieli umowę, NDA i normalnie zapłacone za sprawdzenie zakupionego urządzenia należącego do zleceniodawcy naprawy gdzie wszystko było podane wewnętrznie że takie działania mają miejsce.
@morsik: Newag twierdzi ze sprzedaje pociągi z zainstalowanym pirackim oprogramowaniem na które kupujący nie ma licencji i dlatego nie ma prawa analizować tego oprogramowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- pkt4 - Ingerując w systemy sterowania hakerzy wiedzieli, że ...........bzdura odczyt i dekompilacja to nie ingerencja
- nigdzie ani słowa o koordynatach GPS....... co za przypadek...
- inne serwisy nie mogą naprawiać bo nie mają naszej "księgi zaklęć i czarów"
kłam, kłam kłam nawet gdy wszyscy wiedzą, że to kłamstwa
@Piter2013: Czyli przyznali się, że nie wywiązali się z umowy przy sprzedaży pociągów: https://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20161109150751p4pqnr9nu6b7.2
Czyżby sami się przyznali, że mają security by obscurity? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sam bym się pobawil xD
Ale liczę, że kiedyś pojawi się bardziej techniczna prezentacja ze szczegółami.
1. Odniesienia się do sprawy pociągów niedających się uruchomić w zadanych datach.
2. Informacji dlaczego Newag wraz z pociągami nie dostarcza kompletu dokumentacji oraz oprogramowania niezbędnego do trzymania tychże w ruchu?
Znaczy... według Newagu... Koleje Dolnoślądkie kupiły pociągi które nie miały systemu sterowania tymi pociągami bo nie
Myślisz, ze np. PKP PLK ma kody źródłowe lub licencje na oprogramowanie np. Radiotelefony Koliber czy ECTS?
Nawet jakbys chciał DTR do tego, to graniczy z cudem uzyskanie jej od PLK nie mówiąc o producencie.
Legalnych działań wysokiej klasy specjalistów.
A co do kwestii merytorycznych to sprawa dla sądu co najmniej cywilnego o ile nie dla prokuratury z urzędu.
Czyli co, pociągi były sterowane zdalnie dżojstikiem z siedziby Newagu? Czy też może kupujący pociąg nie miał prawa go włączać? Kupując sprzęt, stajemy się posiadaczami znajdującego się na nim oprogramowania i skoro używając tego sprzętu
Sam sobie w tym jednym zdaniu zaprzeczyłeś. Licencja na używanie, to nie prawo własności.