Jak monopole szkodzą konsumentom
Sytuacji w której jedna firma oferuje szeroki wachlarz marek podobnych produktów stwarzając pozory konkurencji ma daleko idące konsekwencje dla konsumentów i społeczeństwa.
wojna_idei z- #
- #
- #
- #
- 59
- Odpowiedz
Sytuacji w której jedna firma oferuje szeroki wachlarz marek podobnych produktów stwarzając pozory konkurencji ma daleko idące konsekwencje dla konsumentów i społeczeństwa.
wojna_idei z
Komentarze (59)
najlepsze
-wstawienie palety towaru do jednego marketu (zagraniczna sieć) kosztuje ok 1000 zł
-część sklepów oczekuje co miesięcznej opłaty za półkę, w towarze lub fakturze marketingowej
-wejście z nowym produktem to opłata 50-100 zł
-postawienie standu to również opłata marketingowa
/ Pan Joel Bakan ze screena poniżej jest prawnikiem i pisarzem, napisał książkę pod tytułem:
"Korporacja. Patologiczna pogoń za zyskiem i władzą" Opublikowana w roku 2004 posłużyła jako
@lologik: Niestety nawet jesli na rynku jest kilka konkurujących dużych firm to nadal istnieje duże zagrożenie zmowy i stworzenie złudzenia konkurencji
Oczywiście postępujcie tak w sytuacji jeśli wam nie robi specjalnie różnicy
Kpitalizm w idealnym swiecie nie pozwala na zaistnienie korporacjom. Za to przeregulowania ze strony rzadów czytaj korupcja... ¯_(ツ)_/¯
@WielkiBojler: Tak, to jest wolny rynek i jego naturalna konsekwencja - z czasem powstają monopole i oligopole. Jak rynek jest nieuregulowany = wolny to jest po prostu kwestia czasu zanim do tego dojdzie.