Cześć Mirki i Mirabelki,
chciałem Wam zaprezentować jak polska czarterowa linia lotnicza ENTER AIR traktuje swoich klientów kiedy musi ponieść zgodnie z prawem odpowiedzialność za opóźnienie lotu i nie tylko, bo jak się okazuje na FB powstałą nawet dedykowana grupa ( Poszkodowani przez Enter Air ). Tym bardziej, że jest to jeden z najpopularniejszych przewoźników współpracujących z polskimi biurami podróży i na którego Wy również możecie trafić kupując sobie wakacje.
TL;DR
Pod koniec września leciałem z Żoną na wakacje. Lot linią ENTER AIR był opóźniony ponad 3 godziny w stosunku do planowanej godziny lądowania. Na podstawie przepisów Rozporządzenia 261/2004 i wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE C-402/07 przysługuje nam odszkodowanie za opóźnienie lotu. ENTER AIR próbuje robić wszystko, żeby tego odszkodowania nie wypłacić lub obniżyć jego wysokość. Dostali cały komplet wymaganych dokumentów, a nawet dodatkowy dokument, którego nie musiałem przedstawiać - potwierdzenie opóźnienia lotu przez PAŻP (Państwową Agencję Żeglugi Powietrznej) i obecnie odpowiedzieli anonimowo (nikt nawet się nie podpisał z imienia i nazwiska pod odpowiedzią) na moją reklamację, że jednak jednego potwierdzenia (potwierdzenia rezerwacji na ten lot) nie dostali i nie mogą jej rozpatrzyć - co oczywiście jest nieprawdą, bo takie potwierdzenie otrzymali w postaci skanów oryginalnych odcinków kart pokładowych z naszymi danymi osobowymi oraz widocznym numerem lotu, a także mailowe potwierdzenie danych przelotu w ramach rezerwacji w biurze Rainbow Tours - była to jedyna informacja jaką otrzymaliśmy z biura podróży wskazująca na ten konkretny lot i tego konkretnego przewoźnika. No, ale mam udowadniać, że nie jestem wielbłądem....
Dlatego cały proces mojej reklamacji i walki o przysługujące mnie i każdemu pasażerowi w takiej sytuacji prawa będę Wam skrupulatnie publikować na Wykopie, bo jak wyczytałem na ww. grupie na FB i w różnych miejscach sieci szykuje się popis kreatywnego latania w ch.....murach ze strony ENTER AIR.
Dokumenty, które otrzymało ode mnie ENTER AIR w ramach reklamacji:
- skany odcinków kart pokładowych z widocznym numerem lotu oraz imionami i nazwiskami - czyli jest to jednoznaczne potwierdzenie stawienia się przez nas na wskazany lot w reklamacji.
- potwierdzenie danych przelotu z informacją o przewoźniku ENTER AIR wraz z numerem rezerwacji w biurze podróży Rainbow Tours
- potwierdzenie faktu opóźnienia zaplanowanego lotu przez Państwową Agencję Żeglugi Powietrznej
- skan pełnomocnictwa, którego udzieliła mi moja Żona, abym mógł w ramach jednej reklamacji dochodzić odszkodowania dla nas dwojga.
Aby kręcenie przeze mnie afery na Wykopie było w pełni transparentne, to wszystkie dokumenty upubliczniam zanonimizowane na moim Google Drive - jest tu również dokładna treść mojej reklamacji oraz aktualna odpowiedź anonimowego pracownika ENTER AIR na reklamację:
https://drive.google.com/drive/folders/1UztpJ6szkBXVDhaY_q9xmE13hKCBsWPs?usp=sharing
Dziś wyślę im przez ich formularz reklamacyjny na stronie odpowiedź na ich nieuzasadnioną odmowę rozpatrzenia reklamacji i również wrzucę ją zanonimizowaną do tego folderu.
Bardzo nie lubię, gdy duże firmy traktują zwykłego klienta jak śmiecia, bo dysponują sztabem prawników, dlatego będę Was informować o kolejnych krokach moich lub ENTER AIR w niniejszej sprawie. Jeśli chcecie wesprzeć mnie w tej nierównej walce - wykopcie znalezisko - z góry dziękuję. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PS.
Przypomnę Wam przy okazji moją walkę z EMPIK w 2019 roku ( https://wykop.pl/link/4732329/empik-com-bezprawnie-anuluje-zamowienia-i-uzywa-klauzul-abuzywnych-w-regulaminie ) gdzie nie odpuściłem i wyegzekwowałem od Empiku wywiązanie się z umowy ze mną oraz z tego co wiem setkami innych klientów. Także łatwo nie odpuszczę i możecie spodziewać się ciekawego kontentu.
Komentarze (154)
najlepsze
Teraz zmienili całkowicie politykę i odmawiają wymiany zniszczonych walizek argumentując to tym, że zniszczenie ma charakter estetyczny (pęknięty plastik na 1/3 długości walizki, u znajomego rozerwana całą połać
https://www.pap.pl/aktualnosci/wracali-z-egiptu-do-katowic-usterka-polskiego-samolotu-wymusila-awaryjne-ladowanie-w
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/awaryjne-ladowanie-odrzutowca-enter-air--34uszkodzenie-silnika-po-starcie34-15246.html
https://gs24.pl/awaryjne-ladowanie-polskiego-samolotu-w-etiopii-dym-i-strata-silnika/ar/c1-15809464
(to samo) https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/problemy-b737-enter-air-w-afryce-linia-wydala-oswiadczenie-12533.html
https://i.pl/lotnisko-pyrzowice-samolot-linii-enter-air-zawrocil-z-powodu-usterki-turysci-czekali-na-nowy-samolot-do-antalyi/gh/c3-13258209
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/samolot-enter-air-wlecial-w-przestrzen-powietrzna-ukrainy-17972.html
Zgłosiłam sprawe tutaj: https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network-ecc-net_pl
Obsługa po polsku, darmowa, po 2 miesiącach pieniążki na koncie :)
Polecam kontakt z nimi
Ja wtedy byłem po 3 nocach nieprzespanych (1 impreza i 2 noce w pracy żeby zdążyć przed wyjazdem złożyć projekt) i do tego mi to dołożyli. Jako ciekawostkę podam że dzięki temu dostałem jakiegoś zjazdu psychicznego w samolocie i potem przez kilka lat za każdym razem jak leciałem