Lewitacja elektrodynamiczna w Polsce na torze testowym w Nowej Sarzynie
Firma Nevomo (wcześniej Hyper Poland) z powodzeniem przeprowadziła testy systemu lewitacji elektrodynamicznej systemu Magrail na torze testowym w Nowej Sarzynie. Zapewne inżynierowie celebrują sukces Leżajskiem, który został wyprodukowany kilka kilometrów stąd, dopóki ten jest dostępny w sklepach.
kszksz8 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 48
Komentarze (48)
najlepsze
no ale przynajmniej spółka kwitnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PKP Intercity od czasu zakupu Pendolino nie ogarnęło jak regulować temperaturę wody w sraczach (zawsze leci wrzątek) albo zmienić repertuar (zawsze leci nokturn Es Dur, choć w sumie to ostatnio chyba w ogóle wyłączyli muzykę). Szczytem ich możliwości to podać nieprzeterminowane brioszki, ewentualnie spóźnić się poniżej godziny, co oni mieliby zrobić z maglevem?
@PolaczekPijaczek: Jednorazowy lot ( ͡º ͜ʖ͡º)
@brokenik: Dokładnie. Nawet komentarze pod filmem mają kupione, żeby ukryć niewygodne pytania i heheszki
( ͡º ͜ʖ͡º)
Działające systemy już działają od lat z powodzeniem na świecie. Oni wyważają otwarte drzwi, by ściągnąć jak najwięcej kasy z przeróżnych grantów, a później stwierdzić, że to jednak nieopłacalne. Jak większość przełomowych projektów w PL.
Więc w naszym kraju podobny sens jak fabryka supersamochodów Izera.
Nie mam nic przeciwko jeżeli jakiś miliarder zmarnuje swoje pieniądze na hobby (np. Richard Branson na hyperloop). Ale tutaj wyrzucone w błoto zostały publiczne. Naprawienie kilku km dziurawej drogi byłoby dużo lepszym spożytkowaniem tych pieniędzy.
Jedyna innowacja to to że Polska myśl technologiczna działa na normalnych torach tylko czy tradycyjne tory są do takiego czegoś przystosowane, nie wypadnie z zakrętu ? Oraz czy tradycyjne tory podczas użytkowania nie wykrzywiają się, są nie równe ? Bo jeśli tak to w ogóle nie ma sensu.
No ale powodzenia żeby nie skończyło się tak