Lekarze muszą uczyć się... komunikacji z pacjentem
Zrobiliśmy ogromny postęp w polskiej medycynie, teraz powinniśmy zająć się komunikacją z pacjentem, jego rodziną i wśród personelu. Dobra komunikacja daje lepsze efekty leczenia – powiedziała kierownik Zakładu Komunikacji Medycznej Szkoły Zdrowia Publicznego CMKP prof. Janina Stępińska.
janusz_z_czarnolasu z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 152
Komentarze (152)
najlepsze
a) większość pacjentów (również z uwagi na chorobę= nasilenie niedomagań) jest intelektualnie na poziomie selera (oczywiście pomijam np. ortopedię gdzie leżą połamani 30-latkowie), rozmowa w większości trwa długo i nie wnosi nic wartościowego (na pytanie o leki czy dolegliwości na ostro) padają odpowiedzi o ból kolan od 7lat więc w większości
@
Składkę płacisz ZUSowi a nie lekarzowi ani nie pielęgniarce. Po drugie składkę płacisz gównianą. Po trzecie na Twojej składce jadą twoje dzieciaki, rolnik i emerytowany 40-letni policjant, więc to gówno jeszcze musisz podzielić na kilka.
Na szczęście młodsze pokolenie zazwyczaj ma już inne podejście.
Ja robię tak samo i u lekarzy nie bywam.
Za to bywali koledzy i koleżanki co sobie lubili poszaleć po używkach i potem łamali stawy itd
"Znacie to: niby macie skończone studia wyższe, niby jesteście prawdziwymi fachowcami w swojej dziedzinie, niby czytacie dużo książek, niby jesteście na bieżąco z technologicznymi nowinkami, niby prowadzicie własną firmę, a jednak, gdy bierzecie do rąk pismo z urzędu, czujecie się - delikatnie mówiąc - życiowo nieporadni?
Czytacie