Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko432
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

332

"FT": Europa ma problem, by nadążyć z produkcją amunicji w związku z wojną

Ukraina zużywa dziennie ponad 5 tys. sztuk amunicji - to więcej niż wynosiły w czasach pokoju roczne zamówienia niewielkiego europejskiego państwa - pisze "Financial Times". "Financial Times" pisze, że ogromny popyt na amunicję na Ukrainie doprowadza do kryzysu w łańcuchach dostaw, ponieważ...

KapitanTorpedal
KapitanTorpedal
z
rp.pl
dodany: 07.02.2023, 11:58:46
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wydarzenia
  • #
    wojna
  • 139
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Dobrze że mamy swoje zakłady...

RafB
z youtu.be
  • 6

Sekretna broń, która zniszczy Ukrainę

longer1988
z youtube.com
  • 0

Komentarze (139)

najlepsze

Saeglopur
Saeglopur
07.02.2023, 13:22:12 via Wykop
  • 117
Niemcy budują gigantyczną fabrykę prochu, Rheinmetall właśnie klepnął z amerykańskim Mack produkcje pojazdów transportowych - itp itd, dzieje sie dużo a za tak idiotyczne nagłówki powinien być kryminał. Ruskie póki co zużywają swoje zardzewiałe zasoby sprzed dekad.
  • 52
Koniasz
Koniasz
08.02.2023, 06:04:43 via Wykop
  • 52
Niemcy budują gigantyczną fabrykę prochu, Rheinmetall właśnie klepnął z amerykańskim Mack produkcje pojazdów transportowych - itp itd, dzieje sie dużo a za tak idiotyczne nagłówki powinien być kryminał.


@Saeglopur: I co z tego? Liczy się to co teraz. A teraz Europa ma niskie zdolności produkcyjne broni i amunicji. I dopiero je zwiększamy na co potrzeba lat (żeby skokowo zwiększyć produkcje). W USA to samo. Bieżącą produkcja jest za niska i w
mike100
mike100
08.02.2023, 06:16:35 via Wykop
  • 28
Dla porównania skali zużycia pocisków artyleryjskich w czasie samej kampanii wrześniowej Niemcy zużyli 1448 tys. pocisków 105mm co daje średnie na poziomie około 40000 pocisków dziennie


@bardzokiepskotowidze: no super, można by wrzucić do porównania dane z okresu i I wojny, gdzie ilości wystrzelonych pocisków były równie gigantyczne ale ( ͡° ͜ʖ ͡°) mamy XXIw, mamy gigantyczny postęp w technologii, 2go wojenny SdKfz 165 Hummel potrzebował dużo większych
Silklash
Silklash
08.02.2023, 05:49:53 via Wykop
  • 73
Porównując potencjał gospodarczy UE bez USA i kacapgównolandii, czyli jakieś 15 razy większy (z USA ponad 30) to produkcja wojenna dla zachodu jest pierdnięciem po obiedzie, a u obsranych kacapskich śmieci będzie kosztem jedzenia zaraz.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
stanleymorison
stanleymorison
08.02.2023, 09:00:06 via Wykop
  • 12
@Silklash: Znaczy, no Europa nawet bez USA ma dużo większy potencjał na produkcję amunicji, tylko weź pod uwagę, że ruscy są w stanie obciąć większość wydatków do zera i przeznaczyć środki na produkcję amunicji, a w Europie nikt nie zgodzi się na cięcia w służbie zdrowia, edukacji czy infrastrukturze po to, żeby produkować broń.
trablach
trablach
08.02.2023, 09:36:19 via Wykop
  • 25
@stanleymorison: W Polsce się ludzie zgodzili na cięcia w budżecie nfz nawet bez powodu.
KajakDrewniany
KajakDrewniany
07.02.2023, 12:52:39 via Wykop
  • 23
Nitrochem pewno pracuje pełną parą.
chudogruby
chudogruby
07.02.2023, 21:28:43 via Wykop
  • 21
Bo Europa jest głupia, już 24 lutego 2022 powinny być podjęte decyzje o zwiększeniu produkcji broni i amunicji. Ja, głupi kmiotek to wiem.
  • 6
srgs
srgs
08.02.2023, 06:05:06 via Wykop
  • 9
@chudogruby: nie jest to latwo zwiekszyc, taka skorupa pocisku to musi spelniac swoje wymogii (nie jest to kawalek rury). Niby fabryki powinyy miec zawsze zdolnosci, ale widac po takiej pgz ze zdolnosci sa na papierze a sprzet pojechal do huty.
DO tego stany planuja zwiekszac przez najblizsze kilka lat produkcje ale szczyt jak chca osoaignac jest ponizej tego co ruscy uzywali dziennie w szczycie bombardwan (40k vs ponad 50k)
mike100
mike100
08.02.2023, 06:22:50 via Wykop
  • 11
Bo Europa jest głupia, już 24 lutego 2022 powinny być podjęte decyzje o zwiększeniu produkcji broni i amunicji.


@chudogruby: bo większość krajów "zachodu" liczyła że wojna się szybko skończy i wróci stare
BayzedMan
BayzedMan
07.02.2023, 12:02:26 via Wykop
  • 19
Ma problem dzisiaj, jutro już nie będzie tego problemu (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Witamy w kapitalizmie.
  • 18
KochanekAdmina
KochanekAdmina
07.02.2023, 12:26:40 via Wykop
  • 25
@Dragonan: hurr durr producenci paróweczek przerzucą siły na produkcje amunicji artyleryjskiej, tak działa wolny rynek xD
MalySkoczek
MalySkoczek
07.02.2023, 12:59:56 via Wykop
  • 29
@Dragonan: @KochanekAdmina: Hmm... To raczej proste - jeśli chcemy bronić Ukrainy to znajdą się na to pieniądze (czym bardziej tym większe), a dla pieniędzy menadżerowie staną na głowie żeby te pociski dostarczyć choćby mieli je własnoręcznie składać. Brakuje pracowników, maszyn, surowców? Zaoferują więcej za to samo i ściągną tym samym zasoby z innych gałęzi - nikt nie będzie miał pretensji, że zasoby idą tam gdzie jest kasa. Tak działa kapitalizm.
xeeeeeeenu
xeeeeeeenu
08.02.2023, 06:39:51 via Wykop
  • 18
no akurat sporo fabryk "cywilnych" jest tak budowanych i zaopatrzonych by moc szybko przejsc w tryb produkcji wojennej.

Jak inaczej sobie wyobrazasz przygotowanie do wojny?


(piszę tutaj, bo ten gówniany serwis ukrywa wszystko poza dwoma pierwszymi odpowiedziami, brawo białek)

@Aster1981: Zgadza się. Wielu tutaj uważa, że przemysł wojskowy nie jest potrzebny, bo jak wybuchnie wojna, to rząd zarządzi "gospodarkę wojenną" i fabryki nagle spadną z powietrza, a przeciwnik łaskawie poczeka aż
dziadyga1
dziadyga1
08.02.2023, 13:54:49 via Wykop
  • 3
Niemcy to nawet mają problemy w czasie pokoju z częściami do produkowanych przez nich samochodów, a co dopiero z amunicją na wypadek wojny...
Z elektrykami, wiatraczkami czy panelami słonecznymi będzie podobnie - wyprodukować coś byleby jak najszybciej sprzedać frajerom, a czy to będzie działać po jakimś czasie to ich nie obchodzi. Ewentualnie sprowadzą z Chin komponenty, skręcą i nakleją nalepkę "mejd in dojczland" i od razu zysk na marży.
maciundo
maciundo
08.02.2023, 12:20:27 via Wykop
  • 3
Jeśli nie potrafimy dostarczyć Ukrainie wystarczającej ilości pocisków etc tzn że sami w czasie wojny byśmy ich nie mieli wystarczająco :/
maciejze
maciejze
08.02.2023, 12:46:51 via Wykop
  • 2
Jeśli nas ta wojna czegoś uczy to to, że poza dronami i celniejszą artylerią niewiele się zmieniło od czasów ww2. Dalej bardzo istotny jest przemysł oraz możliwości produkcyjne i jak gadanie Bartosiaka w stylu "mała sprawna armia" i "nie wygrywa państwo które produkuje więcej amunicji" to banialuki. Wszyscy teraz będą w ramach możliwości kilkukrotnie zwiększać swoje zapasy amunicji.
SzlachcicPolny
SzlachcicPolny
08.02.2023, 12:40:07 via Wykop
  • 1
Nie tylko Europa produkuje. Dziękuję dobranoc
LegendarnyOdkurzacz
LegendarnyOdkurzacz
09.02.2023, 12:07:34 via Wykop
  • 0
Nawet na lipnie wyekwipowanego i bylejak wyszkolonego przedstawiciela rosyjskiego BPP trzeba co najmniej jedną kulke, a Putin spamuje BPP jak szalony.
AudreyHorne51
AudreyHorne51
08.02.2023, 17:43:27 via Wykop
  • 0
Ukraina niestety ale przeczuwam, że nie da rady bez wsparcia w ludziach też. Rosjanie stosują taktykę z 2 wojny światowej. I jeśli nie poleci tam konkretne wsparcie sprzętowe i ludzkie to niestety Ukraina jest przegrana. Oni powinni mieć rakiety dalekiego zasięgu i niszczcyć poligony, fabryki broni etc na terytorium Rosji
  • 1
Mat221
Mat221
08.02.2023, 23:08:55 via Wykop
  • 0
Ukraina niestety ale przeczuwam, że nie da rady bez wsparcia w ludziach też. Rosjanie stosują taktykę z 2 wojny światowej. I jeśli nie poleci tam konkretne wsparcie sprzętowe i ludzkie to niestety Ukraina jest przegrana. Oni powinni mieć rakiety dalekiego zasięgu i niszczcyć poligony, fabryki broni etc na terytorium Rosji


@AudreyHorne51: Jeśli chodzi o ludzi to Ukraina ma 700.000 żołnierzy jeszcze nie wyekwipowanych. Są szkoleni i czekają na sprzęt. Ludzi na
MrDracek
MrDracek
08.02.2023, 17:10:31 via Wykop
  • 0
I "bardzo dobrze" - dzięki temu, co się dzieje z naszymi sąsiadami cała Europa obecnie zaczyna trzeźwieć i w sytuacji, w której i ona będzie zagrożona - będzie już na to o wiele lepiej przygotowana. Można to nazwać takim stymulantem dla wszystkich.
kam966
kam966
07.02.2023, 13:21:54 via Android
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

andbatros
andbatros
08.02.2023, 15:57:21 via Wykop
  • -1
Jak Europa ma problem to znaczy, że rosja też ma przerąbane.
paniejareczku
paniejareczku
08.02.2023, 08:47:07 via Wykop
  • -1
Każdy kraj powinien w trybie pilnym zacząć budowy fabryk amunicji i czołgów dla Ukrainy
  • 2
SixFeetDeep
SixFeetDeep
08.02.2023, 09:50:12 via Android
  • -8
@paniejareczku i co jeszcze?
mk25909
mk25909
08.02.2023, 10:07:13 via Android
  • 9
@SixFeetDeep I samolotów
sqorvel
sqorvel
08.02.2023, 08:15:47 via Wykop
  • -1
Bo "Europa", czyli NIemcy i Francja nie za bardzo chce nadążyc.
  • 2
pandion
pandion
08.02.2023, 08:31:09 via Android
  • 5
@sqorvel Tylko że Europa chyba dojrzewa do tego że Niemcy nie nadają się na jej politycznego i gospodarczego przywódcę. Czasy cesarza Wilhelma, Pana Adolfa.H, czy ostatnie lata konszachtów z Rosją, dobitnie świadczą że Niemcy nie są w stanie być gwarantem bezpieczeństwa w tej części świata. A nie ma innego lidera (nawet kolegialnego). To znaczy że Europa nie jest sobie sama w stanie zapewnić bezpieczeństwa bez udziału USA (czego dowiodły I i II
Herubin
Herubin
08.02.2023, 10:19:51 via Wykop
  • 6
@sqorvel: Francja zwiększyła 3 krotnie produkcje Caesarów i już 6 miesięcznie wypuszcza. O amunicji nie mówią głośno ale też się słyszy, że rozbudowują swoje zdolności. Niemcy podobnie stawiają nowe fabryki. Zamiast tak pieprzyć propagandą anty zachodnią to lepiej łaskawie powiedz jak swoje zdolności produkcyjne Polska podnosi.
miesozercy_pod_noz
miesozercy_pod_noz
08.02.2023, 06:46:36 via Wykop
  • -3
Financial Semit (Times od końca)
kam966
kam966
07.02.2023, 13:21:54 via Android
  • -3
Niestety ta wojna a wcześniej covid ukazały słabości gospodarcze Europy. Uzależnienie się od zewnętrznych dostawców, zbyt małe moce przerobowe europejskich fabryk. Produkcja musi wrócić do Europy inaczej jesteśmy skazani na porażkę. Technologicznie jeszcze jesteśmy liderami ale na ile to pozwoli utrzymać poziom życia, raczej nie na długo.
  • 9
madmanlabs
madmanlabs
07.02.2023, 14:55:59 via Wykop
  • 24
@kam966: wszystko co napisałeś to idiotyzmy. Nikt w czasie pokoju nie produkuje masowo amunicji. Zwłaszcza dużego kalibru. Nikt też z dnia na dzień Ci takich fabryk nie uruchomii i nie obsadzi. Nikt też nie będzie siłą przerabiał cywilnych fabryk żeby porzuciły obecną produkcję i się przestawiły na produkcję amunicji czy sprzętu. To są realia a nie gra komputerowa.
Dodatkowo nikt nie produkuje swojej amunicji w chinach bo jeżeli będzie wojna to
xeeeeeeenu
xeeeeeeenu
08.02.2023, 06:16:29 via Wykop
  • 5
@madmanlabs: Dokładnie. Produkcję amunicji najlepiej rozpocząć rok po zakończeniu wojny. Think tanki które biją na alarm (na przykład w tym raporcie RUSI) się nie znają i wykopki wiedzą lepiej:

It is abundantly clear that the British military is woefully deficient in its stockpiles across domains. At the height of the fighting in Donbas, Russia was using more ammunition in two days than the entire British military has in stock.
Gohagohatrzyzlote
Gohagohatrzyzlote
08.02.2023, 14:51:13 via Wykop
  • -5
Nie, problem to ma upadlina
deamon
deamon
07.02.2023, 23:37:50 via Wykop
  • -6
I stały się z czasów pokoju czasy wojen
  • 1
Marlon77
Marlon77
08.02.2023, 06:37:34 via Android
  • -5
@deamon amerykańska gospodarka musi być oliwiona od czasu do czasu. Średnio co 10 lat, tylko tym razem wypadło na nas.
Orbiter01
Orbiter01
08.02.2023, 10:18:42 via Wykop
  • -12
Nie uważam armii Rosyjskiej za nieprzyjaciela. Przeciwnie, witam jak przyjaciela narodu Polskiego. ( ͡º ͜ʖ͡º)
RychuiPeja
RychuiPeja
08.02.2023, 08:56:49 via Wykop
  • -12
Cała Europa ma problem, a jeszcze trzeba zaznaczyć że najwieksze wsparcie dało usa i weź tu naśmiewaj sie z rosji że niby słaba xD ukrainskie trole hatfu
  • 2
Mat221
Mat221
08.02.2023, 23:14:42 via Wykop
  • -1
Cała Europa ma problem, a jeszcze trzeba zaznaczyć że najwieksze wsparcie dało usa i weź tu naśmiewaj sie z rosji że niby słaba xD ukrainskie trole hatfu


@RychuiPeja: Rosja taka potężna, że musiała żebrać u świnki z Korei północnej o sprzęt. Ha tfu na was kascapy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
RychuiPeja
RychuiPeja
08.02.2023, 23:19:18 via Wykop
  • -1
@Mat221: no widzisz tylko od jednego państwa w porównaniu do ukrainy która dostała wsparcie całej europy, usa, kanady i jeszcze pewnie kogoś
Indoctrine
Indoctrine
07.02.2023, 12:38:31 via Wykop
  • -13
Trochę wstyd, biorąc pod uwagę ile krajów jest w to zaangażowanych. Rosja sama jakoś nadrabia straty produkcją bieżącą.
  • 2
Omenu
Omenu
07.02.2023, 13:09:28 via Wykop
  • 24
@Indoctrine: Ale też żaden z tych krajów nie ma gospodarki w trybie wojennym. A moskale mają
No, to że państwa Europy ogólnie były rozbrojone, to fakt. Acz wynikający z cynizmu - po co płacić hajsy jak w razie czego USA nas obronią
jerzy-rogala
jerzy-rogala
08.02.2023, 17:01:21 via Wykop
  • 0
@Indoctrine: Rosja zużywa dziennie około 20tyś. pocisków, dziennie...
Bartholomew
Bartholomew
08.02.2023, 07:24:59 via Wykop
  • -18
Gospodarka Rosji została na to przygotowana i działa w trybie wojennym - gospodarki zachodnie (i nasza) nie i nie będą działały w tym trybie bo do tego potrzebne są decyzje, których nikt dziś nie podejmie (np. nikt dziś nie uruchomi rezerw strategicznych żeby dać zabawki Zełeńskiemu. Znaczy my to pewnie niedługo zrobimy, ale my jesteśmu kretynami). Rosja ma środki zarezerwowane na wojnę Europa ma kredyt na wiatraki i problem z praworządnością w
  • 7
pandion
pandion
08.02.2023, 08:14:13 via Android
  • 2
@pandion Ok. Volkswagen kontra Łada. Kto wygrywa i dla czego. Rosja surowcami stoi, a to bardzo prymitywna forma gospodarki. Z resztą nawet do eksploatacji tych surowców potrzebują zachodnich technologii. W sensie organicznym Rosja ma potencjał, ale nie potrafi go wykorzystać z przyczyn funkcjonowania tam takiego a nie innego systemu politycznego, gospodarczego etc. Z resztą gdyby te systemy w Rosji były inne, to by w ogóle nie doszło do wojny. Od czasów Ivana
Bartholomew
Bartholomew
08.02.2023, 08:20:22 via Wykop
  • 4
Za to gospodarka państw zachodnich działa w trybie gospodarki rynkowej.


@pandion: Mówimy o zbrojeniówce, to nie jest wolny rynek.

zaraz dostarczyli produkt


Z chin.

Szwalnie Sasina nigdy nie powstały pomimo wpompowania w nie ogromnych pieniędzy.


Tu masz odpowiedź na to czemu nie powstaną szwalnie pocisków artyleryjskich.

Przedsiębiorstwa Rosyjskie to firmy państwowe. Sposób ich funkcjonowania zależy głównie od woli politycznej Kremla


Tak a ten przez dłuższy czas gromadził rezerwy na to aby
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (332)
  • Zakopujący (12)

Hity

tygodnia

Polska Fundacja Narodowa wydała 1,2 mln zł na wizytę youtubera
2880
31,6% polskich mężczyzn nie dożyło do wieku emerytalnego
2077
Będzie obywatelski projekt ustawy likwidujący zakaz handlu w niedziele
1993
Polska (18,4%) ma inflację wyższą od Rosji (11%)
1509
USA odpowiadają Rosji: Jeśli martwią się o czołgi, niech wycofają je z Ukrainy
1260
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #polska
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #zainteresowania

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl