27% Polaków otrzymało w ostatnim czasie telefon lub e-mail z prośbą o PESEL
Jak wskazano w raporcie, oszuści często wykorzystują dane kontaktowe, które są często łatwo dostępne, ponieważ "zbyt pochopnie dzielimy się nimi w sieci i innych miejscach".
d.....k z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 8
- Odpowiedz
Komentarze (8)
najlepsze
to jest problem państwa a nie ludzi którzy pesel na prawo i lewo rozdają.
Nie dziwcie się zatem ludziom, którzy przyzwyczajeni PRZEZ BANKI, że każdemu podaje się swoje dane, że jak dzwonią oszuści to tę się tymi danymi z nimi dzielą....
Parę razy próbowałem z takimi ludźmi z banku rozmawiać (danych im nigdy nie pokazałem). W pierwszej kolejności proszę dzwoniącego o podanie mi numeru swojego dowodu osobistego. Po chwili jego konsternacji pytam się czemu nie chce mi go podać. Ten mówi, że to dane wrażliwe, a ja się pytam czemu zatem pyta o moje i jaką mam gwarancję, że nie jest oszustem... ¯\_(ツ)_/¯
@konkarne: to są ludzie z call center, robia co maja napisane. Nie oczekuj ze któreś wykaże sie jakąś refleksja. Do tego rozmowy są nagrywane do odsłuchu a nawet puszczane przez systemy analizy gdzie np wychwytywane sa słowa klucz albo ton rozmowy i później manager dostaje raport albo przynajmniej powiadomienie ze ta rozmowa przebiegła niedostatecznie:)
Rozumiem ze prowokacyjnie zapytałeś o nr dowodu