Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko543
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

655

Banki alarmują: To prawdziwe załamanie! Nie chcą pożyczać pieniędzy.

- Ja też mogę bankowi udzielić kredytu na takich samych warunkach jak on mi ! Przyjmę też od banku do 200 000 zł na 3% ... na 3 m-ce w umowie na rok. Piszę jeden z internautów.

zatrwazajacy
zatrwazajacy
z
biznes.interia.pl
dodany: 26.11.2022, 08:13:43
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • 196
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Depozyty oprocenowane średnio na 1,8% kredyty 7,3%

marekrz
z twitter.com
  • 5

Komentarze (196)

najlepsze

mijko
mijko
26.11.2022, 08:36:12
  • 487
Ale ja nie rozumiem ocb, podniesiono stopy aby wstrzymać udzielanie kredytów, żeby było mniej pieniądza w obiegu i zbić inflację.
  • 31
emantes88
emantes88
26.11.2022, 09:51:07
  • 298
@mijko: tym samym zmniejszyć konsumpcję, inwestycje, zaraz wzrost bezrobocia.
4x80
4x80
26.11.2022, 09:57:36
  • 153
podniesiono stopy aby wstrzymać udzielanie kredytów


@mijko: Przypominam, że za podnoszeniem stóp pierwsze były banki i ich medialna nagonka.
euTraveler
euTraveler
26.11.2022, 11:29:50 via Android
  • 120
@4x80 I wiedziały co robią, w odpowiednim czasie. Rząd się spóźnił i to pewnie celowo
TrionicSe7en
TrionicSe7en
26.11.2022, 12:22:23 via Android
  • 133
Napad na wyż demograficzny w Polsce przez bankserke jest faktem od lat, to co zrobiono z młodymi urodzonymi w latach 81-96 to jest abstrakcja. Zachłanność banków i starszej części społeczeństwa która się tym zaraziła od instytucji finansowych, część młodych wygoniła za granicę, ci co zostali pracować za te grosze wpadła w sidła kredytów.

Banki i zachłanne Janusze zgotowały nam ten los.
  • 36
LubieRZca
LubieRZca
26.11.2022, 13:38:09
  • 49
@TrionicSe7en: Nazywajmy rzeczy po imieniu - Polacy Polakom zgotowali taki los.
wujek_stiopa
wujek_stiopa
26.11.2022, 13:38:13
  • -41
@TrionicSe7en: a wystarczyło żyć oszczędnie i inwestować nadwyżki.

Ktoś z dwoma autami, mógł mieć jedno.
Ktoś z jednym autem mógł częściej wsiadać na rower. Palacze mogli rzucić palenie.
Zamiast cały wolny czas spędzać na tiktoku i facebooku, wystarczyło godzine dziennie uczyć się angielskiego/niemieckiego.
Ktoś mógł do pracy robić kanapki i nie kupować kawy o hot doga na stacji benzynowej. Itp itd.

Ludzie są biedni z wyboru.
allmilczar
allmilczar
26.11.2022, 13:46:40
  • 9
@wujek_stiopa: Bo trzeba żyć na miarę swoich możliwości, a nie na kredyt lub z dnia na dzień
chilon
chilon
26.11.2022, 12:51:56
  • 105
Kuj im w oko, niech się pochwalą oprocentowaniem lokat a potem niech s&^*ją.
  • 17
Relkin
Relkin
26.11.2022, 13:02:56
  • 160
@chilon: Oprocentowanie lokat wynika z niskiego zapotrzebowania na nasze pieniądze, i z możliwości kreacji pieniądza przez banki. Gdyby podnieść poziom rezerwy cząstkowej z obecnej 3,5% do np. 10% to banki by się zabijały o jak największe oprocentowanie lokat. Ale rząd tego nie zrobi, ciekawe dlaczego prawda?
mesjasz22
mesjasz22
26.11.2022, 13:40:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 69
@Relkin: dokładnie. Zamiast podnosic stopy i #!$%@?ć kredyciarzy wystarczyło zmienić poziom rezerwy cząstkowej, i skutecznie zwalczylibysmy inflację.
Alanityk
Alanityk
26.11.2022, 14:03:01
  • 4
@Relkin: no właśnie nie wiem dlaczego? Bo przecież nie dlatego że Maowieciki był bankierem, bo jednak potrafili im dowalić wakacjami kredytowymi. Wyższa rezerwa byłaby moim zdaniem dobrym rozwiązaniem zamiast/oprócz podnoszenia stóp
grafixautozine
grafixautozine
26.11.2022, 10:18:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 57
Świnki w garniturach kwiczą? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
duckmysick69
duckmysick69
26.11.2022, 11:20:45
  • 40
Wspaniale. Przeciętny Polak nie powinien się zadłużać.
  • 25
jskan
jskan
26.11.2022, 13:26:58
  • 8
Przeciętny Polak nie powinien się zadłużać.


@duckmysick69: taką mamy gospodarkę, że biedny Polak nie ma jak zarobić na własne mieszkanie bez kredytu. Kredyty hipoteczne dla osób chcących kupić pierwszą nieruchomość powinny być uprzywilejowane wobec fliperów, którzy tylko niszczą rynek nieruchomości.
tumiwisizm
tumiwisizm
26.11.2022, 13:44:29
  • -16
taką mamy gospodarkę, że biedny Polak nie ma jak zarobić na własne mieszkanie bez kredytu.


@jskan: biedny, statystyczny Polak to by chciał wszystko na talerzu podane.
hbmm
hbmm
26.11.2022, 13:47:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • -10
@jskan: ja nic w życiu nie dostałem wykształcenie mam średnie i dom bez kredytu wybudowałem ale nie kupowałem iPhone nie jezdzilem na piękne wakacje za to starym samochodem. Duzo pracowałem dużo inwestowałem w swoj jednoosobowy januszeks i dom budowałem w duzej części własnym rękami zamiast pokazywać sztywnym palcem co zrobić. Teraz jem przysłowiowy popkorn i czytam lamenty tych co im kredyt wzrosł o 100%
Buckethead
Buckethead
26.11.2022, 14:23:47
  • 30
"Państwu bardziej niż konsumpcja potrzebne są inwestycje i oszczędności. A przypominam, że 500 plus jest na kredyt. Zadłużyliśmy się o dodatkowe 20 mld zł, bo chcemy promować dzietność. Jesteśmy we własnym gronie i nie musimy mówić sobie tylko pięknych słów"

Maowiecki #!$%@? szkodnik i złodziej, naczelny kłamca który dzień w dzień w każdej wypowiedzi kłamie. Na początku jak nie był wprawiony to mu sie zdarzało powiedzieć prawdę, w/w wypowiedz jest z 2016
  • 1
ZeCe1973
ZeCe1973
26.11.2022, 21:21:54
  • 0
@Buckethead:Wypociny; w samo sedno.
xUnf
xUnf
26.11.2022, 16:10:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
Banki mają słabe lokaty, bo nie potrzebują naszych pieniędzy, bo na brak pieniędzy nie narzekają. To o co chodzi?
domelradom
domelradom
26.11.2022, 13:36:39 via Android
  • 12
Ahh, biedne banki. Stopy wzrosły, zyski rekordowe. Kto więcej dał tym więcej teraz zyskuje.
Nowe na moment prawie nie istnieją.
Pickett
Pickett
26.11.2022, 19:02:04
  • 7
Banki w Polsce mają średnio kilkanaście miliardów zysków rocznie operując fikcją. Cokolwiek banki krzyczą, jest po prostu śmieszne. Natomiast może mieć realne podstawy z tego względu, że sam system finansowy, jest zbudowany tak, a nie inaczej. Dlaczego np. podniesienie stóp procentowych dotyczy wszystkich kredytów, a nie tylko nowo zaciąganych? Owszem, to ściąga trochę więcej pieniędzy z rynku niz alternatywa, ale czy gra jest w istocie warta świeczki, czy raczej od dekad dajemy
  • 1
Aschalin
Aschalin
27.11.2022, 13:33:04
  • 0
@Pickett: nie dotyczy wszystkich kredytów, tylko tych ze "zmiennym oprocentowaniem" na zachodzie dużo popularnijsze są kredyty ze stałym oprocentowaniem i wtedy nie obchodzą cię zmiany stóp, ale przez większe ryzyko dla banku zwykle prowizja jest większa.
To że w Polsce tego typu kredyty nie są oferowane przez żadne banki to inna sprawa, jedynie można dostać stałe oprocentowanie na 5 lat.
źródło: comment_1669552355n3Jd2m90wunEGi6vlq41Sm.jpg
Pedator
Pedator
26.11.2022, 17:21:20
  • 7
Ostatnio dzwoniła do mnie babka z banku z super ofertą kredytu 27%. Myślałem że jebne tam zaraz ze śmiechu. Lokata ma 2,5%.
spunky
spunky
26.11.2022, 16:30:29
  • 6
Nie ma obowiązku sprzedawania kredytów oprocentowanych wysoko. Można kredyt sprzedać taniej. ¯\_(ツ)_/¯
lopaco
lopaco
26.11.2022, 13:48:46
  • 6
Banki nie tyle nie chcą udzielać kredytów co nie mogą - kredyty CHF, a ostatnio wakacje kredytowe skutkowały ogromnymi odpisami. A na horyzoncie jeszcze problemy z kredytami "bo WIBOR wzrósł".
W takiej sytuacji banki nie mają wystarczająco dobrych poziomów kapitałów i spełniania wskaźników żeby dawać kredyty.
Wakacje kredytowe w ten sposób bezpośrednio przełożą się na spowolnienie wzrostu gospodarczego w PL w najbliższym czasie.
  • 4
P_i_o_t_R
P_i_o_t_R
26.11.2022, 16:00:49
  • 1
cą udzielać kredytów co nie mogą - kredyty CHF, a ostatnio wakacje kredytowe skutkowały ogromnymi odpisami. A na hory


@lopaco: banki dają lokaty na 7-8% więc kasa jest żeby dawać. Ludzie na aktualne oprocentowanie nie chcą brać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
lopaco
lopaco
28.11.2022, 14:10:07
  • 0
@P_i_o_t_R: no nie masz racji. Pogadajmy jak przejrzysz bilanse banków i pogadasz z ludźmi którzy tam pracują.
P_i_o_t_R
P_i_o_t_R
28.11.2022, 16:38:26
  • 0
@lopaco: hmm... zestawiając moją wypowiedź i twoją oraz przedmiot dyskusji wychodzi, że:
=> w banku jest mało lokat mimo wysokiego (jak na ostatnie 20lat) oprocentowania (7-8%)
=> banki proponują bardzo wysokie oprocentowanie (18-20%) bo nie mają kasy z lokat więc nie zależy im na dawaniu kredytu na niższy procent (9-10%).

Dobrze kombinuję?
Rozumiem, że banki są aktualnie "dojone" na różne sposoby i chcą zarobić.
DrCieplak
DrCieplak
26.11.2022, 13:58:03
  • 5
Chciałem pojechać 7-10 grudnia do hotelu Arłamów (coś koło 1000 PLN za nocleg ze śniadaniem). Niestety na bookingu brak wolnych miejsc.
  • 1
QutaMuta
QutaMuta
26.11.2022, 17:00:33
  • 2
@DrCieplak: Ruchacze na mikołajki tam jeżdżą (ʘ‿ʘ)
TypowyZakolak
TypowyZakolak
26.11.2022, 13:57:25
  • 5
Pozbawiony dostępu do EUR Polak może, jak to niektórzy boomerzy na wykopie próbują forsować, "nie pożyczać" (czyli rozpocząć życie po pięćdziesiątce), albo pożyczać na najwyższe oprocentowanie w Europie. Potęga własnej waluty, ale dzięki temu mamy niską inflację, prawda?

PRAWDA?
źródło: comment_1669467444XD9Fxd2jkeRuqu95eTYNSz.jpg
  • 13
TheDzions
TheDzions
26.11.2022, 14:12:29
  • 7
@TypowyZakolak: to by była prawda, gdybyśmy mieli rozsądnego gościa w NBP i RPP która robi to co do niej należy
TypowyZakolak
TypowyZakolak
26.11.2022, 14:14:28
  • 2
@TheDzions: Niestety. Może i kredyty najdroższe w Europie, ale za to inflacja bardzo wysoka.
mroznykasztan
mroznykasztan
26.11.2022, 15:17:33
  • 0
"nie pożyczać" (czyli rozpocząć życie po pięćdziesiątce)


@TypowyZakolak: Dlaczego tak twierdzisz?
Rumuncajz
Rumuncajz
26.11.2022, 13:39:31
  • 4
#!$%@? WIBOR poza skale, typowy Polak zarabiajacy 5k na lape moze wziac kredyt na 3 OLEDY i splacac je 30 lat. Bankowa fejs, powinno wyjsc inaczej ¯\_(ツ)_/¯
pioterhiszpann
pioterhiszpann
26.11.2022, 18:28:02
  • 3
To róbcie takie oferty zeby ludzi zachęcić :]
WD40
WD40
26.11.2022, 14:06:27
  • 3
Wibor niech obniżą, to się biznes zacznie kręcić. Na ten moment mamy kredyty najdroższe w Europie, to co oni się dziwią.
  • 3
OraclePL
OraclePL
26.11.2022, 15:54:53
  • -4
@WD40: to pozyczaj byku w euro, a chcialo by sie do pakietu zamrozenie kursu jeszcze? I frytki pewnie
WD40
WD40
26.11.2022, 18:33:07
  • 0
@OraclePL: Nie. Wystarczy obniżenie Wiboru.
paczajki
paczajki
26.11.2022, 18:49:32
  • 0
wibor jest zbyt niski przy obecnej inflacji.
nobodyknows
nobodyknows
26.11.2022, 13:55:35
  • 3
Ojojojoj biedne banki i ich minimalne marże ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Marek_B
Marek_B
26.11.2022, 19:08:23
  • 2
Zabawa w kaczyzm. Kraj dla polityków, emerytów, patologii, górników i rolników. Co może pójść nie tak?
Togira_Ikonoka
Togira_Ikonoka
26.11.2022, 13:56:01
  • 2
Średnio co tydzień dzwonią czy nie chce kredo,karty czy jakiś śmiesznych limitów na koncie. Chyba im musi bardzo zależeć( ͡° ͜ʖ ͡°)
fadeimageone
fadeimageone
26.11.2022, 21:57:01
  • 1
Przedstawiciele Związku Banków Polskich niedługo będą na bezrobociu jak tak dalej pójdzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
AustralianV8
AustralianV8
26.11.2022, 17:04:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Ojej, jak mi ich szkoda
Cointreau
Cointreau
26.11.2022, 14:01:03 via Android
  • 1
Za późno o 3 lata
Contritio
Contritio
26.11.2022, 13:48:53
  • 1
Ze 2-3 lata tak będzie a pozniej wroci wszystko jak przed 2019
MagicznyLolek
MagicznyLolek
27.11.2022, 23:43:05 via iOS
  • 0
A wystarczy wprowadzic do oferty kredyty hipoteczne na 2 % jak na zachodzie i interes zacznie sie sam kręcić… ale nieee bo przecież niewolnicy nie mogą mieć za dobrze
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (655)
  • Zakopujący (15)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
13802
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3847
Prokuratur od Ziobry chroni brata komendanta Szymczyka.
3490
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
2983
Najbogatszy 1% przytulił 2/3 światowego bogactwa wytworzonego w latach 2020-2021
2891
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki