Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko555
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

393

Paryż chce prowadzić zakaz wypożyczania elektrycznych hulajnóg

Do kolejnego śmiertelnego wypadku, w którym zginął użytkownik elektrycznej hulajnogi, doszło w Paryżu. Stało się to na kilka dni przed tym, jak burmistrz stolicy Francji Anne Hidalgo ma zdecydować, czy wprowadzić zakaz wypożyczania e-hulajnóg stojących na ulicach.

szyna352
szyna352
z
rmf24.pl
dodany: 18.11.2022, 08:18:06
  • #
    europa
  • #
    francja
  • #
    hulajnogaelektryczna
  • #
    kierowcy
  • 237
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (237)

najlepsze

mnmlny
mnmlny
18.11.2022, 08:23:42 via iOS
  • 60
Tuk tuki już są bezpieczniejsze
  • 13
rem222
rem222
18.11.2022, 12:32:22
  • 37
@mnmlny: Bo zazwyczaj maja stałego kierowcę który mniej więcej ogarnia co robi. A do hulajek ma dostęp każdy debil. To jest środek transportu i pojazd jak każdy inny tylko spuszczono go całkowicie ze smyczy w kwestii dostępu i są efekty takie a nie inne.
zonk_2
zonk_2
18.11.2022, 13:24:52
  • -9
@rem222: podobnie z rowerami. Dlatego zamiast zakazów powinni wprowadzić rozsądne zasady korzystania
1. Z roweru i małych pojazdów elektrycznych mogą korzystać tylko osoby z prawem jazdy lub kartą rowerową
2. Mozna sie nimi poruszać tylko na ścieżkach rowerowych i po ulicy. Elektrykami na ścieżce do 30km/h, na drodze wg znaków
3. Obowiązkowa jazda w kasku
4. Ograniczenia wiekowe. Rower - karta do wyrobienia od 13 lat, elektryki 16 lat.
W ten
zwodek
zwodek
18.11.2022, 13:40:30 via Android
  • -3
@rem222

@mnmlny: Bo zazwyczaj maja stałego kierowcę który mniej więcej ogarnia co robi. A do hulajek ma dostęp każdy debil. To jest środek transportu i pojazd jak każdy inny tylko spuszczono go całkowicie ze smyczy w kwestii dostępu i są efekty takie a nie inne.


Widzę że niektórzy to sami sobie chętnie homonto zakładają.
graf_zero
graf_zero
18.11.2022, 10:35:00
  • 37
Dobrze że z winy aut nikt nie ginie.
  • 9
wsciekly69
wsciekly69
18.11.2022, 12:20:58
  • 2
@graf_zero: Chodzi o zachowanie na drodze. Wystarczy pojeździć sobie po Paryżu i największy problem na drogach to są właśnie hulajnogi elektryczne (pedalarze lepiej jeżdżą). Bardzo podobnie jest też w Rzymie. Tutaj tego się nie doświadczy w dużych miastach co tam.
Gjbgghbhhjj
Gjbgghbhhjj
18.11.2022, 12:32:56
  • 2
@wsciekly69: Więc problemem są użytkownicy, a nie hulajnogi. Jak 20% kierowców zacznie jeździć na czerwonym, to wysyłasz policję żeby ich ogarnęła, czy zakazujesz samochodów?
pan-bartolomeu-dias
pan-bartolomeu-dias
18.11.2022, 12:51:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Gjbgghbhhjj: ale kierowca ma za sobą szkolenie, egzamin i przejechane tysiące kilometrów, do tego nieprawidłowa jazda czy parkowanie skutkuje dotkliwymi mandatami. Do hulajnogi na wynajem dostęp mają gówniarze i nawaleni imprezowicze, a przepisy i firmy pozwalają na zostawienie ich gdzie popadnie.
rentiever
rentiever
18.11.2022, 09:44:24
  • 36
Nie było śmiertelnych wypadków na rowerach? Zakazali? Były. Nie zakazali.
  • 1
pan-bartolomeu-dias
pan-bartolomeu-dias
18.11.2022, 12:47:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • -7
@rentiever: rowery znacznie mniej utrudniają życie wszystkim naokoło.
szuwarek-mini
szuwarek-mini
18.11.2022, 12:32:13
  • 25
Problemem nie są hulajnogi same w sobie i wielokrotnie tu pisałem. Jest to świetny środek transportu jak każdy inny w tym rower. Problemem są nieodpowiedzialni ludzie, którzy wsiadają również za kółko czy przemieszczają się innym jednośladem. Hulajnogi są bardzo przydatne i fajne, ale ogólnodostępność i łatwość wypożyczenia powoduje, że wpadają w ręce osób co najmniej głupich. Tu dochodzi również fakt, że ludzie sprzętu nie szanują. Za nic mają przepisy i regulaminy -
  • 3
ItsyBitsyPajonk
ItsyBitsyPajonk
18.11.2022, 12:48:16
  • 2
@szuwarek-mini: Jeszcze Cię wypokowe lemingi nie zminusowały. To dobrze, bo to głos rozsądku, który rzadko zdarza się w znaleziskach dot. hulajnóg elektrycznych

Tu dochodzi również fakt, że ludzie sprzętu nie szanują. Za nic mają przepisy i regulaminy - jeżdżą we dwoje na jednej hulajnodze, przekraczają prędkość na styk mijając się z pieszymi.


Z drugiej strony przepisy dot. jazdy po chodniku są absolutnie idiotyczne. "Prędkość pieszego" to około 5-6 km/h. Przy takiej
szuwarek-mini
szuwarek-mini
18.11.2022, 13:03:21
  • 1
@ItsyBitsyPajonk: Jeden się już trafił. Niestety. Dla większości to typowe malkontenctwo. Narzekanie bo "rurkowce" jeżdżą, komentowane z otchłani piwnicy. Tak jak podczas zamykania restauracji "ola boga nie zjedzą sobie na mieście". Dziwić się potem, że nowości późno trafiają do naszego kraju, skoro mentalnie większość nie jest gotowa na obcowanie z nowinkami technologicznymi. Modne jest hejtowanie wszystkiego, zwłaszcza popularnego. Wielu też uzurpuje sobie prawo do niszczenia hulajnóg, wrzucanie ich do rzeki pod
werfogd
werfogd
18.11.2022, 19:12:35
  • 0
@szuwarek-mini:

karać tych, którzy za nic mają regulacje, regulaminy i zdrowy rozsądek, ale nie zakazywać dobrego środka transportu tylko dlatego, że są głupcy nieumiejący się nim posługiwać.


Tu w grę wchodzi statystyka. Jeśli większość "rurkowców" to są tępe tłuki, to jednym z zadań "miasta" jest coś z tym zrobić, by nie pozabijali innych ludzi.
Spacja-_-niekontrolowana
Spacja-_-niekontrolowana
18.11.2022, 10:36:32
  • 16
Na oko dziecko 7-9 lat, na Xiaomi. Ciekawe kiedy będą u nas egzekwować wiek użytkowników.
źródło: comment_1668767696LpTYEsB48G5yn2qykuRiyM.jpg
  • 12
BmvR
BmvR
18.11.2022, 12:19:31
  • 97
@Spacja-_-niekontrolowana:
źródło: comment_166877396986g0Upwa5Yt9XpepFILF8F.jpg
dendii
dendii
18.11.2022, 12:23:45
  • 16
@Spacja-_-niekontrolowana: SZOK
źródło: comment_1668774224XY8RMgWN2I9A0rhxqRFjon.jpg
test1uci
test1uci
18.11.2022, 12:32:06
  • 17
@Spacja-_-niekontrolowana: za tę dziewczynę odpowiedzialni są rodzice, nie państwo
Kulawy_Lis
Kulawy_Lis
18.11.2022, 09:58:00 via iOS
  • 14
Zamknąć lasy!! A nie to nie tutaj, ale i tak zamknąć!
Strahl
Strahl
18.11.2022, 12:16:34
  • 11
U nas asystenci na ortopedii robią podś#!$%@?, że obecność tego szitu w mieście to układ ich ordynatora z władzami miasta. Niesamowity wzrost finezyjnych złamań odkąd je wprowadzono. :)
ozabazo
ozabazo
18.11.2022, 12:24:28
  • 10
Te hulajnogi to w istocie duży problem Paryża. Cieszy, że władze identyfikują problemy i zwalczają je z całą stanowczością. Jak tu jeździć w takich warunkach? Zabronić!
źródło: comment_1668774358QOLb2IxC5WWJYuTkmmxm0o.jpg
  • 2
piter259
piter259
18.11.2022, 12:32:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@ozabazo: normalnie po garbach
x-odus
x-odus
18.11.2022, 13:22:42
  • 1
@ozabazo: to są właśnie osoby protestujące przeciw hulajnogom elektrycznym - w ramach protesty udają progi zwalniające
R3velation
R3velation
18.11.2022, 12:26:21
  • 8
Popieram zakaz wypożyczalni hulajnóg, tylko dlatego że sporo ich użytkowników to debile co zostawiają hulajnogę gdzie popadnie - często w poprzek chodnika/ścieżki rowerowej
  • 2
parsiuk
parsiuk
18.11.2022, 12:37:50
  • 8
@R3velation: Ja tego nie ogarniam w ogóle. Nie mogli zrobić tak, że trzeba odstawić w konkretne miejsce? U nas w mieście jest wypożyczalnia rowerów, ale możesz zakończyć wynajem tylko jak zapniesz rower z powrotem do "stacji". Jak nie oddasz, to Cię kasują aż odstawisz na miejsce. Nie ma syfu i wszystko ok.
TrueShutDown
TrueShutDown
18.11.2022, 13:01:36
  • -4
Popieram zakaz wypożyczalni hulajnóg, tylko dlatego że sporo ich użytkowników to debile co zostawiają hulajnogę gdzie popadnie - często w poprzek chodnika/ścieżki rowerowej


@R3velation: przieciez trzeba robic fotki jak sie zostawia hulajke, wiec jak zle stoi to zglaszac i tyle lub poprawic samemu :)

@R3velation: Ja tego nie ogarniam w ogóle. Nie mogli zrobić tak, że trzeba odstawić w konkretne miejsce? U nas w mieście jest wypożyczalnia rowerów, ale możesz
Variv
Variv
18.11.2022, 12:19:28 via Android
  • 8
Dziwne, że nie chcą zabronić chodzenia. Chodzenie powoduje wypadki z udziałem pieszych.
mieszalniapasz
mieszalniapasz
18.11.2022, 10:04:35
  • 8
To nie jest rozwiązanie. #!$%@?ć srogie mandaty dla tych oszołomów, a nie likwidować hulajnogi.
hipokryzjawkutos
hipokryzjawkutos
18.11.2022, 12:31:12
  • 7
typowa lewacka logika, ktos se glupi leb #!$%@? o chodnik to zabronmy hulajnog, prponuje przeczytac sobie manifest teda kaczynskiego, oczywiscie znowu 'psychol' mial racje, rozwoj technologii to idealna pozywka dla rzadow ktore moga te sektory opodatkowac i #!$%@? przy samej glowie w idei 'dbania o obywatela' odbierajac mu kolejne swobody, blokujac i reugulujac kolejne, powstajace dziedziny techniki
  • 6
parsiuk
parsiuk
18.11.2022, 12:38:36
  • -3
typowa lewacka logika, ktos se glupi leb #!$%@? o chodnik to zabronmy


@hipokryzjawkutos: To "zabrońmy" to akurat #bekazprawakow bardziej. Prawiczki tylko chodzą i zabraniają wszystkiego na lewo i prawo. Głównie na prawo.
TrueShutDown
TrueShutDown
18.11.2022, 13:04:32
  • -4
@hipokryzjawkutos: To "zabrońmy" to akurat #bekazprawakow bardziej. Prawiczki tylko chodzą i zabraniają wszystkiego na lewo i prawo. Głównie na prawo.


@parsiuk: podaj przyklad takiego prawaka, pewnie to lewak ktoremu sie myla pojecia. Bo prawica ma nieodłączny moduł wolnościowy. A i PIS to lewica tylko ze pobożna, zeby nie bylo nieporozumień.
parsiuk
parsiuk
18.11.2022, 13:06:55
  • -1
Bo prawica ma nieodłączny moduł wolnościowy.


@TrueShutDown: Hahahahaahahahhaa ( ͡º ͜ʖ͡º)
skonczjuz
skonczjuz
18.11.2022, 12:40:05
  • 5
Jak ja bym chciał żeby u nas zakazali tego gówna. Albo niech zrobią jakieś stacje dokujące chociaż, żeby nie były #!$%@? po całym miescie. Ja czasami mam wrażenie że na tych hulajnogach jeżdżą same bezmózgi. Zatrzyma się taki byle gdzie i zostawi na środku drogi, a najlepiej to ze trzech na raz obok siebie i jeszcze w poprzek, kumulacja idiotow.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Peter_Sinclair
Peter_Sinclair
18.11.2022, 12:37:59
  • 5
450 tysięcy wypożyczeń i 22 ofiary. Wychodzi mi 0.005% w przybliżeniu (pięć tysięcznych procenta). Czyli 1 osoba na 20 tysięcy. Czy statystyki dla hulajnóg, samochodów, rowerów prywatnych są lepsze? Jak nie to może też zakazać?
WaldemarBatura
WaldemarBatura
18.11.2022, 15:07:13
  • 4
Lewacka logika : Cześć osób zachowuje się nieodpowiedzialnie, zabrońmy wszystkim.
Odpowiedzialność zbiorowa. Masz dymać z buta bo odpowiadasz za to że jakiś wyborca lewicy przydzwonił pustym łbem o beton
frodo147
frodo147
18.11.2022, 13:03:10
  • 4
Trzeba zakazać także budowania budynków powyżej 3 piętra bo jak ktoś spadnie może się przecież zabić ...
Wasz_Pan
Wasz_Pan
18.11.2022, 12:59:43
  • 4
Ciekawe że na rowerach czy głupich wrotkach tam nikt nie ginie TYLKO na elektrycznych hulajkach (ʘ‿ʘ)
Miecz12
Miecz12
18.11.2022, 12:45:01
  • 4
Jak zwykle przez jakiś odsetek debili, trzeba wprowadzić zakaz dla wszystkich, jak dla mnie to debile poiwnni tak jak dotychczas, eliminować siebie, a normalni użytkownicy dalej normalnie korzystać
  • 2
w0lfie
w0lfie
18.11.2022, 12:50:25
  • 0
jak dla mnie to debile poiwnni tak jak dotychczas, eliminować siebie


@Miecz12: powinni*

Fajnie, fajnie, tylko debile tak siebie eliminują, że zabijają niewinne osoby. Ale to jest wykop, miło tak posłuchać wykopowych mądrości. Prawa jazdy też byś nie wymagał? Bo przecież debile wyeliminują się sami.
Stabilizator
Stabilizator
18.11.2022, 13:03:44
  • 1
@Miecz12: Eurokołchoz w pigułce , W tym roku zginęło w stolicy Francji 22 osoby na hulajnogach w samym wrześniu z hulajnóg skorzystało w Paryżu 450 tys. osób xd w zeszłym roku zginęło 7 osób a w tym "aż" 22 i dlatego trzeba zbanowac elektryczne hulajnogi przez debili xddd
shus
shus
18.11.2022, 12:19:32
  • 4
Biorąc pod uwagę liczbę wypadków w Paryżu na rowerach to narazie i tak bilans całkiem dobry jest.
trawoolta
trawoolta
18.11.2022, 13:27:19 via iOS
  • 3
Miałem hulajnogę 2000w za 12k z prędkością do 70 km/h. Po jednym sezonie sprzedałem. Nie ma możliwości aby się wcześniej czy później nie połamać. Jestem za zniknięciem tych hulajnóg. Ich sprawność jest tak skandaliczna ze użytkownicy nie maja świadomości jak są niebezpieczne. I do tego nikt za nie nie bierze odpowiedzialności. Hulajnogi tak ale tylko prywatne, serwisowane i dla trzeźwych osób.
  • 2
jasonfly
jasonfly
18.11.2022, 15:10:27
  • 3
@trawoolta: wypozyczane hulajnogi maja od 250 do 350W, wiekszosc ma problem z wjazdem pod gore. To, ze ludzuie potrafia sie zabic na czyms tak slabym tym bardziej oznacza, ze nie powinno sie tego zabraaniac.
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
21.11.2022, 20:21:21
  • 0
@trawoolta: Miałeś prywatną hulajnogę z silnikiem 2000W i chcesz zakazać tych wypożyczanych z ograniczeniem do 20 km/h. Gdzie tu logika? Widać, że nigdzie nie podróżujesz i nie doceniasz hulajnóg, żeby się gdzieś szybko przemieścić.

Ostatnio byłem w Warszawie i to nie te czasy, gdzie po pierwszej jeździe hulajnogą lądowałeś na OIOM-ie. Teraz sprzęt na wynajem jest znacznie bezpieczniejszy niż kilka lat temu, np. nowe hulajnogi Bolta (obecnie najlepsze), nowe Lime i
wyjasniacz
wyjasniacz
18.11.2022, 12:50:04
  • 3
Obecnie w Polsce elektryczne hulajnogi mają sens tylko prywatnie. Bolty już 90 gr za minutę i więcej, zupełnie nieopłacalne.

Co do wszystkich narzekających, to jak wszystko trzeba używać z głową. Osobiście się nigdy nie spotkałem z tymi dantejskimi scenami na hulajnogach. Fajny, alternatywny środek transportu, przynoszący mi dziecięca frajdę w szarym dorosłym życiu.

Ludzie co prowadzą krucjaty antyhulajnogowe najzwyczajniej chyba mają że wszystkim i wszystkimi problem i że sami nie używają/nie umieją
osetnik
osetnik
18.11.2022, 12:05:19
  • 3
Zza bardzo nie rozumiem. Skoro zabił siebie to... takiego dokonał wyboru. Pomnik mu się należy, a co najmniej medal a nie zakaz.
mimmo
mimmo
18.11.2022, 15:32:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Ciekawym jest ile w ciągu tego roku zginęło w Paryżu z powodu wypadku na hulajnodze na tle innych wypadków. Ja tam władzom nie wierzę, zazwyczaj robią szum że coś robią, żeby mieć uzasadnienie mandatu publicznego. Nie zdziwił bym się, gdyby się okazało że znacznie niebezpieczniejsze są rowery, rolki czy deski.
eugeniusz_geniusz
eugeniusz_geniusz
18.11.2022, 15:23:34 via iOS
  • 2
No i bardzo #!$%@? dobrze, to jest największa pomyłka XXI wieku. Zbędny śmieć, który wszędzie się wala. Zamiast tego wprowadzić rowery i każdemu wyjdzie na dobre.
  • 3
nilphilus
nilphilus
18.11.2022, 21:07:05
  • -2
@eugeniusz_geniusz: to rowery będą sie walac bardziej, zwlaszcza, ze sa po prostu większe.
eugeniusz_geniusz
eugeniusz_geniusz
18.11.2022, 23:38:28 via iOS
  • -2
@nilphilus: przynajmniej nie zatruwa tak środowiska. Z jednej strony co raz to nowsze normy spalin, z drugiej elektryczne hulajnogi. Ekologia jak uj
nilphilus
nilphilus
19.11.2022, 09:31:17
  • -2
@eugeniusz_geniusz: marudziłeś, ze się wszędzie wala, to wyobraź sobie walające się rowery - zakładając, ze ich ma byc tyle ze będziesz mógł znalezc cos blisko. A elektryczna hulajnoga nie generuje smogu w mieście i o to głównie chodzi - nikt o zdrowych zmysłach nie chce rezygnować z energii, nikt poza ekooszolomami ale ich wykluczył brak zdrowych zmysłów i tak
Last_Viking
Last_Viking
18.11.2022, 13:12:22 via iOS
  • 2
Niech sobie jeżdżą spaślaki na tych hulajnogach, mam to generalnie w dupie. Ale niech chociaż uregulują przepisy żeby tych hulajnóg nie porzucano w przypadkowych miejscach, bo to jest zwyczajnie niebezpieczne. Już nie raz w nocy cudem ominąłem hulajnogę leżąca na środku drogi dla rowerów.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (393)
  • Zakopujący (4)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
13820
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3849
Prokuratur od Ziobry chroni brata komendanta Szymczyka.
3490
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
2984
Najbogatszy 1% przytulił 2/3 światowego bogactwa wytworzonego w latach 2020-2021
2894
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #kultura
  • #niemcy

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki