Troche w tym siedzialem swego czasu. Jak juz cos sie dzieje to szybko. Faktem jest ze Safety powinno pocisnac 100-200m dalej i ogarnac info dla zalog "zwolnij" Zaloga ma za zadanie pokazac OKejke albo SOS.
Na filmie mamy 2 załogi. Czyli mieli okolo 4minut na ogarniecie tego. (Zalogi jada srednio co 2 minuty)
Tez trzeba pamietac ze sedziowie na odcinkach to... no nie bede pisac. Ale nie raz widzialem ze nie ogarniaja.
Zabezpieczenie rajdu zerowe. Najsmutniejsze jest to, że Bogu ducha winna załoga #!$%@? w drzewo, auto zniszczone i mając pecha naruszyli klatkę i książka auta sportowego wraz z klatka idzie się #!$%@?, a tym samym każde badanie kontrolne. Uderzenie srogie wiec w zależności od konstrukcji przednie mocowania klatki mogły dostać :-(
@cation: Nie opowiadaj bredni. W rajdach śmigam ponad 10 lat i jest różnica gdy przez błąd własny, bądź awarie masz dzwona, a sytuacja gdy przez człowieka, który ma wspomóc Twoje bezpieczeństwo poprzez zabezpieczenie odcinka specjalnego kasujesz rajdówkę. Sam miałem kilka takich sytuacji gdy np Pan rolnik stwierdził ze w dupie ma rajd i wyjechał sobie z podwórka na zamkniety odcinek drogi, bądź Pan Sebastian z BMW wjechał na OŚ zamknięty
@cation: Jeszcze taka sytuacja mi się nie zdarzyła nigdy. Safety ma przede wszystkim zabezpieczyć droge a dopiero potem ratować załogę gdyż w przeciwnym wypadku zamiast w najgorszym przypadku mieć dwa trupy będziemy mieć dwa trupy w środku i n trupów rozjechanych przez następne załogi. Niestety rajdy w Polsce często obstawiają ludzie bez doświadczenia, najtańsi, brani z okolicznych zakładów pracy, często to strażacy lokalnych osp ( Ci zawsze są miłe widziani
Byłem kiedyś „safeciarzem” na 64rajdIe polski w mikolajkach. Był to mój pierwszy w życiu rajd. Znajomy znajomego byl zapaleńcem, i jedna osoba im się wykruszyła. Praca od rana do wieczora. Jeździliśmy jeszcze wbijać metalowe pręciki i rozwijaliśmy taśmę na długości rajdu. Później siedzisz jak kołek i zwracasz ludziom uwagę żeby nie przechodzili w wyznaczonym miejscu. Ogólnie skwar był taki, ze butelka wody która wziąłem pierwszego dnia już po godz była pusta. Dostałem
Ciężko oceniać bo nie wiadomo ile czasu było między autami. Nie wiadomo też czemu stoi tam ta rajdówka i cywilny biały samochód. W sumie nic nie wiadomo.
Komentarze (107)
najlepsze
Zaloga ma za zadanie pokazac OKejke albo SOS.
Na filmie mamy 2 załogi. Czyli mieli okolo 4minut na ogarniecie tego. (Zalogi jada srednio co 2 minuty)
Tez trzeba pamietac ze sedziowie na odcinkach to... no nie bede pisac. Ale nie raz widzialem ze nie ogarniaja.
Uderzenie srogie wiec w zależności od konstrukcji przednie mocowania klatki mogły dostać :-(
Niestety rajdy w Polsce często obstawiają ludzie bez doświadczenia, najtańsi, brani z okolicznych zakładów pracy, często to strażacy lokalnych osp ( Ci zawsze są miłe widziani