W normalnym parowozie wysokie cisnienie bylo tylko w pewnych miejscach a i tak potrafilo niezle rabnac, tutaj pewnie i wieksze cisnienie i wiekszy zbiornik jemu poddany, #!$%@? musialo byc niezle. Tu zwykla po wybuchu.
@obk: Niekoniecznie. Parowozy działają na przegrzaną wodę (superheated water). Nie wiem, czy potrafię to prosto wytłumaczyć ( ͡°͜ʖ͡°) Pompuje się przegrzaną wodę która ma między 110 a 374 C. Ta woda częściowo paruje w kotle, wtedy rośnie ciśnienie, rośnie więc temperatura parowania wody i ta przestaje parować. Powstaje pewne equilibrum, gdzie większość H2O jest wodą, a część parą,
Wow nie widziałem, że takie coś istniało. Duży piec ładuje parę wodną, a ta służy jako paliwo napędowe. Czas pracy 2-6h czyli przyjmujemy, że średnio jakieś 4h też niezły. Ciekawe ile czasu trwało "tankowanie".
@Bubsy3D: wydaje mi sie ze predkosc tankowania to dosc elastyczny parametr mogacy byc latwo dostosowanym do potrzeb, w sumie jedyne rzeczy majace na ten czas zasadniczy wplyw to wielkosc zbiornika buforowego(stacjonarnego) i przepustowosc przylacza.
@Bubsy3D: dziś stosuje się samochody na sprężone powietrze. Tam gdzie jest ryzyko wybuchu. Takie parowozy też znajdowały zastosowanie. Tam gdzie są lotne łatwopalne związki w powietrzu to wjechać parowozem mało ciekawie.
Komentarze (54)
najlepsze
Tu zwykla po wybuchu.
@obk: Niekoniecznie. Parowozy działają na przegrzaną wodę (superheated water). Nie wiem, czy potrafię to prosto wytłumaczyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pompuje się przegrzaną wodę która ma między 110 a 374 C. Ta woda częściowo paruje w kotle, wtedy rośnie ciśnienie, rośnie więc temperatura parowania wody i ta przestaje parować. Powstaje pewne equilibrum, gdzie większość H2O jest wodą, a część parą,
( ͡º ͜ʖ͡º)
Niech ktoś im powie że mają orta w tekście ( ͡° ͜ʖ ͡°)