"Zielona transformacja to będzie dla nas koszmar. Wydatki, wydatki,...
Jako Europa zachowujemy się tak, jakby przyszłość świata zależała od nas. Tylko osiem procent wszystkich emisji CO2 produkuje Unia Europejska i ten cały dyskurs, że uratowanie planety zależy od naszej neutralności klimatycznej w 2050 roku, wydaje mi się niebezpieczny.
ozabazo z- #
- #
- #
- 145
- Odpowiedz
Komentarze (145)
najlepsze
A jeśli ktoś ma wątpliwości, to niech się zastanowi, dlaczego Niemcy tak zajadle forsują
@jagoslau: Jeżeli Niemcy coś zajadle forsują to chyba OZE. W 2021:
- odnawialne (wiatr+PV+biomasa?): 238 TWh
- węgiel (brunatny+kamienny): 160 TWh
- gaz:
Rewolucja energetyczna jest
Wcześniej też możesz mieć stulecia, czy tysiąclecia stabilne lub mniej, ale w skali naturalnych zmian to nadal rzędy wielkości
Jak już Eu osiągnie status zielonej równowagi, to wprowadzi jakieś certyfikaty. I tylko wyroby wyprodukowane w sposób zrównoważony (z krajów zrównoważonych) bdzie można sprzedwać w EU.
I już właśni producenci są chronieni i mogą dyktować ceny.
A w normach spalania EURO i gwiazdkach NCAP to o co chodziło? Głównie, żeby chińczycy konkurencji nie robili.
80% emisji co2 w silnikach spalinowych to są kontenerowce - statki napędzane dieslami na mazut.
A odpowiedzialność zrzuca się na europejskich januszy jeżdzących osobówkami. Ile to jest światowej emisji co2? Promil?
To samo z plastikiem. Producenci pół wieku reklamowali nowe-lepsze opakowania, wmawiali że wszystko co jednorazowe jest lepsze... Dla nich lepsze - bo lekkie, szczelne i nie trzeba wozić pusty butelek
@h4nter:
Statki emitują 11% CO2 z ogólnego transportu. Osobówki emitują 45%, ciężarówki 29%, a samoloty 12%.
Jak USA i Chiny produkują większość CO2 to możemy z czasem wprowadzić sankcje na nich, ale jeżeli Europa nie ma fabryk, nie ma
Komentarz usunięty przez moderatora