Mój koszmar z Media Expert - Włączamy trudne zwroty!
Historia o moich trudach zwrotu zestawu Lego Star Wars o wartości prawie 3000 zl do sklepu Media Expert.
okrim z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 334
Historia o moich trudach zwrotu zestawu Lego Star Wars o wartości prawie 3000 zl do sklepu Media Expert.
okrim zTutaj sam finał akcji dla niecierpliwych : https://streamable.com/47c36s
A co było wcześniej?
Zakupiłem w Media Expert zestaw Lego Star Wars za prawie 3 koła na raty 0%. Towar przyszedł 13 maja (piątek) i był uszkodzony karton od Lego, co mi nie pasowało, gdyż obniża to wartość kolekcjonerską, a w takim celu zakupiłem zestaw.
Zareklamowałem towar, poprosili o przesłanie zdjęcia, przesłałem i zaproponowali 400 zł rabatu na kolejne zakupy jeżeli zatrzymam sobie te Lego. Podziękowałem za tę propozycję i powiedziałem, że wolę zwrot. Dostałem odpowiedź, że zlecili odbiór przesyłki na wtorek, poprosiłem o zmianę terminu na piątek i został zlecony odbiór na piątek.
Niestety w piątek zamówiony kurier DPD (z własną etykietą) się nie zjawił. W śledzeniu przesyłki widniała informacja, że byłem nieobecny w domu, co jest nieprawdą. Kurier nie dzwonił. Poinformowałem Media Expert, że kurier się nie zjawił, nie odpowiedzieli na mojego maila (zostałem olany ) Dostałem informację od DPD, że zlecenie zostało przerzucone na kolejny dzień roboczy, czyli poniedziałek 23 maja.
W poniedziałek kurier znowu się nie zjawił, znowu nie dzwonił i znowu otrzymałem informację, że mnie nie było w domu (byłem) XD Zadzwoniłem do DPD, żeby wyjaśnić tę sprawę. Spytałem czy mają mój prawidłowy nr telefonu, potwierdzili że tak. Spytałem czy sam moge im dostarczyć do punktu DPD tę paczkę (bez etykiety), odpowiedzieli, że tylko do głównego oddziału, który jest na drugim końcu miasta. Powiedzieli, że poinformują kuriera, żeby do mnie zadzwonił przed odbiorem paczki.
We wtorek Pani z Media Expert się przebudziła i napisała do mnie, że zlecony został nowy odbiór. Oczywiście znowu tym samym kurierem DPD, tym razem miał przyjechać w środę.
W środę otrzymałem telefon od Pani z DPD, która miała współpracować z kurierem. Powiedziała, że kurier twierdzi, że dzwonił do mnie, ale nie odbierałem. Powiedziałem, że to nieprawda i można to sprawdzić w billingach zarówno u mnie jak i kuriera. Pani zapytała czy brama np. nie jest zamknięta, żeby kurier nie zwalał na to winy. Odpowiedziałem, że w tym momencie bramka jest otwarta i paczka stoi przed nią, wystarczy podjechać i zabrać. Pani z DPD obiecała, że dzwoni właśnie do kuriera, żeby przyjechał jeszcze dzisiaj(środa) po tę paczkę.
Oczywiście kurier nie przyjechał XD Do trzech razy sztuka się mówi, powiedziałem sobie, że koniec tej szopki. Miałem do wyboru albo zamówić kuriera innej firmy albo zawieźć paczkę do sklepu Media Expert osobiście.
Chciałem tę sprawę zakończyć jeszcze tego samego dnia, więc wybrałem zwrot w sklepie. Towar odebrany był 13stego maja, był 25 maja, więc nie powinno być problemów. Nic bardziej mylnego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tutaj wracamy do tego filmiku, gdzie zaczyna się akcja : https://streamable.com/47c36s
Więc przyszedłem do kasy i mówię, że chciałem zwrócić produkt i podaje Pani numer 1 w kasie nr reklamacji. Została zawołana Pani numer 2, której wyjaśniłem sytuację, że czekam na kuriera, ale nie podjechał ani w piątek ani w poniedzialek ani w środę, więc chcę zwrócić w sklepie. Ale Pani numer 2 była od początku na nie, że się nie da, więc włączyłem nagrywanie. Więc argumenty były takie, że ja zgłosiłem reklamację online, więc już pobite gary i muszę czekać na kuriera do końca życia xD. Po czym Pani sobie uciekla.
Zostawiłem im tę paczkę, poszedłem do samochodu i wszedłem na telefonie na ich stronę do zakładki zwroty.
Wypełniłem ten formularz zwrotu online, co miało przyśpieszyć obsługę w sklepie xD
W formularzu podawało się przyczynę zwrotu, wybrałem że "nie chcę podawać powodu zwrotu".
Wypełniłem wszystkie dane, wybrałem bezpłatny zwrot w sklepie stacjonarnym
Otrzymałem na maila potwierdzenie odstąpienia wraz z numerem.
Po 15 minutach udałem się znowu do sklepu Media Expert i mówię Pani numer 2, że mam nr zwrotu. Powiedziała, żebym poszedł z tym do kasy. Poszedłem i zauważyłem, że moja paczka została wciągnięta za kasy (widać to na filmiku) i oklejona kartką z napisem " Nie ruszać". Zauważyłem, że jakiś facet oglądał monitoring, po chwili podszedł do mnie i zaczął mówić, że on już zgrał z monitoringu całe to zajście i mówi, że trzeba było u nas zgłaszać w sklepie reklamacje to by nie było problemu. To był kierownik tego sklepu.
Ja mu mówię na to, że chciałem odstąpić od umowy i pokazuje mu w telefonie potwierdzenie odstąpienia wraz z numerem. On mówi na to, że przecież ja zamawiałem 10tego maja, a mamy 25 maj więc się nie liczy. Ja mu mówię, że Pan nie zna przepisów, bo się liczy data dostarczenia (13 maj).
Zresztą na ich stronie jest napisane, że jest 15 dni na zwrot, więc nawet licząc od 10tego się mieściłem xD W każdym razie Pan kierownik powiedział, że i tak mi nie przyjmie tego zwrotu i sobie poszedł. W tym momencie znowu zacząłem nagrywanie i akcję widać w drugiej części filmiku po napisie "20 minut później".
Według Pana kierownika nie mogę zwrócić towaru w sklepie, nie mogę nagrywać go w sklepie i ogólnie to straszył mnie Policją. Pani nr 1 na koniec zaczęła mówić, że mi wyda zaraz tę paczkę, ale nie skorzystałem z jej propozycji.
Postanowiłem że udam się do domu i napiszę maila do media expert z opisem tej sprawy, może znajdzie się ktoś inteligentniejszy w tej firmie, co zakończy tę sprawę. Oczywiście nikt taki się nie znalazł, gdyż ani w czwartek ani w piątek nie dostałem żadnej odpowiedzi, chociaż wysłałem kilka maili w tej sprawie na różne adresy. Nie wiem co oni zrobili z tą paczką, nie odpowiadają.
Spróbowałem jeszcze kontaktować się przez facebooka, tam odpisywali ciągle, że sprawa jest w trakcie weryfikacji.
Gdybym wiedział, że będą takie jaja to od razu bym to wysłał we własnym zakresie, w jakimś punkcie kurierskim.
Jeszcze dodam, że wysłałem im potem odstąpienie od umowy na mail podany przez nich po zakupie, żeby potem nie mówili, że formularz na ich stronie https://www.mediaexpert.pl/zwr... nie jest odstąpieniem od umowy. Skąd ten pomysł, że mogliby się tak tłumaczyć? No bo w ich regulaminie nie ma wzmianki o tym formularzu, jest wspomniany jakiś inny na stronie, która nie istnieje : https://www.mediaexpert.pl/wit...
Także czekam na rozwój wypadków, paczkę mają, wystarczy, że potwierdzą że otrzymali zwrot...
Komentarze (334)
najlepsze
Ogólnie jak Media Expert to tylko zamawianie z odbiorem na sklep. Widzisz, że coś nie ruszone to nie odbierasz i nara.
@Bardak: to niech piszą, że jest ze zwrotu i dadzą cenę -20% i zdjęcia ewentualnych uszkodzeń.
Nie będzie problemu.
I w dniu, kedy miał być kurier, byłem cały dzień w domu. Jak o 17 jeszcze go nie było, dzwonie i pytam czy dziś będzie po odbiór paczki i dostarczy nowy. „Tak, tak, będę. Ale jestem poza miastem i będę koło 21”.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Soundbar przyszedł z widocznymi zarysowaniami/uszkodzeniami oraz uszkodzonym opakowaniem, a do tego zakurzony. W paczce się
1) Gdzie jest zdjęcie uszkodzonego kartonu?
2) Jak przepisy odnoszą się do reklamacji towaru, gdy uszkodzony jest nie towar, a opakowanie?
@Kazbek:
nie, opakowanie to opakowanie, a nie towar.