To niech nie wytyczają w stronę Krakowa a np. Śląska. Od razu zaczną protestować, że droga nie biegnie obok nich i będą ponosić straty bo nikt do nich nie przyjedzie ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kenzie: Do 2012r. była planowana trasa alternatywna, miejscowe plany Krakowa i Wieliczki ją przewidywały. W 2012r. GDDKiA stwierdziła, że nic tam nie będzie budować, więc tereny te zostały przeznaczone pod zabudowę. I teraz, po 10 latach, gdy kupę ludzi tam się osiedliło, pobudowało domy, znalazło pracę i wysłało dzieci do szkół, jakiś urzędas stwierdza, że jednak "a jezioro damy tu" i poprowadzi tamtędy drogę.
Ale rozwiązanie problemu jest banalnie proste i jakże dla wszystkich sprawiedliwe. Wybudować drogi ekspresowe we WSZYSTKICH korytarzach :-). Każdemu po równo!!! I hói :-)
10 minut świetnej prezentacji jednego z mieszkańców, dlaczego rozwiązania proponowane przez GDDKiA są bez sensu, oraz wyjaśnienie jak to można zrobić lepiej. Profesjonalnie przygotowana prezentacja jednego z mieszkańców na sesji Rady Miasta Krakowa, od 2:34:00 [opis odnośnika](https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=118110&plid=188 )
@bichon: Nie mogę edytować, więc tylko dodam jeszcze, po obejrzeniu kolejny raz: gość, na podstawie danych z GDDKiA pokazuje, że każdy z wariantów zaproponowanych przez ten urząd jest gorszym rozwiązaniem dla ruchu, niż gdyby nie robiono nic. Serio, urzędasy, którzy sami te dane gromadzili, nie są w stanie ich przeanalizować planując tak wielką inwestycję?
@Sl_w_k_1: Od węzła Łagiewnickiego do Balic (a powiedział bym, że nawet do Katowic!) od dawna powinny już być 3 pasy ruchu. Jakieś tam plany rozbudowy są, ale idzie to wszystko jak krew z nosa.
Właśnie dyrektor GDDKiA przyznał, że w jego urzędzie pracują niesamowite patałachy. Przez półtora roku urzędasy GDDKiA pracowali nad planami tej drogi i nic sensownego nie wymyślili. A teraz ich dyrektor stwierdza, że samorządy -czyli w kwestii planowania autostrad kompletni amatorzy - zrobią w dwa tygodnie to, czego GDDKiA nie zrobiła w półtora roku.
Poprawić istniejący odcinek Kraków - Myślenice, zamiast kilku przejść dla pieszych okraszonych fotoradarem - zrobić kładki, zamiast skrzyżowań dla samobójców (np na Sułkowice) zrobić wiadukt. Wyjdzie szybciej, taniej i bez protestów. No ale wujki nie zarobią milionów, więc pewnie tak się "nie da".
Zrobić dojazd nie z Krakowa a z węzła Chrzanów/Trzebinia. Odejdzie część ruchu z a4 przez co nie będą musieli 3 pasa budować na całości
@Gippo86: to, że Śląsk się pcha na Zakopane przez południową obwodnicę Krakowa to kosmiczna patologia - i zgadzam się, zamiast tego powinno być coś co mniej więcej śladem DK28 dochodzi do A4. Natomiast S7 powinna mieć ciągłość - i najbardziej logiczne jest pociągnięcie w miarę prosto
@jerzyzwierzycki: zakopianka tylko z nazwy prowadzi do zakopca. Omawiany temat dotyczy odcinka Krk-Myślenice, któredy jedzie się na beskid wyspowy, gorce, w prawo na babią i pilicę. Chyba nie pamiętam żebym przez ostatnie 20lat wjechał zakopianką do zakopanego.
@WuBe: Dziękuję za wytłumaczenie. Nie znam żadnych z wymienionych nazw poza Krk, ale ufam, że to ważne połączenie. Buziaki i pozdrowienia dla całej rodziny. Bez sarkazmu.
Komentarze (129)
najlepsze
I teraz, po 10 latach, gdy kupę ludzi tam się osiedliło, pobudowało domy, znalazło pracę i wysłało dzieci do szkół, jakiś urzędas stwierdza, że jednak "a jezioro damy tu" i poprowadzi tamtędy drogę.
Wybudować drogi ekspresowe we WSZYSTKICH korytarzach :-). Każdemu po równo!!! I hói :-)
)
"Całe życie pracuję z idiotami, mam wprawę".
@Gippo86: to, że Śląsk się pcha na Zakopane przez południową obwodnicę Krakowa to kosmiczna patologia - i zgadzam się, zamiast tego powinno być coś co mniej więcej śladem DK28 dochodzi do A4. Natomiast S7 powinna mieć ciągłość - i najbardziej logiczne jest pociągnięcie w miarę prosto
@jerzyzwierzycki: zakopianka tylko z nazwy prowadzi do zakopca. Omawiany temat dotyczy odcinka Krk-Myślenice, któredy jedzie się na beskid wyspowy, gorce, w prawo na babią i pilicę. Chyba nie pamiętam żebym przez ostatnie 20lat wjechał zakopianką do zakopanego.