Jest cichy i ekologiczny. Nowy autobus wodorowy z Lublina.
![Jest cichy i ekologiczny. Nowy autobus wodorowy z Lublina.](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1651411529VJ7oI7V8cTtYmiqZbxdBt6,w300h194.jpg)
Ma 12 metrów, zużywa 6 kg paliwa na 100 km i emituje 0 (słownie „zero”) szkodliwych substancji i 100 proc. (słownie „sto”) pary wodnej. Oto Arthur Bus H2 Zero, wyprodukowany w halach po Daewoo Motor Polska w Lublinie.
![Yakotak](https://wykop.pl/cdn/c0834752/45ab27785f6a5655634c06e51ef9b9818d9268b10875acabb8c6dfcc73757e90,q52.jpg)
- #
- #
- 142
- Odpowiedz
Komentarze (142)
najlepsze
Czyli na 100km emitujemy 54-72kg CO2 na etapie produkcji wodoru (źródło). Dla porównania Diesel to 18,9kg/100km (źródło).
Autobus jest zatem tylko cichy.
@cecyl: wodór można produkować na różne sposoby, więc w przyszłości (po użyciu innej metody produkcji wodoru) emisja może być znacznie mniejsza a nawet zerowa
Czyli niby nasz ale ...
źródło: comment_1651419759kWHQMHYJmyedMQ6KX4kHzz.jpg
PobierzNie wspomnę już o tym że utlenianie czegokolwiek w atmosferze powietrza jest zawsze emisyjne (o samej produkcji wodoru z czegoś innego niż gaz ziemny nawet nie wspominam).
źródło: comment_165147691178RbrDW8Rm2nwhBRWE81zJ.jpg
Pobierzźródło: comment_16514769198ji11ijKoUDLx1uWb4Jvpq.jpg
Pobierz1) UE ostro dotuje rynek wodorowy i to główny/wyłączny motor napędowy tej technologii.
2) Krajowe rafinerie budują terminale produkcji ultra-czystego wodoru i dystrybucji.
3) Wodór z rafinerii będzie głównie zasilał autobusy miejskie.
Czytając 2 i 3 zawsze patrz w kontekście 1.
4) Duże, ciężkie pojazdy jak autobusy, ciężarówki, pociągi zdecydowanie lepiej sobie radzą na wodorze niż prądzie.
5) Samochody elektryczne i samochody wodorowe to prawie to samo. Różnica polega na