Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko476
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

475

Czemu polskie kino fascynuje się półświatkiem?

Polscy twórcy od lat robią filmy i seriale opowiadające o mafii. Sukces historii "Jak pokochałam gangstera" na Netfliksie może sprawić, że wkrótce będzie ich jeszcze więcej.

Wirtualnemedia_pl
Wirtualnemedia_pl
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 19.02.2022, 07:53:32
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    polska
  • 227
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Kogo słucha Misiek z Nadarzyna k..wa nie uwierzysz… rozmowa

InfoMagazyn
z youtube.com
  • -1

Komentarze (227)

najlepsze

n.....d
konto usunięte 19.02.2022, 08:01:24
  • 617
Bo fantasy, SF i horrory im wychodzą jak tasiemiec z dupy ¯\_(ツ)_/¯
źródło: comment_1645257683SNQykyNVFVSTsfY9ntRjwl.jpg
  • 32
rzookol
rzookol
19.02.2022, 12:51:24
  • 397
@nabzd: wygląda jak kadr z filmu o Downach
posso
posso
19.02.2022, 12:55:38
  • 452
@rzookol: pewnie dlatego, że to kadr z filmu o Downach
Towarzysz_Szmaciak
Towarzysz_Szmaciak
19.02.2022, 08:58:58
  • 292
Twórcy na całym świecie fascynują się półświatkiem, problem polskiego kina jest inny. Moim zdaniem chyba wszystkie polskie filmy z ostatnich pięciu lat, które w założeniu miały być kierowane do szerokiej publiczności, są po prostu marne. Fabuła bez składu, dialogi przepełnione przekleństwami są co najwyżej zabawne, aktorstwo sztuczne bez szans na stworzenie jakiejś zapadającej w pamięci kreacji. Od strony, technicznej tez nie wygląda to dobrze, dźwięk w polskich produkcjach szwankował od zawsze, ale
  • 16
szelma77
szelma77
19.02.2022, 10:19:36
  • 126
@Towarzysz_Szmaciak: Tu nie chodzi o optykę, ta nie musi być jakoś wybitna, żeby otrzymać dobre efekty. To bardziej efekt niechlujnego podejścia do kątów widzenia tej optyki, niechęć do budowania kadrów, do pracy z oświetleniem i do kolorowania scen (bywają wyjątki, jak Rojst 97, bywają ciekawe, ale nie do końca udane próby, jak Najmro). Aaaa jeszcze taka drobnostka - wnętrza, które wyglądają, jakby w nich nikt nie mieszkał.
mokry
mokry
19.02.2022, 17:56:28
  • 65
@szelma77: to nie jest niechęć, tylko bieda w scenografii. Te ciasne kadry z dziwnych kątów chowają małe plany, ukrywają niską ilość statystów, biedną scenografię, pustkę na drugim planie. Mamy zajebistych operatów, ale to trzeba im zapłacić i muszą mieć co pokazać.
konkarne
konkarne
19.02.2022, 09:07:35
  • 173
Ktoś odkrył, że kino pokazujące bandytów jest popularne. Po za Polską oczywiście takich filmów nigdy nie było... Ojciec Chrzestny... Chłopaki z ferajny, pełno filmów o złodziejach samochodów, napadach na banki, handlarzach narkotyków i broni... One nigdy nie powstały...
  • 7
NoMoRe
NoMoRe
19.02.2022, 23:10:51 via iOS
  • 14
@titu: Narcos? Chapo? Przecież to hity Netflixa. Można by wymieniać kolejne jak z rękawa, które są oparte na gangsterach.

Może będę mniejszością ale mi się podobało zarówno jak pokochać gangstera jak i jak zostałem gangsterem. Miałem małe pojęcie o polskiej mafii, a filmy mnie zachecily do zgłębienia tematu, poczytania i poszukania informacji w prawdziwych źródłach. Szczegolnie postać nikosia stokarczyka jest bardzo ciekawa.
Wg mnie fajnie ze takie coś powstało, bo zapewne
czlowiekzcegla
czlowiekzcegla
19.02.2022, 23:44:24 via Android
  • 22
@titu Przykładów jest dużo więcej. Nawet nie chodzi o samych gangsterów ale też o filmy gdzie główny bohater raczej nie jest dobrym człowiekiem. Joker czy John Wick sprzedały się świetnie.

W Polsce ciężko jest nakręcić film akcji bez gangsterki w tle. W USA mogą sobie nakręcić film o tajnym agencie CIA, o jakiś komandosach, o kosmicznych żołnierzach, o policjancie walczącym z terrorystami albo zwyczajnie o wojnie. U nas z kolei nie ma
EtaCarinae
EtaCarinae
19.02.2022, 11:00:01
  • 100
Trochę hipokryzja, gdy fascynujemy się importowanym półświatkiem
źródło: comment_1645268396sxaSrrXz30UieEziz8Ju18.jpg
  • 7
titu
titu
19.02.2022, 12:48:00
  • 86
@EtaCarinae: Fascynacja oparta w głównej mierze o jakość produkcji, Better Call Saul to już opowieść bardziej prawnicza... porównywanie tego typu seriali do polskich produkcji to jak porównanie sztabki złota to kloca zrobionego przez psa na trawniku...
EtaCarinae
EtaCarinae
20.02.2022, 21:58:01
  • 1
@fourtyfour: Typie, uwielbiamy oglądać zachodnie seriale o zabijaniu, mafii i narkotykach. W Braking Bad jest taka zmiana, że zaczynamy sympatyzować z tymi złymi. Mamy nadzieję, że wszytko się uda i wrócą do gotowania;]
Marek_B
Marek_B
19.02.2022, 11:28:02
  • 61
Komedię cholernie trudno zrobić. Trzeba dobrego scenariusza, dobrych aktorów. Talentu. Jak się uda to powtarzają co roku, jak Bareję czy Kevina. Podobnie sci-fi. 9/10 wychodzi cieżki kicz. Wojenne, historyczne, akcja kosztują majątek. W romantycznych i dramatach masakryczna konkurencja. I też ławo o kicz, bo tematy zgrane, a poprzeczka tych przebijających się do publiki wysoko zawieszona. Kryminały są stosunkowo bezpieczne. Tanie i dobre, jak te wina.
  • 2
DzikWesolek
DzikWesolek
19.02.2022, 23:16:18
  • 2
@Marek_B: Z tymi komediami to ciekawy temat, bo trzeba się umieć dobrze wstrzelić w odpowiednie warunki geopolityczne. Niby proste, a wygląda że jest to na poziomie 6 w lotka. Na naszym podwórku z mojego subiektywnego spojrzenia to tylko Bareja i Lubaszenko się wstrzelili w takie odpowiednie okienko.
NoOne3
NoOne3
20.02.2022, 00:17:23
  • 11
Na naszym podwórku z mojego subiektywnego spojrzenia to tylko Bareja i Lubaszenko się wstrzelili w takie odpowiednie okienko.


@DzikWesolek: Nie zapominaj o Machulskim...
źródło: comment_1645316236s3GjdBg1zVh8red1Rec9ws.jpg
pdt_87
pdt_87
19.02.2022, 10:42:19
  • 48
Wymieszać segs, pinondze, gurwy, plebana, rzont i mamy przepis na HIT ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
kiteusz
kiteusz
19.02.2022, 11:37:02
  • 52
@pdt_87: Vega lubi to
jatutaktylkonachwile
jatutaktylkonachwile
19.02.2022, 09:11:12
  • 45
kino lubi patole ogólnie. Smutek, brud mylony jest z artyzmem. To jest takie pójście na skróty żeby udać głębię.
yggdrasill
yggdrasill
19.02.2022, 23:21:22 via Android
  • 30
Świadek w polskim sądzie postawiony jest w dużo gorszej sytuacji, niż oskarżony. Miły i inteligentny chłopak ma w życiu matrymonialnym bardziej #!$%@?, niż prostacki idiota wyposażony w przemoc i chłopski rozum.

Nie ma kultury. Obserwuję wstręt do kultury. Za to umiłowanie instynktu, natury, surowości, pierwotnej żądzy, atawizmu, gadziego mózgu, horoskopów, bezrefleksyjności, nieuważności i przewodniej roli religii.
  • 2
Ocelotte
Ocelotte
19.02.2022, 23:25:52
  • 3
@yggdrasill: ++
R.....o
konto usunięte 20.02.2022, 00:13:55
  • 1

Komentarz usunięty przez moderatora

Tony94
Tony94
19.02.2022, 15:56:13
  • 25
Rzygam tym... Zakute główki polskich producentów otwarte są tylko na wojenne, dotowane koszmarki, powielane komedie romantyczne, gówniane seriale, o których nikt po roku nie pamięta i te gangsterskie gunwa... Zero kreatywności...
  • 1
Asia3321
Asia3321
23.02.2022, 00:32:17
  • 0
@Tony94: prawda, ale trzeba też się dostosować do oczekiwań polskich widzów, nikt nie chce zrobić filmu, który na siebie nie zarobi
titu
titu
19.02.2022, 12:40:28
  • 21
Polskie kino to szambo które wypuszcza gówno...
Khon
Khon
19.02.2022, 09:54:35 via iOS
  • 20
Killer, Chłopaki nie płaczą, Poranek kojota dalej dają radę, a tymi filmami to się chyba jakoś zaczęło
  • 6
nilphilus
nilphilus
19.02.2022, 11:15:08
  • 35
@Khon: to sa odmuzdzajace komedie gdzie ten polswiatek to jako-takie tlo do tych zabawnych momentow, bo jako całość to lepiej nie oceniać =]
guardian_angel
guardian_angel
19.02.2022, 11:55:31
  • 18
@Khon: eee, chyba jeszcze dalej - pierwsze "Psy" miały w tle produkcję narkotyków na początku lat 90. Później było "Miasto prywatne" z 1994 o haraczowej gangsterce z polskiego podwórka. A na upartego można jeszcze podciągnąć "Tulipana" i "07 zgłoś się" z lat 80. W serialach tych gdzieś tam też pojawiały się penery od paserki, alfonsi i przemytnicy, żyjący na lepszym poziomie niż przeciętny obywatel PRL.
slapdash
slapdash
19.02.2022, 23:01:04
  • 18
Dobrze, że kino amerykańskie czy brytyjskie się nie fascynują półświatkiem xD
Van_Zavi
Van_Zavi
20.02.2022, 05:05:09 via iOS
  • 16
„Jak pokochałam gangstera” to taki gniot, że głowa mała. Wcześniejszy film Kawulaskiego jeszcze dało radę oglądać ale tego tasiemca niestety już nie. 3h bełkotu, zero akcji. Dobrze, że to na Netflixie bo w kinie musiałbym wyjść chyba z seansu. Problemem jest też to, że nasze kino próbuje robić bohaterów z tych kryminalistów zamiast przedstawiać prawdę
  • 1
WaltherW
WaltherW
20.02.2022, 11:43:57
  • 0
@Van_Zavi: pierwszą część całkiem fajnie się oglądało, ale dwójka to porażka i skok na kasę. Bezsensowny film.
ChciwyASasin
ChciwyASasin
20.02.2022, 01:46:45
  • 16
Nie, więcej już się chyba nie da.
Polska kinematografia jest bardzo ograniczona, zatrzymała się z 20 lat temu i każdy kolejny film próbował być Porankiem Kojota, Chłopaki Nie Płaczą albo innym Killerem, czyli komediami z gangsterskim tłem. I mam wrażenie, że kompletne niezrozumienie tych filmów przez twórców obecnego kina prowadzi właśnie do takich gniotów jak Testosteron, Lejdis czy inne gówna jak kac wawa, bo myślą, że im więcej rzucania kuwami i kutsami
  • 3
zbiff
zbiff
20.02.2022, 02:12:53
  • 3
Testosteron


@ChciwyASasin: To był akurat dobry film. Lejdis o porażka.
RyugaHideki
RyugaHideki
20.02.2022, 03:25:55
  • 18
Kolejną dominującą częścią są komedie romantyczne, absolutne rakowisko, które jest klepane według tego samego schematu do pożygu.


@ChciwyASasin: mam wrażenie, że komedie romantyczne są robione tak chętnie, bo te filmy to jedno wielkie lokowanie produktów, kosmetyki, biżuteria, sklepy, auta, można tam wepchnąć wszystko. Do tego Karolak, Kot, Adamczyk + fabuła taka jak zawsze i załatwione.
Ona biedna studentka, dorabiająca jako kelnerka, on korposzczur z gabinetem z którego koniecznie musi być widok
giorgioborgio
giorgioborgio
19.02.2022, 19:48:25 via Android
  • 16
Polska mentalność jest taka, że często bandyta, czy kombinator cieszy się większym uznaniem, aniezeli persona uczciwa.
enten
enten
19.02.2022, 23:11:08
  • 15
Pomyślmy. Polskie kino: Filmy o gangusach, smutne historie na faktach, filmy wojenne (oczywiście z WWII), filmy o pijaństwie aa, no i żeby nie było, że same smuty, to jeszcze są komedie romantyczne z Karolakiem w tle. Coś pominąłem?

Myślę, że powinien powstać film, gdzie zakochany Karolak będzie grał uzależnionego od alkoholu gangusa podczas oblężenia Warszawy w czasach II Wojny Światowej, a motywem przewodnim będą długi w które popadł i musi je teraz
  • 5
k.....2
konto usunięte 20.02.2022, 08:13:13
  • 2
@enten: Przypomnij o czym kręcą Amerykanie i inni.
enten
enten
20.02.2022, 08:51:30
  • 7
@krisstof2:
Niekolega
Niekolega
19.02.2022, 10:09:14 via iOS
  • 15
Bo nikt nie wymaga od takich filmów sensownej narracji, ważne żeby było goło dużo przekleństw, szybkie samochody i jeszcze szybsze myślenie młodych napakowanych i już jest super kino
Daburi
Daburi
20.02.2022, 06:51:46 via Android
  • 13
Polskie kino to tylko Kapitan Bomba.
  • 1
rolerek
rolerek
20.02.2022, 07:59:30
  • 8
Polskie kino to tylko Kapitan Bomba.


@Daburi:

I to ledwo średnio ale kto dzisiaj dobrze robi.
aulus
aulus
20.02.2022, 00:11:23
  • 13
Z tego samego powodu co słuchają dennego rapu montany, oglądają fame mma, a karierę robią najmany i panie od murzynów.
rolerek
rolerek
20.02.2022, 08:09:44
  • 11
Poziom filmów jest dostosowany do poziomu widza, ciekawy film zawsze przegra z Modelkami z Dubaju, a że producenci czują, że nie ma sensu robić ambitniejszych filmów dla mas to jest jak jesteś.

Jak dla mnie proces lobotomii na widzach zaczął od tych wszystkich gówien typu Nigdy w Życiu, Dlaczego Nie itd. Niby niewinne lekkie komedie romantyczne, ale to one potem wyznaczyły kierunek w którym to wszystko idzie.

Ostatnio jem obiad w centrum
Sekumbomoboko
Sekumbomoboko
20.02.2022, 03:01:03
  • 10
Nuda w filmie polskim... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kakulec
kakulec
20.02.2022, 06:34:30 via iOS
  • 9
Bo krętactwo, cwaniactwo i łamanie prawa jest nadal wysoko cenioną wartością u Polaków. A jak Ci się nie podoba to konfident jesteś.
Swoją drogą Jak zostałem gangsterem był bardzo dobrze zrealizowany, oglądałem kilka razy. Film raczej nie gloryfikował gangstera, a raczej jego kodeks moralny i zakończenie było z motałem. Narrator nie przeszkadzał. "Jak pokochałem gangstera" wyłączyłem po 20-30 minutach. Brak akcji, narrator opowiada o Słowiku i opowieść jest ilustrowana scenkami. Słaby gniot
Buckshot_00
Buckshot_00
20.02.2022, 05:10:55
  • 9
Plebs myśli "półswiatek"... a prawdziwa mafia działa w białych kołnierzykach. Na naszych oczach.
źródło: comment_1645333853jgd5b3zGb0Mu8EIw9TSyhP.jpg
zwrk
zwrk
20.02.2022, 02:36:49
  • 9
Bo największy śmiech na sali jest kiedy kabareciarz powiem "#!$%@?"
kozakWnecieRAFONIXwSwiecie
kozakWnecieRAFONIXwSwiecie
19.02.2022, 15:10:25
  • 7
I jeszcze filmy wojenne mamy. Uwielbiam tematykę II WŚ, ale mam wrażenie że polscy twórcy kinematografii przeruchali ten temat
  • 1
korni007
korni007
19.02.2022, 23:42:19 via Android
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (475)
  • Zakopujący (31)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2747
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2324
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1780
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1707
Wejdą ci na konto bez ostrzeżenia. Prezydent właśnie podpisał ustawę - blo
1544
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #rozrywka
  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #film
  • #muzyka
  • #nauka
  • #swiat
  • #polska
  • #wydarzenia
  • #sztuka

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki