Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko585
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

445

Psylocybina w leczeniu depresji. Korzystne skutki widoczne nawet rok po...

Korzystne efekty antydepresyjnej terapii wspomaganej psylocybiną –halucynogennym związkiem znajdującym się w niektórych grzybach – przy jednoczesnym zastosowaniu psychoterapii, mogą utrzymać się nawet przez rok od zakończenia leczenia – informują naukowcy z Johns Hopkins University School of Medicin

bu_tel_ka
bu_tel_ka
z
dzienniknaukowy.pl
17.02.2022, 18:57:09
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    depresja
  • 188
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

Sklep 1 oba dobre i legalne

castillo20
z shroom.it
  • 5

Sklep 2 oba dobre i legalne

castillo20
z goldenteacher.pl
  • 2

Komentarze (188)

najlepsze

turysta89
turysta89
18.02.2022, 12:03:17 via Android
  • 62
Zaskakujące jak przeciwnicy grzybów są zacietrzewieni, mimo że ich nie próbowali. A wnioskuję, że nie próbowali, bo gdyby było inaczej nie wypisywaliby takich bredni. Znawcy opierający swą wiedzę o zabobony i niedoinformowanie. Kto próbował ten wie #pdk
  • 10
Wypoks
Wypoks
18.02.2022, 13:16:30
  • 26
@turysta89: podobnie jak LSD wywołuje paranoje, ale tyko u osób, które nigdy go nie próbowały. Im głupszy, tym więcej ma do powiedzenia na ten temat. A wódeczka i papieroski dobre..
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:24:33 via Android
  • 3
@turysta89 oni sa zacofani tylko hehe wodeczka
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:25:07 via Android
  • 0
@Wypoks paranoja zalezy od SS
z.....e
konto usunięte 18.02.2022, 07:37:40
  • 32
To na zdjeciu to nie lysiczka. Nie zryjcie tego.
  • 1
naczarak
naczarak
18.02.2022, 11:59:44
  • 5
@zaracizaebeebe:
Tak. Na zdjęciu niepsychodeliczna Conocybe apala
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sto%C5%BCk%C3%B3wka_mi%C4%99kka
Benq20
Benq20
18.02.2022, 11:41:49
  • 22
Przez lata leczyłem depresje różnymi lekami. Wypiłem napar z 5g grzybów, szkoda że musiałem to zrobić "nielegalnie" i w piwnicy zamiast z lekarzami lub terapeutą. Podsumowując, nie biorę już antydepresantów a czuje się znacznie lepiej. Pewnie efekt byłby lepszy z specjalistami.
  • 7
Albania69
Albania69
18.02.2022, 12:00:59
  • 1
@Benq20: Miałeś jakieś skutki uboczne w sensie że po wypiciu było ci niedobrze, miałeś lęki, serce biło szybciej i tym podobne? Uważasz, że osoba z zaburzeniami lękowymi która ma ataki paniki mogłaby to wziąć? Jak długo to działało?
a.....o
konto usunięte 18.02.2022, 12:04:38 via Android
  • 0
@Benq20 Co się zmieniło po tej "kuracji"?
Benq20
Benq20
18.02.2022, 12:14:08
  • 8
@Albania69: mam zaburzenia lękowe. Najlepiej mieć kogoś zaufanego przy sobie kto może Cię uspokoić. U mnie cały trip trwał jakoś 4h. Z efektów ubocznych to było mi trochę zimno. Ogólnie nie czułem lęku raczej radość z otaczającego świat.
Pitagolas
Pitagolas
18.02.2022, 08:13:35
  • 14
I dlatego jest zakazana, a prozac można żreć prosto z wiadra.
  • 10
januszbiznesow
januszbiznesow
18.02.2022, 11:34:57
  • 2
@Pitagolas: Ja tam jadłem 10min po skończeniu zbioru, znaczy zbieranie trwało powiedzmy 1h, w efekcie miałem kupkę powiedzmy około 60 sztuk, i jak je trzymałem w garści tak - siup - i do brzuszka. A wcześniej dobrze pogryźć.
I po 60-75min zaczynał się seans.
t.....i
konto usunięte 18.02.2022, 11:47:23
  • 5
I dlatego jest zakazana,


@Pitagolas:

Nie. Nie dlatego jest zakazana. Szerzysz jakieś teorie spiskowe. Zakazana jest głównie przez wojnę z narkotykami rozpoczętą w latach 70 w USA.

Wtedy zaczęto dzielić substancje na te obrzydliwe, straszne narkotyki oraz na legalne leki i używki. Ten podział tak się zakorzenił w kulturze, że żniwo zbieramy do dziś. Np. alkohol nie jest uznawany za narkotyk podczas gdy szkodliwość ma na poziomie zbliżonym do heroiny czy
Pitagolas
Pitagolas
18.02.2022, 12:12:09
  • -4
@tylkostrimi: Natomiast znamy długotrwałe efekty szczepień na C19. Haloo big farma halo ziemia
Sokoto
Sokoto
18.02.2022, 14:33:33
  • 13
Jestem przykładem tego, że grzyby leczą depresje. Mi pomogły po 4 ciężkich latach. Po latach poniżeń, lęków i strachu przed życiem, grzyby mnie wyzwoliły z tej okropności.
Dla zainteresowanych podeśle PDF’a odnośnie mikrodawkowania, suplementacji, o wadach i zaletach psychodelików. Jeśli ktoś się zastanawia nad tripem czy mikrodawkowaniem może mu to pomóc.
  • 12
zuczek_blyskawica
zuczek_blyskawica
18.02.2022, 14:53:46 via Android
  • 1
@Sokoto podeślij, chętnie poczytam :-)
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:55:38 via Android
  • 1
@Sokoto tez chetnie poczytam
Kompr3s
Kompr3s
18.02.2022, 15:01:02
  • 1
@Sokoto: +1 ;)
xantisss
xantisss
18.02.2022, 12:25:13
  • 10
A na zdjęciu jakieś kołpaki a nie grzybki psylocybinowe. Po takim grzybku to co najwyżej terapia oczyszczająca, tzw. sraka.
wholesome
wholesome
18.02.2022, 12:35:37
  • 9
Prawda. Poleciłem znajomej z wieloletnią depresją, choroba zniknęła na kilka miesięcy, a ona dla bezpieczeństwa powtarza proces co jakiś czas :)
steppenwolf90
steppenwolf90
18.02.2022, 11:36:04
  • 9
Oglądałem dokument na netfliksie "The magic medicine" czy jakoś tak. Grupa kontrola cierpiąca na lekoodporne depresje brała tam grzybki w kontrolowanych warunkach. U niektórych było widać chwilową poprawę, ale po paru tygodniach wracali do stanu wyjściowego. Biorąc pod uwagę jedynie ten dokument to raczej szału nie było żeby ktoś doznał cudownego ozdrowienia. W tej chwili jest chyba za dużo niewiadomych, trzeba wielu lat badań żeby zrozumieć co tam się w ogóle tak
  • 4
shyha
shyha
18.02.2022, 11:40:17
  • 0
@steppenwolf90: kojarzę chyba...czy tam był taki gość co miał żonę i dwójkę starszych dzieci? Bardzo się cieszyli, że w końcu mieli ojca, ale chyba po pół roku wrócił do poprzedniego stanu. Nie pamiętam dawkowania i czy nie przestał ich brać...ale rzeczywiście było to rozczarowujące. Mimo wszystko, radość tych dzieci nieoceniona, nawet jeżeli to trwało kilka miesięcy tylko to wlewało nadzieję, że stary jednak może zachowywać się normalnie...
steppenwolf90
steppenwolf90
18.02.2022, 11:42:35
  • 0
@shyha: tak było coś takiego - dzieci się cieszyły, że wrócił ojciec

ale niestety nie było to pół roku tylko kilka tygodni, a dawki były dość solidne - 1-2 g jako test jak pacjent zareaguje i 3-5g jako główna sesja, tak jak piszę, jeszcze za dużo niewiadomych by stosować grzybki oficjalnie w leczeniu
waciak
waciak
18.02.2022, 12:10:20
  • 4
@steppenwolf90: szkoda, że 2022 rok, a "tęgie głowy" nie opracowały jakiegoś "prześwietlenia" mózgu, żeby można było ustalić przyczynę problemów psychicznych, tylko wizyty u psychiatry opierają się na wywiadzie... Próba pomocy na zasadzie utartych metod i po omacku w sumie.
Sinity
Sinity
18.02.2022, 11:49:58
  • 6
Psylocybina wywołuje halucynacje wzrokowe i słuchowe


Tak naprawde to nie wywołuje halucynacji, przynajmniej nie w taki sposób w jaki rozumie halucynacje przeciętny człowiek. Lub inaczej, ludzie zawsze widzą halucynacje, tak po prostu działa percepcja; na psychodelikach widzą bardziej niestabilne halucynacje. Link.

it has been proposed that the psychedelic phenomenon stems from the brain reaching an increased entropic state.

the increased entropic state is created when top-down predictions in affected brain areas
  • 2
Sinity
Sinity
18.02.2022, 12:04:07
  • 1
(cd)

imagine a person walking in the forest receiving some sensory input. Under regular conditions the set of her predictions might be P(Animals) = 0.4, P(Plants) = 0.6. There is relatively little uncertainty regarding these possible predictions.

Now let us imagine this person is under influence of psychedelics. Under this condition her set of predictions will be decomposed, for instance: P(Birds) = 0.2, P(Dogs) = 0.1, P(Butterfly) = 0.09, P(Elf) = 0.01,
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:28:11 via Android
  • 1
@Sinity to bardziej zmiany postrzegania
bodyprism
bodyprism
18.02.2022, 13:20:57
  • 5
Badania już o tym dawno mówiły
  • 3
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:23:25
  • 1
@bodyprism: Wrzuciłem badania porównawcze escitalopramu do psylocybiny ;)
bodyprism
bodyprism
18.02.2022, 14:59:29
  • 2
@billuscher: escitil to substancja antydepresyjna SRRI czy coś takiego
billuscher
billuscher
18.02.2022, 15:01:21 via Android
  • 0
@bodyprism ASRI ale tak a to badanie porownuje skutecznosc
art212
art212
18.02.2022, 11:56:39 via Android
  • 4
Ktoś kiedyś tu wrzucał jakiś zamiennik ogólnodostępny...
  • 10
Albania69
Albania69
18.02.2022, 11:57:46
  • 0
@art212: + Proszę o link gdyby ktoś coś
waginoentuzjasta
waginoentuzjasta
18.02.2022, 14:24:54
  • 1
@art212: może nie zamiennik, bo nie ma psylocybiny, ale muchomor czerwony, to też ciekawy przyjaciel podróży, i co istotne, również wykorzystywany terapeutycznie...i w pełni legalny.
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:25:34 via Android
  • 1
@art212 byly kiedys zamienniki w postaci RC tryptamin
pekak
pekak
18.02.2022, 11:49:52
  • 4
Obstawiam, że psychodeliki w odpowiednich warunkach mogą działać jak psychoterapia, ale zdecydowanie nie jak się leczy samemu na własną rękę. Szkoda, że zostały skreślone jako narkotyki i nie były prowadzone żadne poważne badania na większą skalę, bo to ciekawe zagadnienie i można by się było wielu ciekawych rzeczy pewnie dowiedzieć na temat tych substancji i ich oddziaływaniu na ludzki umysł.
  • 1
Wiejeminapasztet
Wiejeminapasztet
18.02.2022, 17:22:14
  • 0
@pekak: zdecydowanie ciekawe. Znam jednego psychologa, który stosuje psychodeliki w terapii. Niestety, nie można iść do niego ot tak. Bazuje na znajomych i znajomych znajomych. Gdyby nie debilne przepisy byłby zapewne rozchwytywany.
m.....z
konto usunięte 18.02.2022, 08:12:42
  • 4
tak samo jak MDMA (w małych kontrolowanych ilościach)
bunnyboy
bunnyboy
18.02.2022, 22:32:37
  • 0
Jestem sceptyczny co do grzybków i pozytywne/negatywne opinie dzielę na pół, jednak działanie może zaskoczyć zwłaszcza gdy ktoś testował całą gamę leków.
jusstt
jusstt
18.02.2022, 16:54:19
  • 0
@castillo20
czy te oba sklepy ciągną z Holandii? zdjęcia identyczne
Borntobefit
Borntobefit
18.02.2022, 11:47:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Gdzie na taka terapie jechac
  • 2
Albania69
Albania69
18.02.2022, 11:58:50
  • 1
@Borntobefit: + Również mnie to ciekawi
Fantasy_Hotspur
Fantasy_Hotspur
18.02.2022, 12:38:26
  • 1
@Borntobefit: w UK leczy się depresje LSD
Pelen_watpliwosci
Pelen_watpliwosci
18.02.2022, 11:43:09 via iOS
  • 0
Chciałbym spróbować nawet mikrodawek a boje się ze jakaś schizofrenia się we mnie obudzi :/
  • 5
Wypoks
Wypoks
18.02.2022, 13:20:19
  • 1
@Pelen_watpliwosci: jeśli nie boisz się czegoś tak trującego jak alkohol, nie bój się mikro dawek. Sama nazwa wskazuje że to MIKRO dawki.
zuczek_blyskawica
zuczek_blyskawica
18.02.2022, 13:46:32 via Android
  • 0
@Pelen_watpliwosci od ponad tygodnia jestem na mikrodawkach psylocybiny i zauwazylem znaczaczaca poprawę, jeżeli chodzi o ogólne samopoczucie i stłumienie nerwicy która mam od lat.

Ciekaw jestem wniosków po miesiącu stosowania.
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:28:50 via Android
  • 0
@Pelen_watpliwosci jak masz watpliwosci nie bierz :)
fruger
fruger
18.02.2022, 11:56:15
  • -13
W leczeniu depresji najlepszym lekarstwem są ćwiczenia fizyczne. Poziom wydzielanej serotoniny jest podobny do poziomu po lekarstwach a skutków ubocznych brak.
  • 4
waciak
waciak
18.02.2022, 12:12:33
  • 9
@fruger: jak komuś się nie chce (a raczej nie może) ruszyć nogą, z łóżka, to gdzie mu do wysiłku fizycznego ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Ale zgodzę się, sport + zajęcie czymś głowy, pomaga... na chwilę.
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:26:18 via Android
  • 3
@fruger link do badan?
billuscher
billuscher
18.02.2022, 14:40:28 via Android
  • 2
@billuscher twierdz ze cos pomaga, jak ktos sie zapyta o linki do badan minusuj xddddd
kidi1
kidi1
18.02.2022, 11:39:19
  • -43
Chej @allegro_pl To normalne, że grzybki halucynki pozwalacie sprzedawać?

https://allegro.pl/listing?string=psylocybina
  • 9
Pelen_watpliwosci
Pelen_watpliwosci
18.02.2022, 11:44:07 via iOS
  • 23
@kidi1: Przecież to jest materiał siewny a nie grzyby czyt nasiona/grzybnia
gandhi
gandhi
18.02.2022, 11:44:14
  • 19
@kidi1: To jest legalna grzybnia, z której trzeba sobie grzybki wyhodować.
YugoZlasu
YugoZlasu
18.02.2022, 11:45:07
  • 12
@kidi1: to grzybnia w której nie ma nic nielegalnego
Ghostly
Ghostly
17.02.2022, 23:12:06
  • -43

Komentarz usunięty przez moderatora

Adiqus
Adiqus
18.02.2022, 11:42:44
  • 8
@Ghostly: dla trolli ban. Czekam na minusa od Ciebie.
Ghostly
Ghostly
18.02.2022, 11:43:53
  • -11

Komentarz usunięty przez moderatora

winio
winio
18.02.2022, 11:46:06
  • -1
@Adiqus: No i wpadł.
menelpijak
menelpijak
17.02.2022, 20:12:29
  • -58
no ćpuny od grzybów, gdzie jesteście?( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 12
m.....z
konto usunięte 18.02.2022, 08:12:04
  • 38
@menelpijak: idź chlać alkohol.
sandal
sandal
18.02.2022, 09:06:33
  • -6
@menelpijak @mikorz: nie ma dla mnie ratunku, próbowałem jedno i drugie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
wholesome
wholesome
18.02.2022, 12:32:34
  • 2
@menelpijak: tutaj
DawidWarsaw
DawidWarsaw
18.02.2022, 08:58:21 via Android
  • -72
"Leczeniu"? Stop udawaniu leczenia czegoś, co nie jest chorobą. Ćpanie narkotyków po to, aby zakryć swoje problemy albo stępić swoje widzenie własnych problemów, to nie jest żadne leczenie, tylko po prostu zażywanie środków psychoaktywnych w celu większego lub mniejszego zaburzenia funkcji ośrodkowego układu nerwowego.
  • 41
Vampurr
Vampurr
18.02.2022, 09:30:27 via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
@DawidWarsaw: depresja nie jest chorobą?
januszbiznesow
januszbiznesow
18.02.2022, 11:36:51
  • 14
@DawidWarsaw: Stres pourazowy (PTSD), czy zaburzenia osobowości, schizofrenia, dwubiegunowość. To niestety są choroby, ci ludzie sobie tego nie wmawiają. I to można leczyć psychodelikami (skutecznie).
pekak
pekak
18.02.2022, 11:45:36
  • 13
@Vampurr: @januszbiznesow: nie ma sensu odpisywać temu gościowi. On tu od kilku lat prowadzi jakąś dziwną krucjatę przeciwko chorobom psychicznym.
theodolit
theodolit
17.02.2022, 18:59:24
  • -121
i w sumie co? masa narkotyków jest używana w leczeniu, tylko nie w dawkach jak stosują amatorzy..

ba nawet sporo trucizn i innego szajsu - co nie znaczy że żarcie tego losowo, czy wszędzie gdzie się da jest zdrowe
  • 29
xaviivax
xaviivax
17.02.2022, 19:06:09
  • 109
@theodolit: W sumie to, że artykuł jest o stosowaniu psylocybiny w kontrolowanych warunkach w terapii, a nie amatorsko.
theodolit
theodolit
17.02.2022, 19:09:00
  • -88
@xaviivax: tylko takie wrzutki są z reguły po to, żeby pokazać - o zobacz zakazane a takie dobre, jak leczy to powinniśmy wszyscy wcinać na śniadanko..

tak jak goście, wiem że tym podpadnę, co bez termosu z marychą z domu nie wyjdą walczą o leczenie SM, bo pomaga
marceli97
marceli97
17.02.2022, 19:13:38 via Android
  • 65
@theodolit No #!$%@?łeś całkowicie- narkotyki to leki, które zaczęły brać niedojeby jak zwykłą używkę.

Na co dzień, w pracy, mam styczność z ketaminą, fentanylem, diazepamem, buprenorfiną i innymi opioidami- patrząc na ich efekty uboczne nigdy nie wezmę tego gówna.

Nie zabronię nikomu ćpać, nie jestem faszystą- ale dla mnie to leki. I tyle.
  • Wykopujący (445)
  • Zakopujący (7)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
12521
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Nowy wykop jest fatalny! Dajcie możliwość wybrania starej szaty graficznej.
4422
Zwłoki w Bałtyku ze związanymi rękami. Policja: samobójstwo
4266
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3734
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #wydarzenia
  • #polityka
  • #ekonomia
  • #technologia
  • #rosja
  • #zainteresowania
  • #europa
  • #kultura
  • #usa

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl