Witam wszystkich mirków, chciałbym wszystkich przestrzec przed zawieraniem umowy z firmą #orange @OrangeEkspert.
Firma stosuje nieuczciwe praktyki wobec swoich klientów dodatkowo konsultanci pracujący na infolinii (płatnej!) kpią z klienta chcącego skorzystać ze swoich praw.
Sytuacja ma się następująco: Podpisałem aneks do umowy na pakiet, do pakietu dobrałem sobie telefon w ofercie ratalnej. Zamówienie złożyłem 30.01.2022, dostarczone zostało 1.02.2022
Niestety telefon okazał się padłem - najnowszy telefon posiadający 5G nie wspiera technologii wifi-calling która jest jedyną opcją żebym mógł prowadzić rozmowy czy odbierać smsy w domu. Próbowałem się przekonać i dzwonić do rodziny i znajomych za pomocą aplikacji, w zasadzie wszystko byłoby spoko gdyby nie jakikolwiek kontakt z urzędem/bankiem/lekarzem był utrudniony ze względu na brak wspieranej technologii.
Tu jest mój błąd - telefon nie jest wspierany przez Orange w tej kwestii, sugerowałem się opinią na forum od osoby która ten telefon posiada i z w/w opcji może korzystać.
Postanowiłem skorzystać z odstąpenia od umowy zwartej na odległość, zgodnie z informacjami zawartymi na oficjalnej stronie Orange pod tym linkiem:
https://www.orange.pl/omnibook/odstapienie-od-umowy-na-uslugi-orange#
Klient ma możliwość odstąpić od umowy w salonie orange, za pomocą infolinii oraz po prostu odsyłając wszytko do Magazynu Centralnego Orange.
Pokusiłem się i odpalilem czat by zgłosić chęć odstąpenia (dzisiaj mamy 13 dzień, chciałem po prostu odnotować to w systemie żeby zmieścić się w terminie a paczkę na spokojnie nadać sobie z samego rana, wiadomo zanim Orange otrzyma paczkę to będzie już trochę po terminie a wolałbym żeby dobrze zajeli się tą sprawą) jednak na czacie zostałem poinformowany, że takich zgłoszeń nie przyjmują i odesłali mnie na infolinię.
Wykonałem więc telefon, połączyło mnie z osobą która od samego początku nie chciała mi w żaden sposób pomóc, nie reagowała na przytaczany przeze mnie fragment tekstu ze strony. Usilnie twierdziła, że ona nie może tego zrobić i nie zrobi, kazała odesłać paczkę ale sugerowała że dzisiaj mija termin (no tak, paczkę odebrałem 1.02 a dzisiaj mamy 14.02 więc dla kogoś kto posługuje się spychologią wobec klienta już po ptakach, spadaj na drzewo).
Konsultantka Katarzyna K. stosowała wobec mnie odpychające maniery jeśli chodzi o obsługę - odniosłem wrażenie, że Pani która przecież powinna doradzić klientowi i posługiwać się zgodnie z procedurami firmy oraz przede wszystkim prawem konsumenta kpiła ze mnie i śmiała się do słuchawki! Po zwróćeniu uwagi na zachowanie twierdziła, że tylko "niewinnie się uśmiecha".
Czy firma Orange w ten sposób chce uniemożliwić klientom rezygnację z umowy? Przecież gdyby to był zwykły aneks bez telefonu na raty to na tym powinno skończyć się całe postępowanie - wprowadzamy rezygnację zgodnie z wolą klienta, dziękujemy.
Orange reklamuje się jako firma dbająca o środowisko, wprowadzają odnawiane telefony do oferty, umowy generują elektronicznie a za pomocą takich konsultantów powodują wzrost emisji Co2 na świecie, serio czy muszę wysyłać papier jak trafię na niekompetentnego konsultanta? Kogo Wy tam zatrudniacie!
Pani Katarzyna wielokrotnie przerywała mi, prosiłem o połączenie z kimś innym - usłyszałem "nie da się". Poprosiłem o wprowadzenie skargi przez Panią na samą siebie - po przepychankach udało się!
Prosiłem o dokładne wprowadzenie tego co dytkowałem gdyż Pani Katarzyna od początku próbowała mataczyć treścią skargi, znam swoje prawa i nie dam z siebie zrobić osła. Na sam koniec poprosiłem o odczytanie całej treści w której prosiłem o zawarcie informacji o prośbie odsłuchania rozmowy przez osobę która będzie zajmować się skargą, w treści ODCZYTANEJ prez konsultantkę usłyszałem że owa informacja jest zawarta (podczas drugiego połączenia z innym konsultantem dowiedziałem się że owa informacja nie została zawarta, celowe działanie czy praktyki Orange mające na celu robienie z klienta barana?)
Na szczęście nie odpuściłem i wykonałem drugi telefon - tu na szczęście za słuchawką siedziała kompetentna osoba (może po prostu zna realia firmy i nie chce na siebie brać ciężaru za postępowanie niezgodne z prawem?). Poprawiła skargę zgodnie z treścią którą chciałem żeby była zawarta oraz wprowadziła dyspozycję o chęci odstąpienia od umowy.
Pytanie do Orange, macie wy rozum i godność człowieka? Sieć #1 a traktujecie klientów jak osłów, płatna infolinia, czat i aplikacja w której jak się okazuje za dużo nie da się załatwić (a tak naciskacie na ich używanie szczujac rabatem tylko po zalogowaniu w okresie rozliczeniowym). W dobie pandemii zatrudniacie na infolinii niekompetentych konsultantów czy specjalnie uczycie ich co robić, żeby klienta wpakować w sidła a potem jakoś to będzie?
Przestrzegam wszystkich przed zawieraniem umowy z Orange, jeśli nie znacie bądź nie jesteście pewni swoich spraw to będą robić wszystko aby uniemożliwić Wam dochodzenie tego co Wam się należy. A może Wasi rodzice bądź dziadkowie wpadną w tą machinę? Nigdy nie wiadomo, nie zawsze trafi się na miłą osobę która rzeczowo podejdzie do sprawy a nie każdy ma czas i chęci. Dużo osób machnie ręką.
Macie 14 dni na odstąpenie od umowy, Orange na swojej stronie publikuje informacje do których konsultanci usilnie się nie stosują.
Nie polecam!
PS O sprawie zamierzam poinformować rzecznika praw konsumenta, chciałbym aby przyjrzał się praktykom Orange jeśli chodzi o respektowanie praw klientów.
Komentarze (35)
najlepsze
Chcesz zglosic awarie, cyk dopisza ci do abonamentu koszt polaczenia.
Ciekawi mnie czy takie praktyki sa legalne, chcesz zglosic ze usluga za ktora placisz nie funkcjonuje, wiec #!$%@? ci dodatkowa oplate za gloszenie.
Jednym slowem orange (-‸ლ)
Wiesz ja cenie swoj czas i cierpliwosc.
Poza tym sytuacje o ktorych pisze, czesto gesto zdarzaja sie w godzinach w ktorych salon nie funkcjonuje.
Jest 6:40 za 20 min zaczynam HO, a tu sie okazuje ze router kompletnie czarny.
Wiesz moze jestem #!$%@?, ale skoro place za usluge i dodatkowo mam placic za poinformowanie
Nikt normalny nie ma umowy z #orange xD
Pamiętam, jak w podstawówce wszyscy wiedzieli, że #orange to najgorszy operator. Jak były jakieś problemy techniczne/papierkowe to tylko w #orange xD