Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

749

Podwójna SENSACJA! Omikron może zakończyć pandemię C-19 zamieniając ją w endemię

Sensacja nr 2: wkleiłem właśnie post Barosza Fiałka ( ͡° ͜ʖ ͡°) A na serio - wysoce zakaźny wariant Sars-Cov-2 wyprze inne warianty. A jednocześnie będzie miał bardzo łagodny przebieg - tak łagodny, że przeżywały go osoby HIV z deficytami odporności.

linux-antisystem-daemon
linux-antisystem-daemon
z
twitter.com
27.11.2021, 23:13:35
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
  • 224
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (224)

najlepsze

madmat
madmat
27.11.2021, 23:43:00
  • 640
Czas trwania pandemii nie jest powiązany ani z wirusem, ani jego mutacjami, ani chorującymi. Czas trwania pandemii uzależniony jest tylko i wyłącznie od tego, jak długo społeczeństwo będzie pozwalało sobie narzucać chore i szkodliwe pomysły komunistów, totalitarystów i innych faszystów u sterów władzy.
  • 56
snup-siup
snup-siup
28.11.2021, 01:14:19
  • 319
Czas trwania pandemii uzależniony jest tylko i wyłącznie od tego


@madmat: Oraz jak długo lekarze będą dostawali dodatki covidowe za samo podejrzenie covid.
ObserwatorZamieszania
ObserwatorZamieszania
28.11.2021, 08:12:54
  • 46
@madmat: W latach 70-tych, tak zwana grypa z Hong Kongu była problemem przez 3 lata. Potem społeczeństwo nabrało odporności i sprawa wygasła, ucichła.
Rok temu diaspora żydowska w Londynie przechorowała w ok 70 % covida bo jest bardziej zaraźliwy. Podobnie jest z Amiszami.
let_it_be
let_it_be
28.11.2021, 09:42:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 29

Komentarz usunięty przez moderatora

ObserwatorZamieszania
ObserwatorZamieszania
27.11.2021, 23:43:20
  • 196
ale covid-19 jest chorobą endemiczną od samego początku, a pandemię z tego zrobiono dla celów polityczno-społecznych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
stranger79
stranger79
28.11.2021, 02:58:59 via Android
  • 59
@ObserwatorZamieszania ciii... zaraz cie covidowe hieny rozszarpią ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
vegemotto
vegemotto
28.11.2021, 13:35:21
  • -10
@ObserwatorZamieszania: tak tak, kretynie, dlatego 90% respiratorów w kraju było zajetych. ale nie wytlumaczysz idiocie co cale zycie siedzi w domu i wali konia, ze wszystko rozchodzi sie o paraliz sluzby zdrowia w kazdym kraju, a nie o to ze wirus jest bardzo zabojczy
ver8
ver8
28.11.2021, 13:59:42
  • -2
@vegemotto: szkoda czasu, debilom nie wytłumaczysz, przeczyta taki na facebooku lub twiterze, i mysli że to prawda objawiona, i powtarza głupoty, że spiseg lekarzy na całym świecie, że w szpitalach statyści i im płacą, że zmowa rządów, depopulacja, i ta sławne "czego nie rozumiesz?" :-)
tak to jest, że ludziom najłatwiej uwierzyć w to co rozumieją, a trudniejsze rzeczy to już spiseg :-)
PrezesSzurii
PrezesSzurii
27.11.2021, 23:23:23
  • 126

Komentarz usunięty przez moderatora

BlueBerryCaffe
BlueBerryCaffe
28.11.2021, 09:11:14
  • 83
Elegancka mutacja to ta co covidianom paszporty covodowe i segregację wybije z bani do końca ich dni !!!


@PrezesSzurii: Jeżeli to prawda to nic nadzwyczajnego. To trend ewolucyjny bardzo naturalny u wirusów.
A co do segregacji Mirku... nie bój boba, to nie covidianie jej chcą i zobaczysz... nie tak łatwo pomysł odejdzie. Od ponad roku przyglądam się temu cyrkowi z coraz większymi... przerażeniem i ... fascynacją
PrezesSzurii
PrezesSzurii
28.11.2021, 09:24:37
  • -17

Komentarz usunięty przez moderatora

Pab-l_o_1990
Pab-l_o_1990
28.11.2021, 09:47:55
  • -3
@PrezesSzurii: Oj prezesie twój rozwój intelektualny nie wykracza poza możliwość pantofelka albo jamochłony, dlatego rozumiem twoje zdziwienie na temat mutacji i ewolucji genomu wirusa. Nie chce cię martwić ale twój genom również ewoluował na przestrzenią lat, natomiast widać że dość słabo mu to wyszło :)
C.....a
konto usunięte 28.11.2021, 01:05:47
  • 61
#!$%@? się na tym znam, ale czy w takim razie nie wystarczy w razie pandemii zmodyfikować wirusa i wypuścić w obieg jego bardziej zakaźną i słabszą wersję jak niby tutaj żeby wyparła tą silniejszą? xD I cyk po pandemii xD
  • 26
Sztuczna_inteligencja
Sztuczna_inteligencja
28.11.2021, 01:29:23
  • -31
@Czachaaa: Albo podawać takiego wirusa ludziom w postaci zastrzyku zamiast jakiegoś bubla w stylu mRNA
bleblebator
bleblebator
28.11.2021, 01:43:14
  • 92
@Czachaaa: to jest zabawa w boga, nigdy nie wiesz co faktycznie wyjdzie
p.....a
konto usunięte 28.11.2021, 02:58:41
  • 23

Komentarz usunięty przez moderatora

t_e_o_m_o
t_e_o_m_o
28.11.2021, 10:47:10
  • 28
Covid to oczywiście nie wesoła sprawa, ale ja osobiście boję się bardziej tego cyrku który jest wokół z jego powodu. Zarzynanie gospodarki, problem z dostępem do lekarzy, inflacja, ograniczenie praw obywatelskich. Jak by przeziębienie, nawet dość ciężkie było jedynym ryzykiem i jedynym aspektem życia. I nawet jak człowiek by się chciał wypisać z tej szajby to nie może.
kawior2007
kawior2007
28.11.2021, 10:07:46
  • 23
Dlatego trzeba zrobić wszystko, żeby się nie rozprzestrzenił, lockdowny, zamykanie granic ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
henry-chinaski
henry-chinaski
28.11.2021, 10:14:08 via iOS
  • 17
@kawior2007: I lasów. Nie zapominaj o lasach
Utewolux
Utewolux
28.11.2021, 10:00:35
  • 20
Czyli omikron groźny dla samej pandemii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
dzikireks
dzikireks
28.11.2021, 10:07:06
  • 9
@Utewolux: ostatni gwizdek, zeby upchnac jeszcze troche działek szczepionki i podpisac troche kontraktow. No chyba, ze lobby szczepionkowe skutecznie zablokuje ruch ludzi, zeby opoznic lub uniemozliwic jego przedostanie sie do cywilizacji. Pewnie zablokuja calosc ruchu i znowu zrobia lockdowny, a jest to tym bardziej pewne, im nizsza okaze sie smiertelnosc nowego wariantu.
biliard
biliard
28.11.2021, 09:03:54
  • 17
Oczywiście, że może. Ale ponieważ mutacje mają to do siebie, że są z natury nieprzewidywalne, to równie dobrze wirus może wyewulować w wersję mocniejszą, jak choćby miało to miejsce w przypadku hiszpanki, kiedy to dopiero później zmutowana odmiana zebrała sławetne żniwo.
Słówko "może" okazuje się tu kluczowe. Jednak skoro w historii działo się to rzadko, to... prawdopodobieństwo działa na naszą korzyść.
  • 6
robalecki
robalecki
28.11.2021, 09:58:57
  • 1
@biliard: kierunek przebiegu mutacji w dłuższym okresie czasu jest dość ciężki do wywróżenia.
Urajah
Urajah
28.11.2021, 11:22:31
  • 0
@biliard: Ogólnie in long run jeżeli choroba istnieje długo to łagodnieje. Zbyt mocne wirusy jak zabiją całą wioskę to nie są propagowane dalej. Słaby wirus przetrwa wieki. Ale mówimy tutaj o dłuższej perspektywie ofc. Np. nowotwór zakaźny u diabłów tasmańskich (serio serio nowotwór) kiedyś zabijał nosicieli, teraz diabły mogą z nim żyć chyba nawet do późnej starości.
biliard
biliard
28.11.2021, 11:56:09
  • 0
@Urajah: Będzie lepiej. I myślę o perspektywie krótkiej, wręcz o kilku latach (co ciekawe nawet przywołana hiszpanka znikła tak samo niespodziewanie, jak się pojawiła). Nie chodzi tylko o ewolucyjne przystosowania się człowieka, ale też o przejście etapu pierwszych zetknięć się ludzi z wirusem. Liczę na to, że w tym osobniczym kontekście stanie się mniej groźny dla organizmu. Niedługo nieomal wszyscy będą mieli pierwszy raz za sobą.
BiMa
BiMa
27.11.2021, 23:47:53
  • 17
"A jednocześnie będzie miał bardzo łagodny przebieg - tak łagodny, że przeżywały go osoby HIV z deficytami odporności." To zdanie nie do końca ma sens. Najpierw piszesz że "BĘDZIE miał łagodny przebieg" a za chwilę już "że przeżywały go osoby..." Czyli, te osoby już go miały i przeżyły, czy to jest jak narazie taka teoria ?. No i pytanie, gdzie te słuchy chodzą? Bo chciał bym zobaczyć fuckty.
  • 11
linux-antisystem-daemon
linux-antisystem-daemon
28.11.2021, 00:07:41
  • 42
@BiMa:

Z dostępnych informacji:

Inny naukowiec, prof. Francois Balloux, dyrektor Instytutu Genetyki University College London, podejrzewa, że wariant ten "mógł wyewoluować podczas -> przewlekłej <- infekcji osoby z obniżoną odpornością, prawdopodobnie u nieleczonego pacjenta z HIV/AIDS".

--- Koniec cytatu

Przewlekła infekcja u osoby z obniżoną odpornością oznacza, że wirus jest bardzo łagodny.
W przeciwnym wypadku infekcja miałaby ostry i krótki przebieg, w czasie którego wirus nie zdążyłby tak znacząco ewoluować.
BiMa
BiMa
28.11.2021, 00:11:07
  • 22
@linux-antisystem-daemon: dzięki wielkie. W takim razie trzeba trzymać kciuki, że tak właśnie było i że tak właśnie będzie :).
qwarqq
qwarqq
28.11.2021, 09:40:02
  • -7
@linux-antisystem-daemon: i tak sie wlasnie tworzy FAKE NEWSy. Lekarz nie mówi że ktoś z obniżoną odpornością to już przechorował, on tylko gdyba i stawia hipotezę. Ty podajesz to jako fakt, ze osoby z obniżoną odpornocią już przeżywałty tą infekcję.
A.....1
konto usunięte 28.11.2021, 10:03:04
  • 9
Wpis jakiegoś randoma od reumatologii na tłiterze, bez jakichkolwiek źródeł, a wykopki łykają jak pelikany.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
Rzurek35
Rzurek35
28.11.2021, 10:47:58
  • 1
@Armo11: dokładnie, jak oficjalnie go przebadają to wtedy niech się wypowiadają. To już kolejna z rzędu wypowiedź tego typu.
goparys
goparys
28.11.2021, 11:44:14 via iOS
  • 0
@Armo11: Fialek akurat trzyma się EBM i zajmuje się covidem od początku pandemii
A.....1
konto usunięte 28.11.2021, 11:46:18
  • 0
EBM


@goparys: Medycyna oparta na faktach, medycyna oparta na dowodach (naukowych).

Gdzie te dowody?
randomwykopek
randomwykopek
28.11.2021, 10:18:04
  • 8
Omikron? Super, to teraz czekam na mutację Omnadren ( ͡° ͜ʖ ͡°)
cichyobserwator
cichyobserwator
28.11.2021, 10:57:59
  • 7
Ja tylko przypomnę, że to nie wirus decyduje kiedy się kończy pandemia...
Bulgo
Bulgo
28.11.2021, 15:04:39
  • 6
źródło: comment_1638108278r82fafYXY7aBkjoBrdBgTk.jpg
sosen85
sosen85
28.11.2021, 17:34:53
  • 4
Tak może być, tak skończyło się w Japonii (jeszcze to badają ale prawdopodobnie wirus sam się unicestwia) - trzymajmy kciuki, żeby Omicron miał podobne działanie. w Japonii śmiertelność to 1-2 osoby tygodniowo obecnie.
wmw987
wmw987
28.11.2021, 09:36:55 via Android
  • 4
Op to wybitny ekspert ukończył studia z tytułem doktora na Twitterze a teraz robi specjalizacje Covid na wykopie
  • 1
mboss1111
mboss1111
28.11.2021, 09:49:06
  • -2
@wmw987: tacy eksperci są tutaj najbardziej cenieni.
Luka1984
Luka1984
28.11.2021, 12:03:58
  • 3
Z mojej analizy wynika zupełnie co innego.
źródło: comment_1638097433YdA2snLQBJXkyrNaNbYmGI.jpg
  • 1
prymus14
prymus14
28.11.2021, 14:59:34
  • 2
@Luka1984: A tak wygląda ten kosmita :D Pzdr dla fanów Futuramy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1638107957gbCttZ1sohUtKUysUueuw2.jpg
l.....k
konto usunięte 28.11.2021, 09:38:29
  • 3
Skojarzylo mi sie z tym, ze kazda kobieta zawsze moze z mezczyzny zrobic milionera. Pod warunkiem, ze jest on juz miliarderem.
RedBaron
RedBaron
28.11.2021, 11:33:26
  • 2
czyli korporacje nie chca tego wariantu w EU bo nie bedzie mogł sprzedawac swojego cudownego leku
renq
renq
28.11.2021, 11:34:30
  • 1
Jakiś reumatolog napisał to na twitterze. Mam w to uwierzyć? Macie jakieś bardziej wiarygodne źródło niż jeden lekarz?
  • 2
robert-sad
robert-sad
28.11.2021, 11:56:03
  • -2
@renq: to przypuszczenia oparte na zalozeniach, bardzo prawdopodobne
p.....f
konto usunięte 28.11.2021, 16:36:04
  • 0
@renq: tak reumatolog którego korpoludki zatrudniły by był gadającą głową. Chyba negocjacja podwyżki póki co nieudana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PapaSar
PapaSar
28.11.2021, 11:05:32
  • 1
Co to za bzdura?. Tylko 40 dawka może nas uratować nic więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
Pab-l_o_1990
Pab-l_o_1990
28.11.2021, 13:05:59 via iOS
  • -1

Komentarz usunięty przez moderatora

quizonmyface
quizonmyface
29.11.2021, 07:23:30
  • 0
Brzmi to jak nowa generacja szczepionki. Zmodyfikowac genetycznie wirusa zwiekszajac jego zarazliwosc i zmniejszajac szkodliwosc. Puscic w obieg, by wyrobił odporność jak największej ilości ludzi przed bardziej szkodliwymi szczepami
baton_z_buszu
baton_z_buszu
28.11.2021, 22:23:58
  • 0
czyli potwierdza to tyko to co mówią naukowcy. Jeśli wirus mutuje to zwiększa się jego zdolność zakażania, jednocześnie zmniejsza się śmiertelność bo jest "słabszy". Ale #!$%@? trzeba było #!$%@?ć artykuły aby znów się wszyscy przestraszyli. To samo co z Brytyjskim. Giełdy w dół. Kto miał zarobić ten zarobi. Nic nie dzieje się bez przyczyny.
w.....0
konto usunięte 28.11.2021, 21:04:45
  • 0
Jak zobaczyłem to zdjęcie, to jakoś instynktownie spojrzałem pod biurko szukając napędu CD w komputerze xd
FrasierCrane
FrasierCrane
28.11.2021, 17:15:52
  • 0
Ja tam pamietam jeszcze na poczatku marca 2020 gdy to szaleństwo eksplodowało, to było mówione, że będą powstawać nowe mutacje wirusa, ale najczęściej z czasem powstają coraz łagodniejsze wersje, bo wirus "chce" się mnożyć, a nie zabijać nosicieli. Czyli bardziej zaraźliwa, ale łagodniejsza w przebiegu odmiana wypiera te groźniejsze, bo przechodząc jedną zyskuje się większą odporność itd.

ale kespertem nie jestem
bigbeng
bigbeng
28.11.2021, 15:22:12
  • 0
SZYBKO ZAMKNĄĆ GRANICE

Przy covid 1.0 nie spieszyło im się do tego.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (749)
  • Zakopujący (31)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #wydarzenia
  • #polityka
  • #ekonomia
  • #technologia
  • #rosja
  • #zainteresowania
  • #europa
  • #kultura
  • #usa

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki