Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

22

Dlaczego pomimo większej ilości przypadków COVID-19 w UK mają oni mniej zgonów?

Szukam mądrej odpowiedzi na nietypowe zjawisko. Skoro wg. wielu wykopów szczepienia nie działają, to dlaczego WB pomimo większej skali zachorowań ma znacznie mniej zgonów w porównaniu z Polską, która jeszcze nawet nie doszła do szczytu 4. fali? Czekam na odpowiedzi w komentarzach

potworzak21
potworzak21
z
wykop.pl
27.11.2021, 11:04:34
  • #
    europa
  • #
    covid19
  • #
    coronavirus
  • #
    zagadka
  • #
    antyszczepionkowcy
  • #
    zdrowie
  • 46
    • Facebook
    • Twitter

Na wykopie, w prasie, w mediach wszyscy jak jeden mąż podają, że "szczepienia nie działają". Nie chciało mi się przesadnie szukać, ale w UK na 20.09.2021 zaszczepionych było ok. 89,4% brytyjczyków - jedną dawką, a w pełni 81,7% (https://www.rp.pl/ochrona-zdro...). A to był wrzesień 2021. Natomiast w Polsce - informacje na 26.11.2021r. - w pełni zaszczepionych jest 53% populacji (https://forsal.pl/artykuly/805...). No czyli względem UK brakuje nam niecałe 30% populacji. No to teraz proszę mi wytłumaczyć, dlaczego pomimo większej skali zachorowań i dłużej trwającej 4.fali w UK nie osiągnęli oni takie poziomu zgonów jak u nas. 

595874785a77594442686378_1638006996DtNAMiYEcLM4T2tf6XsPAF.jpg

Wszystkie dane pochodzą z worldometers.info - każdy może je w każdej chwili zweryfikować. Po szczepieniu można jak najbardziej zachorować (rząd prowadził fałszywą kampanię społeczną mówiącą że szczepienie = brak choroby), szczepionka to nie immunitet że będziecie pędzić za kolumną policyjną 200km/h jak prezes jednej z telewizji w Polsce i nie spotkają was żadne konsekwencje. Bardziej można ją porównać do pasów bezpieczeństwa - jak już masz wypadek (złapiesz koronę) to znacznie zmniejszają one szansę obrażeń (przebieg bezobjawowy lub w przypadku objawowego względnie łagodny). Ale wszyscy wiemy że pomimo pasów bezpieczeństwa i tak się czasami umiera - za duża prędkość, auto spawane z trzech w garażu szwagra lub po prostu pech (choroby współistniejące, późne zgłoszenie się do szpitala, pech na loterii genetycznej i obecność w naszym DNA jakiegoś genu pogarszającego przebieg choroby). Dlatego zgadzam się, że zaszczepionych też powinno się testować, też powinni w jakiś sposób podlegać kwarantannie, bo zaszczepiony także może przenosić chorobę, ale jeśli ma mniejsze objawy to poziom wirusa jaki roznosi też jest odpowiednio mniejszy. 


Ale wracając do tematu - czy jakiś przeciwnik szczepień mi wytłumaczy ten fenomen? I nie mówcie, że to kwestia innej szczepionki bo u nas duża część populacji też jest zaszczepiona Astrą Zenecą. 

Komentarze (46)

najlepsze

Parotia
Parotia
27.11.2021, 11:24:33
  • 12
Chodzi o to, że nikogo nie testuje się na przeciwciała przed podaniem szczepionki. Więc równie dobrze przyczyną jest naturalna odporność.
  • 11
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 11:34:07
  • 10
@Parotia: Ok, jest to jedna z sensowych odpowiedzi. Rzeczywiście testowanie poziomu przeciwciał przed szczepieniem miałoby sens. Ale... Jeśli przyjmiemy że przed 4. falą zachorowało (a tak sobie kliknąłem dla WB 20 maja 2021) - oficjalnie ok. 4mln 500tys. osób - czyli nie oficjalnie dajmy razy 3 tą liczbę, czyli ok. 15 mln osób (wiem, na to nie mam żadnego linku, także "my bad"). My 20 maja mieliśmy ok. 2 mln 900tys.
Jurigag
Jurigag
27.11.2021, 13:19:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Parotia: @potworzak21: Sam test na przeciwciała wiele nie znaczy bo przeciwciała naturalnie z czasem spadają, prędzej jakiś test igra albo tspot
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 14:34:01
  • -1
@Jurigag: to prawda, zgadzam się w 100%. Ale problem pewnie leży w kosztach, bo przeciwciała zmieszczą się w 100zł, a T-spot to wg. diagnostyki - 600zł - https://diag.pl/sklep/badania/koronawirus-sars-cov-2-odpowiedz-komorkowa-t-spot/
Portier-Harry_Portier
Portier-Harry_Portier
27.11.2021, 20:40:58
  • 1
Nie wierz w to że w UK jest mniej zgonów. Tu ciała zmarłych zakopujemy w przydomowych ogródkach, bo jak by się wydało ile ludzi naprawdę umiera, to by nam zrobili taki lokdaun, że przymusowa abstynencja.
O, znów się ktoś pod właśnie stół stoczył. Idę po łopatę.
  • 1
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 22:30:18 via Android
  • 0
@Portier-Harry_Portier no i takiego wytłumaczenia właśnie szukałem (✌ ゚ ∀ ゚)☞ . Jak wy mieścicie te ciała w tych wąskich ogródkach w mieście? Jakoś piętrowo kładziecie?
Richtig_Piwosz
Richtig_Piwosz
27.11.2021, 13:53:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
W Czechach maja podobną liczbę zakażeń co u nas. A zgonów znacznie mniej.
  • 1
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 14:30:34
  • 1
@Richtig_Piwosz: To jest trudne pytanie - posiłkując się tymi danymi https://covid19.who.int/region/euro/country/pl + worldometers spójrzmy na 26.11

Niemcy - 76132 zakażeń, 374 zgonów, ilość podanych dawek szczepionki na 100 mieszkańców - ok. 140
Czechy - 27750 zakażeń, 100 zgonów, ilość podanych dawek szczepionki na 100 mieszkańców - ok. 120
Polska - 28187 zakażeń, 497 zgonów, ilość podanych dawek szczepionki na 100 mieszkańców - ok. 100
Słowacja - 9330 zakażeń, 70 zgonów, ilość
i.....t
konto usunięte 27.11.2021, 12:40:31
  • 1
@potworzak21
U nas jeszcze nie jest gorzej. Zgony inaczej się rozkładają w czasie. Zobacz przykładowo jak wyglądała pierwsza fala zgonów u nich a jak u nas. W okresie kwiecień/maj/czerwiec 2020 zmarło u nich ~38000 osób co stanowi ~0,056% populacji kraju a u nas w tym samym okresie ~1420 co stanowi ~0,003% populacji.
Od początku u nich zmarło sumarycznie 144593 (0,2162% populacji) a u nas 82608 (0,2158% populacji).
Wszystkie te liczby są z
  • 6
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 12:51:57 via Android
  • 0
@irrelevant sprawdzę w wolnej chwili, ale mówisz o pierwszej fali kiedy nie było żadnych szczepionek, ani osób z naturalną odpornością. Dlatego nie stanowi to dobrego porównania jeśli chodzi o skuteczność szczepień, bo "u nas było lepiej bez szczepień". 4. fala jest w momencie kiedy praktycznie każdy powyżek 12rż mógł się zaszczepić i to była w większości przypadków jego własna decyzja
i.....t
konto usunięte 27.11.2021, 13:17:20
  • 1
@potworzak21:

ale mówisz o pierwszej fali kiedy nie było żadnych szczepionek, ani osób z naturalną odpornością

Tak. Ale te osoby które u nich wtedy chorowały ją nabyły i wpłynęło to na późniejszy przebieg.

u nas było lepiej bez szczepień

U nas nie "było lepiej bez szczepień" bo szczepień nie było tylko po prostu było lepiej. Za to później było gorzej dlatego porównuję także całokształt od początku epidemii.
Uważam że u nas
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 13:39:10 via Android
  • 0
@irrelevant odnośnie pierwszej części jest w tym trochę racji, Lancet podaje że odporność trzyma się co najmniej 10 miesięcy na to co wiemy teraz - https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00676-9/fulltext

Nie wplatajmy nadmiarowych zgonów w kwestią zgonów po covid-19. To jest problem wieloletni, który teraz po prostu wypłynął - przed pandemią też wiele osób umierało bezsensownie, bo nigdy nie doczekała się wizyty u specjalisty, nie doczekała zabiegu, bo zapaść w ochronie zdrowia jest o wielu lat.
LITWIN
LITWIN
27.11.2021, 11:07:11
  • 1
@potworzak21 Podstawowe pytanie: jaki jest poziom pomocy medycznej w obu krajach? Ile czeka się na zabiegi?
  • 7
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 11:08:17
  • -3
@LITWIN: jaki wpływ na zgony z powodu choroby zakaźnej ma czas oczekiwania na zabiegi w szpitalu? Próbuj dalej!
krystal_Tri_tapik
krystal_Tri_tapik
27.11.2021, 11:10:51
  • 6
@potworzak21: wygląda na to, że domagasz się jedynie słusznej odpowiedzi.

To teraz wybierz sobie inną chorobę: nie wiem, cokolwiek kończącego się zgonami, problemy sercowo-naczyniowe, nowotwory, tego typu, porównaj poziom śmiertelności w UK oraz u nas a potem się zastanów, czy szczepionki są odpowiedzią na każde możliwe pytanie.
LITWIN
LITWIN
27.11.2021, 11:12:00
  • 4
@potworzak21: jeśli karetki stoją godzinami czekając na przyjęcie pacjenta ponieważ nie ma miejsc - albo są wożeni pomiędzy szpitalami ponieważ nie ma miejsc... to według ciebie nie ma to znaczenia?

Jeśli odwoływane jest wycięcie złośliwego guza u pacjenta ponieważ przekształcamy szpital w covidowy... to nie ma to znaczenia?

Jeśli odmawia się leczenia podstawowych chorób ponieważ covid... to też nie ma znaczenia?

Próbuj dalej!
GraveDigger
GraveDigger
27.11.2021, 11:06:19
  • 1
Może nie przypisują każdej śmierci pod covid.
  • 4
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 11:07:47
  • -3
@GraveDigger: raczej nie wydaje mi się. Jeśli trafił do szpitala z powodu COVID-19 to praktycznie zawsze będzie on wpisany chociaż jako przyczyna wtórna albo wyjściowa. Próbuj dalej!
GraveDigger
GraveDigger
27.11.2021, 11:10:18
  • 0
@potworzak21: Właśnie siedzę na izolacji bo zaraziły mnie zaszczepione łajzy, którym się wydaje że jak są zaszczepieni to mogą przyłazić chorzy do pracy i cherlać dookoła.
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 11:11:46
  • -1
@GraveDigger: Współczuję :/ . Właśnie dlatego pisałem w znalezisku, że nie zgadzam się z tym, aby nie testować w ogóle szczepionych. To jest jeden z błędów, bo na obecnym etapie powinno się testować wszystkich. Tym bardziej jak pewne szmaty (bo inaczej ich nie mogę nazwać) sprzedają lewe certyfikaty - powinno ich się na stałe #!$%@?ć z zawodu
lutofin_nisteso
lutofin_nisteso
27.11.2021, 19:52:50
  • 0
Może dlatego?

Niedzielski wyjaśnił też, że relatywnie mniejsza liczba zgonów kowidowych w Niemczech wynika z tego, że Niemcy wliczają do statystyki wyłącznie zgony na Covid-19, a Polska wpisuje również „zgony z wielochorobowością”. – Niemcy mają sprawozdawczość zgonów kowidowych taką, że zgłaszają jako zgony kowidowe tylko i wyłącznie te, które są tylko i wyłącznie z powodu kowidu. Czyli nie zgłaszają tej części, którą my pokazujemy, która dotyczy wielochorobowości – powiedział Niedzielski.
  • 1
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 22:29:07 via Android
  • 0
@lutofin_nisteso ale wiele osób z tą wielochorobowością żyłoby dalej gdyby nie covid. U nas od początku walą z tym ściemę... zdecydowana większość umarła bo złapała covida, a nie dlatego że miała choroby współistniejące
p.....t
konto usunięte 27.11.2021, 16:44:49
  • 0
Pewnie skumulowała się ilość osób zaszczepionych i tych z przeciwciałami już. Dlatego ogólnie umiera mniej osób.
siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
27.11.2021, 15:28:30
  • 0
Irlandia to też dobry przykład. Ilość zgonow zdecydowanie mniejsza niż w zeszłorocznej fali mimo podobnej ilości zakażeń. Tam głównie Pfizer.
Zbyslaw_
Zbyslaw_
27.11.2021, 13:00:56
  • 0
Może po prostu już zmiotło z planszy tych których miało, a że tam jest lepsze służba zdrowia niż u nas - to tak to wygląda.
  • 3
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 13:20:20 via Android
  • 0
@Zbyslaw_ u nas było do tej pory 83tys. zgonów łącznie. U nich 144tys. zgonów. Tutaj jest ciekawe porównanie "nadmiarowych zgonów" - https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/articles/comparisonsofallcausemortalitybetweeneuropeancountriesandregions/2020

WB przodowała w trakcie 2.fali, a my w trakcie 3. - u nich dewiacja 7.2% względem średniej z 5 lat, u nas ponad 11%. Spróbuję poszukać dokładnej liczby zgonów z ostatnich 5 lat dla WB i Polski. Ale jest to ciekawy trop
Zbyslaw_
Zbyslaw_
27.11.2021, 13:39:53
  • 0
@potworzak21: Nie wiem czy pamiętasz na samym początku czyli jakoś pierwszy tydzień marca był jakiś wywiad chyba z Simonem i on wprost jakoś tak to ujął że ten virus jest czysto darwinistyczny - wycina najsłabszych (co wcale nie oznacza że wszystkich najstarszych, ale większą cześć pewnie tak)
potworzak21
potworzak21
27.11.2021, 13:52:06 via Android
  • 1
@Zbyslaw_ podejrzewam, że to była jedna z tych wypowiedzi uspokajających społeczeństwo (bo na początku 1.fali wszyscy się spodziewali końca świata) bo simon na początku opowiadał, że nie ma co się bać bo koronawirusy są i będą po czym kilka miesięcy później wiemy jak zmienił narrację. Bo w dużej mierze masz rację, ale niestety czasami zgony na covid to pech w loterii genetycznej - chyba, że to uznamy za swoistą słabość. Ale przy
BlueBerryCaffe
BlueBerryCaffe
27.11.2021, 11:08:47
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

LudzieToDebile
LudzieToDebile
27.11.2021, 11:08:33
  • 0
I festiwal fantastyki czas zacząć :D
  • Wykopujący (22)
  • Zakopujący (9)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #zainteresowania

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki