H&M przeprasza za hasło reklamowe 'Mężczyzna nie prosi o pomoc'
W polskich sklepach odzieżowej firmy H&M pojawiły się reklamy aplikacji zakupowej z hasłem "Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo...". To spowodowało lawinę krytycznych komentarzy w sieci, zarzucających marce stereotypowe traktowanie mężczyzn. Firma przeprosiła za reklamy i wycofała je.
Wirtualnemedia_pl z- #
- #
- #
- 84
Komentarze (84)
najlepsze
Pytam z czystej ciekawości bo już nie wiem czy zwyczajnie przestałem zwracać uwagę na jakiekolwiek działania reklamowe czy jest to szukanie problemów na siłę.
Przypuszczam, że tu chodzi o jeden z dwóch przypadków:
1. Dana osoba uważa, że należy być "inclusive", bardzo gorliwie dbać o komfort innych, potencjalnie słabszych i dokładnie ważyć każde słowo, zwłaszcza w komunikatach publicznych, w marketingu, itp. Z takiego punktu widzenia ta reklama jest faktycznie mocno niewłaściwa.
2. Dana osoba tak bynajmniej nie uważa, nie obraża jej ta reklama i być może nawet wolałaby żyć w świecie, w którym nikt
Ok, może nie podobać się ludziom z depresją, generalnie jest bardzo słaba, ale kaman...
Żyjemy w czasach wszechobecnego obrażania się o wszystko.
Już nie da się nic powiedzieć czy napisać, żeby nie znalazł się jakiś delikatny kwiatuszek którego to zabolało.
A potem zdziwienie że cenzura i nawet komedii już robić nie można, bo każdy się o coś obraża.
Jednak jak tak się głębiej zastanowić, to jest to nieświadome umacnianie akurat słabszych stereotypów i potem np. idzie taki szesnastolatek z problemami młodzieńczymi, widzi takie coś i widzi kolejne potwierdzenie, że jest frajerem bo może mu przyszło jednak poprosić o pomoc, są różne historie.
Tu chodzi o pewną skalę, jak ja to powiem, czy Ty, to nikogo nie rusza, jeżeli takie
Przeciez praktycznie wszysti filmy, czy to europejskie kino niezalezneczy popkulturowe produkcje hollywood ocieraja sie o ten temat. Branza modowa az kipi od tego tematu, feministki tez ciagle o tym wrzeszcza xD
@Sprzedawca_Odpowiedzi: w tym zdaniu zawarłes clou problemu, pięknie. Chodzi o niepowielanie wzorców, że mężczyzna zawsze sobie poradzi, "weź się ogarnij".
Bojowniczki o rowisc plci czesto na ustach maja postulaty o porzuceniu stereoypow i plciowych, otym ze facet nie musi byc pewny siebie, miec auta, byc dobrze zbudowanyn itp...
Ale jakos te same laski preferuja na partnerow tylko pewnych siebie facetow z dobra praca xDDD