Prawidłowa reakcja tego człapiącego gościa. Sam upadł sam wstanie. Z drugiej strony myć samochód podczas ładowania, jak ten facet dożył do tego wieku to ja nie wiem.
Prawidłowa reakcja tego człapiącego gościa. Sam upadł sam wstanie. Z drugiej strony myć samochód podczas ładowania, jak ten facet dożył do tego wieku to ja nie wiem.
@zebrak: Powiem Ci, że są takie asy, że mają więcej szczęścia niż rozumu. Ja pracowałem z gościem, co w ciężkim przemyśle, nie ogarniał i cud, że wtedy miał 60 lat, a stracił tylko kilka palców :D Po prostu zawsze tak głupie i nie przemyślane
@Nerin: ja takiego widziałem co jak stracił kciuk przy maszynie to powiedział, że będzie miał mniej paznokci do obcinania, więc chyba mnie już nic nie zdziwi
Myjką mógł jeszcze jebnąć na to ładujące auto... kolejny debil, a nie zagrożenie ze strony elektrycznych aut.
@Radbard_78: No tak, bo przecieranie szyby wilgotna ścierka to zakazany rytuał. Rozumiem, ze jak pada deszcz to nie można w ogóle do auta podchodzić? Debil to wyzywa takie osoby jak na filmie od debili. To auto jest zwyczajnie niebezpieczne. Jak auto będzie mokre od deszczu to rozumiem, ze nie ładujemy i czekamy aż wyschnie,
@szkorbutny: kocham wykresy słupkowe niezaczynające się od zera. TVP by się nie powstydziło takiej manipulacji. Ale spoko, po pół milionach kilometrów to dodatkowe 50k zainwestowane w elektryka się zwróci. No tylko niefajnie, że bateria wytrzyma 6 lat lub 1000 cykli ładowania. Więc jednak się nie zwróci.
Problem niekoniecznie wynikł z faktu, że jest to auto elektryczne. Sama ładowarka i samochód posiadają masę zabezpieczeń i mierników stanu izolacji tak, że jakikolwiek problem rozłącza wszystko. A całe HV jest całkowicie galwanicznie odizolowane od budy pojazdu. Tutaj powodem porażenia mógł być problem z przewodem PE samej ładowarki. Równie dobrze możemy być porażeni wkładając pistolet dystrybutora paliwa, gdy dystrybutor z jakiegoś powodu ma linię PE pod napięciem (awaria, pomyłka technika przy podłączaniu).
@ZielonyCzort: akcja dzieje się w Chinach. To jest jakieś chińskie auto, przypuszczam, ze robione po taniości, niedbale, które by w UE nie zostało dopuszczone do użytku.
@Triptiz: Nie w elektryku. Tu musiałoby nastąpić jedno przebicie do "ziemi", drugie to karoserii i jeszcze dziwne uszkodzenie przewodu PE. Szansa jedna na pierdyliard. Już przy przebiciu jednego z biegunów HVDC (gdzie jeszcze nie ma zagrożenia) zabezpieczenia odcinają przekaźnik w baterii, przekaźnik w ładowarce i na wszelki wypadek zwierają plus z minusem na dc-link (jeśli któryś przekaźnik się nie odklei to zwarcie i tak wywali bezpieczniki). Niezależny tester izolacji mają sama
Komentarze (266)
najlepsze
@zebrak: Powiem Ci, że są takie asy, że mają więcej szczęścia niż rozumu. Ja pracowałem z gościem, co w ciężkim przemyśle, nie ogarniał i cud, że wtedy miał 60 lat, a stracił tylko kilka palców :D Po prostu zawsze tak głupie i nie przemyślane
@Radbard_78: No tak, bo przecieranie szyby wilgotna ścierka to zakazany rytuał. Rozumiem, ze jak pada deszcz to nie można w ogóle do auta podchodzić? Debil to wyzywa takie osoby jak na filmie od debili. To auto jest zwyczajnie niebezpieczne. Jak auto będzie mokre od deszczu to rozumiem, ze nie ładujemy i czekamy aż wyschnie,
@wykopowiczowicz: