@realizta szczególnie, że jak buda ma małe pęknięcie na słupku to auto traci przyczepność i dziwne cuda się dzieją typu ucieka jak powalone mimo iż może być zawieszenie zrobione dobrze i problem z drzwiami które się nie chcą zamknąć mój dziadek miał walnięty słupek i drzwi pasażera otwierały się co skrzyżowanie. Dla tego popularne w tych autach była zmiana bud
@ziemniag: tutaj masz model po rozpadzie NRD @KosmicznyPolityk: Zderzaki plastikowe 1.1? Nie są unikatowe. Ogólnie 1.1 modelu wyprodukowano niecałe 30 000 egzeplarzy plus jeśli to oryginalny lakier Czyli Olimpian blau to już warta. Najwięcej wyszło białych i w kolorze srajtaśmy plus do tego kombi których zostało bardzo mało w dobrym stanie.
Zderzaki i listwy są po to aby chronić resztę budy, część eksploatacyjna. Dziwie się, że ubezpieczyciele w ogóle wypłacają kasę i naprawiają ryski z przycierek.
@JaktologinniepoprawnyWTF: W polskim prawie nie są to elementy eksploatacyjne. Po drugie, mechaniczne uszkodzenie części eksploatacyjnych również podlega oc (np przebicie przez kogoś opony która jest częścią eksploatacyjną). Uszkodzenie zderzaka podlega zwrotowi z oc ponieważ zaniża wartość pojazdu (jest szkoda), zwłaszcza że w nowych autach z zewnątrz może być przerysowany zderzak, a pod nim uszkodzony spryskiwacz wysokociśnieniowy, rura intercoolera czy klimy, pęknięte mocowanie lampy itp.
@JaktologinniepoprawnyWTF: a jaki przykład byłby dobry? Uszkodzenie ciała? ¯\_(ツ)_/¯ wszystko to tylko rzeczy, ale ja chce je mieć ładne, niezniszczone i sprawne. To ze Ty masz w dupie auta nie znaczy, że możesz innym je bezkarnie niszczyć.
Komentarze (89)
najlepsze
@ziemniag:
Dobrze zachowany klasyk moze byc w cenie taniego nowego samochodu.
@KosmicznyPolityk: Zderzaki plastikowe 1.1? Nie są unikatowe. Ogólnie 1.1 modelu wyprodukowano niecałe 30 000 egzeplarzy plus jeśli to oryginalny lakier Czyli Olimpian blau to już warta. Najwięcej wyszło białych i w kolorze srajtaśmy plus do tego kombi których zostało bardzo mało w dobrym stanie.