Yara Birkeland to pierwszy na świecie autonomiczny bezemisyjny statek towarowy
Gdyby nie sytuacja na świecie, czytalibyście o Yara Birkeland już w zeszłym roku, bo wtedy właśnie miał mieć miejsce pierwszy praktyczny test tego elektrycznego statku towarowego. Pandemia jednak przesunęła plany firmy Yara International, ale teraz ta zapowiedziała, że Birkeland, czyli pierwszy...
sznaps82 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 83
Komentarze (83)
najlepsze
@ds7401: Nie masz o projekcie pojęcia, prawda? Ten statek ma operować między 3 portami, odległymi o 7 i 30 mil od siebie i nie ma zapuszczać się na pełne morze.
nie mogloby takie cos plywac z gdanska do elblaga przez nowy przekop?
Jak widzę takie bezrefleksyjne brandzlowanie się "buzz-word-ami", to aż mnie skręca.
Po pierwsze nie autonomiczny, tylko automatyczny. Jego się bardzo konkretnie programuje i wyznacza algorytm omijania tudzież przepuszczania innych jednostek.
Po drugie to od kilku dekad praktycznie na każdym statku handlowym się programuje "waypointy" w autopilocie i on płynie wzdłuż "kreski na mapie", uzględniając jednocześnie wszelakie sytuacje kolizyjne za pomocą radarów. Nikt na morzu nie kręci kołem sterowym, bo ani to
@werfogd: to tak trochę słabo, jak korektę kursu nantakim #!$%@? poczujesz po kilku minutach xD
czyli tak średnio na 4 godziny pływania a potem laweta do portu
Raczej 7 z hakiem. Stery pracują krótko, tylko podczas manewrów.
Oczywiście o ile czip.pl nie #!$%@?ł i "bow/stern-thruster" poprawnie przetłumaczył jako "ster strumieniowy", a nie są to np. pędniki gondolowe, które cały pracują również podczas jazdy do przodu.
Chciałbym zobaczyć proces utylizacji baterii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pierwsze co wyciągają na szrocie to katalizator. Nikt tego nie mieli razem z karoserią.
@cation: 45 osob załogi,
masz dane o ładowności?
Jak na razie tak jest kilkakrotnie taniej niz z elektrolizy