JK-2 NANO - mini helikopter polskiej produkcji, niewymagana licencja pilota
Wiatrakowiec Fusioncopter JK-2 NANO jednoosobowy do latania zgodnie z polskimi przepisami (UL115) bez licencji. Pojemność zbiornika paliwa: 20 litrów Zużycie paliwa: 6-8 l/h Pułap praktyczny: 2250 m
CXLV z- #
- #
- #
- #
- 159
Komentarze (159)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@suqmadiq2ama: Umiejętnie łączy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/komisja-egzaminacyjna/wzory-protokolow/2108-116-uagp-wiadectwo-kwalifikacji-pilota-wiatrakowca
Jest też krótki wywiad z konstruktorami, gdzie mówią:
MZ:Jakie uprawnienia będzie musiał posiadać pilot takiego statku powietrznego?
JK: Będzie to licencja pilota wiatrakowcowego. Problem w tym, że nikt takich uprawnień jeszcze nie ma, bo nie ma ich kto nadać. Nasz pilot dostał specjalną zgodę Prezesa ULC na oblot.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/fusioncopter
@cesarecesare:
Standardowo nie zapytali się ekspertów z wykopu.
Ja to w ogóle myślę że powinien to być wymóg homologacyjny - znalezisko na wykopie bez negatywnych komentarzy na temat produktu.
Wiatrakowce kiedyś były bardzo popularne dzięki prostocie budowy i wbudowanemu bezpieczeństwu, ale
Komentarz usunięty przez moderatora
@blimsien_yankovic: Odejmij dni bardzo wietrzne, deszczowe, zimne (zamarzniesz w kabinie+ brak możliwości lotu ze względu na oblodzenie wirnika/gaźnika), po zmroku (choćbyś się zesrał nie można tym latać po ciemku), koszty serwisowania specjalistycznych części jak np. ten włoski lotniczy silnik.
Skórka nie warta wyprawki- maksymalnie niepraktyczna rzecz.