@Krabowski: ta, brak doświadczenia. Fachowcy sprzed monitora
Kuczma był pilotem z kilkudziesięcioletnim stażem. Na swoim koncie ma budowę amatorskiego samolotu J-2a Polonez, którego konstruktorem był Jarosław Janowski.
@uknot: dlatego napisałem może bo nie wiem nic o gościu. Wiem jedynie, że manewr jaki wykonał był na tyle mocnym skrętem, że go przeciągnęło i niestety, ale zamiast poszurać brzuchem uderzył prosto w kabinę. Więc ciekaw jestem co nim kierowało. Również nigdzie nie napisałem, że jestem fachowcem więc spokojnie. Jak widzisz nie stawiam tu tez czy prawd objawionych ale się zastanawiam nad przyczyną tego manewru. Tyle - nie musisz się
Taki skret mozna robic na wiekszych wysokosciach a nie 100 metrów nad ziemia. Brak odpowiedniej predkosci po zawrotce i siły nośnej jak skrzydła sa pionowo.
Według mnie dobrze by sie skonczyło gdyby leciał prosto.
Awaria techniczna Bład stres walka o zycie ->śmierć
@blue1986pl: Kennedy zginął przez całkowicie inna przyczynę, mianowicie leciał w warunkach bez widoczności ziemi, tylko na przyrządach pokładowych i stracił orientację przestrzenną. Tutaj powinien lądować z prostej, tak się szkoli i kategorycznie zabrania się zawracania bo może stać się to co widać na filmie. Jeżeli chodzi o doświadczenie to gość miał podobno dosyć duże.
@Aaandrzej: Ił jest... taki sobie. Ani ładny, ani samoloty nie są klikalne, musisz obczajać skróty klawiszowe do sterowania wszystkim, a jest tego trochę. Klapy chłodzenia cieczą, oleju, cowlingi, mixture, propeller i masa innych. A mapy... są po prostu nudne. Przy obecnej cenie, to raczej impreza dla zagorzałych fanów tego okresu.
Info z pierwszej ręki, doświadczony pilot 30 letnie doświadczenie, prywatny samolot. Pilot zaraz po oderwaniu się od pasa zgłosił problemy z silnikiem i od razu podał informacje o decyzji że zawraca i ląduje. Wykonuje na niskiej wysokości najpierw zakręt o 45° po czym kolejny podczas którego z powodu zbyt małej prędkości wpada w korkociąg i uderza o ziemię. Całość od oderwania się od ziemi trwała ok 30sek. Niestety błąd pilota, w
@mati1411: "Doświadczony"? - a jednak wygląda jakby bez silnika próbował zawracać jak samolotem akrobacyjnym. Zleciał "po skrzydle" jak kamień... Może i wiele lat wylatanych, ale tutaj wyszedł brak właśnie doświadczenia w sensie zachowania w sytuacjach kryzysowych.
wylatałem setki godzin w flight simulatorze i sturmoviku, w życiu bym takiego manewru tak nie zrobił.Testowałem mnóstwo krytycznych sytuacji, wyłączanie silnika, awarie itd. Ostre manewry na samolocie z wyłączonym silnikiem to samobójstwo, no chyba że jest sie Ernstem Udetem: https://www.youtube.com/watch?v=M2CBx7x5GCI (który nota bene też popełnił samobójstwo)
wylatałem setki godzin w flight simulatorze i sturmoviku, w życiu bym takiego manewru tak nie zrobił
@movax: xD Na pewno zachowałbyś spokój mając z tyłu głowy, że nie jesteś profesjonalnym pilotem i za 15 sekund zginiesz. Tak samo jak każdy mistrz kierownicy wie co by zrobił, dopóki nie wpadnie w poślizg i nie #!$%@? w latarnię.
Komentarze (209)
najlepsze
Brak odpowiedniej predkosci po zawrotce i siły nośnej jak skrzydła sa pionowo.
Według mnie dobrze by sie skonczyło gdyby leciał prosto.
Awaria techniczna Bład stres walka o zycie ->śmierć
Jeżeli chodzi o doświadczenie to gość miał podobno dosyć duże.
Pilot zaraz po oderwaniu się od pasa zgłosił problemy z silnikiem i od razu podał informacje o decyzji że zawraca i ląduje. Wykonuje na niskiej wysokości najpierw zakręt o 45° po czym kolejny podczas którego z powodu zbyt małej prędkości wpada w korkociąg i uderza o ziemię. Całość od oderwania się od ziemi trwała ok 30sek.
Niestety błąd pilota, w
Przykre, ale nerwy mogą zjeść każdego.
Bo ja wiem? Minuta stresu zero cierpienia. Jedna z lepszych śmierci moim zdaniem.
Z tym, że ja jestem wykopowym ekspertem a gość takiego doswiadczenia nie miał.
@movax: xD Na pewno zachowałbyś spokój mając z tyłu głowy, że nie jesteś profesjonalnym pilotem i za 15 sekund zginiesz. Tak samo jak każdy mistrz kierownicy wie co by zrobił, dopóki nie wpadnie w poślizg i nie #!$%@? w latarnię.