Silnik Rotary-X to rewolucja w termodynamice [ENG]
Współzałożyciel i dyrektor generalny Alex Schkolnik opisuje projekt jako połączenie najlepszych części cykli Otta i Atkinsona oraz silników Diesla i Wankla, rozwiązując duże problemy dwóch ostatnich. […] Rotary-X: silnik Wankla przewrócony do góry nogami. Niesamowitą rzeczą w tym silniku jest...
contrast z- #
- #
- #
- #
- #
- 96
- Odpowiedz
Komentarze (96)
najlepsze
Dodatkowo nie ma tu efektu (aż tak) zmiany objętości w czasie spalania a dopiero po spaleniu następuje rozprężanie co poprawia skuteczność termodynamiczną.
- problem z uszczelnieniem tłoka. Częściowo poprawiony, bo uszcelniacz czołowy nie musi ślizgać sie po portach ssących / wydechowych, ale nadal ma znacznie trudniejsze warunki pracy niż pierścień tłokowy
- kształt komory spalania: duża powierzchnia w stosunku do objętości powoduje straty ciepła a zwężający się kształt rzy styku
Rotary X jest tutaj: https://vimeo.com/64911927
W artykule jest do tego link. Kto czytał, dostał nagrodę.
Czytaczom samych tytułów wielki, rozgrzany, stalowy pręt.
Według producenta i wynalazcy (cyklu i silnika) jest 30% wydajniejszy (no właśnie od którego cyklu: Otto? Diesla?)