Silnik gier 3D zrobiony przez wykopoka (CLUSEK)
Jakieś dwa i pół roku temu wpadłem na pomysł, że warto zrobić coś fajne w wolnym czasie. Mój pomysł padł na napisanie sobie silnika do gier z fizyką i całym rendererem, ale tak niskopoziomowo. No i #chwalesie i czekam na opinie mirków i mirabelek.
bilek993 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 191
Komentarze (191)
najlepsze
Ogólnie na pewno trzeba poznać swojego wroga, czyli GPU! Jak dobrze go musisz poznać? To zależy wszystko od API, jeżeli piszesz w DirectX 11 to zasadniczo podstawy jak działa GPU, a jak DirectX 12 lub Vulkan to musisz go znać doskonale, bo tam najmniejszy błąd spowoduje spadek wydajności w znacznym stopniu. Kolejna sprawa to matematyka, ale też bez przesady, bo głównie algebra (i to tylko jej część, bo głównie operacje
na poważnie - imponująca robota. Zrobienie całego silnika od początku to naprawdę sporo roboty i do tego trzeba wiedzieć co się robi, a nie jak ja marny twórca API dla weba i mobilek ;)
Druga sprawa - to jest tak intrygujące, że skojarzyło mi się od razu z aplikacją do symulacji wypadków samochodowych
Dzięki, mam w planach też AI, które będzie jeździć po drogach, ogarniać zasady ruchu drogowego (ustąpienie pierwszeństa, znajomość znaków, czy korzystanie ze świateł drogowych). Pisałem z tego tematu kiedyś magisterkę i miałem z tego robić doktorat, więc może jak za jakiś czas wrócę na wykop z mocnym wpisem z AI pojazdów
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie da się, ale można go akceptować jak nadwagę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Starałem się za bardzo (╥﹏╥)
trzymam kciuki za projekt!
A tak serio to szacun.
Przescrooluj niżej, a zobaczysz osobę, która na prawdę tak uważa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie jest tak źle. Chociaż powiem Ci ostatnio zajarzałem do artykułu Nvidii o TAA i też mnie odrzuciła ilość matmy.
ale w ogóle nie wykorzystujesz potencjału jaki jest w ECS. Obejrzyj sobie chociażby https://www.youtube.com/watch?v=JpmK0zu4Mts albo https://www.youtube.com/watch?v=v2Q_zHG3vqg (gość opowiada jak zrównoleglili silnik Destiny)
Twój silnik działa szybko bo w nim logiki praktycznie w ogóle nie ma. W ogóle brak w tym silniku podstawowych rzeczy:
- refleksji
- własnych containerów / smart pointerów nad którymi panujesz
- handli, wszystkie
Hej, dzięki za info!
To tak co do refleksji to o ile wiem to C++ nie wspiera takiego mechanizmu, a dospawywanie takiego mechanizmu byłoby bardzo kosztowne i nawet nie wiem, czy jest możliwe.
Containery, no teoretycznie mógłbym je stworzyć, ale po co? Ja niestety robię to w jedną osobę, więc muszę korzystać dość mocno z STL, bo nie jestem w stanie zrobić tylu rzeczy, bo nie wyrobił bym tego czasowo.
ale ja za młodu (w technikum) też byłem niezły.. napisałem trojana na win98/xp w asemblerze :) exe miało coś kilka kb i robiło cuda:) Kilka tysięcy linii kodu w asm. To byly czasy.. wtedy jeszcze nie piłem :)
To odstaw alkohol i wróć do kodu. Fajna zabawa, lepsza niż alkohol, trust me :)
Fajnie, że ogarniasz silnik i ciągle się rozwijasz programując, ale jeżeli chodzi o tematy na których za bardzo się nie znasz to po prostu lepiej przemilczeć niż udawać speca.
Wykop, szanuję za ogrom włożonej pracy :-}
Pozdrawiam i życze miłego dnia :-}
Wzajemnie, miłego dnia!
Kiedyś wrzuciłem, ale odzew był zerowy. Chocia reddit ma trochę inne zasady, niż wykop, więc mogłem po prostu źle tam wrzucić ¯\_(ツ)_/¯
Super robota - gratuluję wiedzy i umiejętności. Dla mnie to jest właśnie programowanie przez duże P. Sam programuję ale widząc takie rzeczy, stwierdzam, że jestem typowym klepaczem a nie programistą :)
Dzięki, jest to sporo pracy, ale da się tego nauczyć, jak wszystekiego moim zdaniem ( ͡º ͜ʖ͡º)
Komentarz usunięty przez moderatora
Dobra robota, wygląda to mega spoko! Dodatkowy plus za nazwę, bo tak nazwałem kota ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Między sezonami House of Cards na Netflix ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dobra, a kiedy będzie można pobrać jakieś demo i poszusować tym mercem na tej prerii?
Możesz nawet teraz. Wystarczy, że klikniesz tutaj. Jeżeli mi nie ufasz to możesz zbudować sam z kodu źródłowego. Co do optymalizacji to silnik działa od starych kompów (testowałem wcześniej na poprzednim kompie na i5 4460 oraz gtx 960 i działało super) do najnowszych potworów. Także bez obaw, optymalizacje jest całkiem spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Richtig_Piwosz: Ta karta brzmi jak potwór, a nie pięta achilleosa. To czasem nie są najbardziej ekstermalne karty od Nvidii?
Akurat trawa jest całkiem spoko, bo są setki tysięcy źdźbeł i każde się porusza, a algorytmy harde i to brane od ludzi z Horizon Zero Down, czy Codemasters.
Ogólnie GTA V robi to inaczej zupełni. To jest skomplikowana sprawa, bo można albo zrobić tą trawę ładnie, albo wydajnie. U mnie jest postawione na wydajność i przez to wygląda to średnio, ale to też wina YT. Wrzucam Ci, która nie przesła przez algorytm kompresji YT i nie wygląda jak żurek śląski. Nie mniej planuję poprawić jakoś oświetlenie dla trawy bez utraty wydajności (jeszcze nie wiem jak).