Zobacz budowę silnika Ferrari (WIDEO)
To jak operacja chirurgiczna. Najpierw budujesz precyzyjnie działające serce, a później je wprowadzasz do środka. Majstersztyk.
100piwdlapiotsza z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 39
To jak operacja chirurgiczna. Najpierw budujesz precyzyjnie działające serce, a później je wprowadzasz do środka. Majstersztyk.
100piwdlapiotsza z
Komentarze (39)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Obejrzyjcie sobie jak się wytwarza silniki okrętowe, gdzie blok z głowicą silnika jest wielkości kilkupiętrowego domu... Tam to jest dopiero majstersztyk - a tu - cóż, dzisiaj wycina się blok i głowicę na centrach obróbczych bo tak jest po prostu lepiej taniej i pewniej - przy odlewach, zawsze jest ryzyko, że coś będzie nie dolane, i klops...
Poza tym, kontrolę jakości, przeprowadzają, co prawda ludzie, ale za pomocą maszyn współrzędnościowych -
No bo wyobraź sobie, że muszą np. na jedno zalewanie - przygotować np. 20 form... z małymi elementami można się tak bawić, ale z całymi blokami i głowicami? Jak masz do
- z podłogi na hali produkcyjnej można było jeść (nie ze względu na brak stołów, a na czystość),
- kontrola jakości na końcu każdej "linki" (czyli każdej lini produkcyjnej - na hali byly 3 linki, czyli w tym samym czasie składano 3 sztuki auta),
- KJ (kontrola jakości) jest na każdym etapie montażu (czyli podłoga,
Pracownikami są specjaliści po szkołach. Sama fabryka jest bardzo sterylna i ładnie zrobiona. Pokazywany przez nich system produkcji różnił się od tradycyjnego, gdzie jest taśma montażowa, w ferrari każde auto ma swoje stanowisko.
Tak jak było tez widać w tym filmiku każdy silnik ma swoją własną formę z masy formierskiej (tz. nie