Tak tak, na filmie to wszystko pięknie wygląda. Ci który pracują przy mechanice wiedzą doskonale że to działa raz na dziesięć przypadków w dodatku jak mamy podejście żeby wsadzić to urządzenia. W pozostałych dziewięciu przypadkach bez spawania czy grzania palnikiem się nie obejdzie.
@intri: Masz rację, a na filmiku jest nakrętka, a nie śruba (autor się pomylił), a to spora różnica, z nakrętką jest łatwiej i nie trzeba takich wymyślnych sprzętów, bo wystarczy ją nadciąć szlifierką obok gwintu i powinna pójść. Najgorzej jest jak śruba, zwłaszcza długa zapiecze się na gwincie, a są miejsca gdzie palnikiem nie da się dojść, albo zwyczajnie to zbyt ryzykowne, bo można coś spalić przy okazji. Pewnie nagrzewnica indukcyjna
W sumie niewielki pożytek, bo z nakrętkami rzadko bywa problem - zakłada się klucz, na klucz ewentualnie przedłużenie, albo jakiś udar i musi się odkręcić.
Bo to urządzenie pomoże tylko tam gdzie jest łatwe dojście naokoło tej nakrętki - czyli gdy nakrętka jest we wgłębieniu (np. tak jak w kole samochodu), tam już się nie uda.
Prawdziwy problem z zapieczeniem to są śruby - gdzie gwint jest
Prawdziwy problem z zapieczeniem to są śruby - gdzie gwint jest zapieczony daleko od łba, a przyłożenie za dużej siły lubi skończyć się urwaniem łba przez ukręcenie śruby, czasem gdzieś w głębi w otworze.
@hellfirehe: mnie tak ostatnio urwało się pół śruby w piaście (połowę wykręciłem, połowa została w środku). Grzanie, nawiercanie, wykrętaki - próbowałem wszystkiego, skończyło się na kupnie drugiej piasty. I nie to żebym zaczynał "na chama" - próbowałem
splatałem kiedyś na szybko linkę z kabelków, z magnesem na końcu, żeby wyciągnąć diamentową koronkę od rdzeniówki w kilkumetrowym otworze w spągu, udało się :)
Komentarze (148)
najlepsze
@printf: odrobinkę◘ może uszkodzić, ale to pilnikiem poprawisz i jest ok.
To samo można zrobić przecinakiem i młotkiem.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
W sumie niewielki pożytek, bo z nakrętkami rzadko bywa problem - zakłada się klucz, na klucz ewentualnie przedłużenie, albo jakiś udar i musi się odkręcić.
Bo to urządzenie pomoże tylko tam gdzie jest łatwe dojście naokoło tej nakrętki - czyli gdy nakrętka jest we wgłębieniu (np. tak jak w kole samochodu), tam już się nie uda.
Prawdziwy problem z zapieczeniem to są śruby - gdzie gwint jest
@hellfirehe: mnie tak ostatnio urwało się pół śruby w piaście (połowę wykręciłem, połowa została w środku). Grzanie, nawiercanie, wykrętaki - próbowałem wszystkiego, skończyło się na kupnie drugiej piasty. I nie to żebym zaczynał "na chama" - próbowałem
splatałem kiedyś na szybko linkę z kabelków, z magnesem na końcu, żeby wyciągnąć diamentową koronkę od rdzeniówki w kilkumetrowym otworze w spągu, udało się :)
(。◕‿‿◕。)