Wyglądają jak buddyjskie młynki modlitewne, można by było na nich wytłoczyć jakąś krótką modlitwę do Świętego Krzysztofa były by wtedy o niebo skuteczniejsze.
właśnie, coś się ruszyło, czy nadal działa tylko na modelach?
@orczysty: przecież (ponoć) się procesują z anglikami o patent. ( ͡°͜ʖ͡°) A do codziennego życia, to raczej nie wejdzie. Targać masę min. 200-300kg w osobówce, tylko na wypadek czołowego zderzenia... raczej mało realne. Od tego są strefy zgniotu i poduszki powietrzne. A przy tirach, to już idzie w tony, aby to miało w ogóle jakąkolwiek
Poprawcie mnie jeżeli się myle, ale jedną z funkcji takich barier jest pochłonięcie energii kinetycznej. To co widzę, to te barierki powodują, że te auta się po prostu odbijają.
@director: i tak i nie... głównym zadaniem jest powstrzymanie pojazdu przed wjechaniem na sąsiednie pas. Dopiero później dochodzi pochłanianie energii. Dlatego masz np. takie betonowe bariery. Najważniejsze w konstrukcji barier jest to, żeby nie wbiła się w auto. Jak o to zadbasz, to reszta jest już wypadkową takiej bariery. U nas najczęściej są te ciągłe, które mają działać jak taśma/lina. Gdy masz za dużą energię, to masz wyrwać parę przęseł z
@director: Pochłaniają, tutaj widać odwróconą II zasadę dynamiki Newtona (energia jest pochłaniana przez dłuższy, aniżeli w jebnięciu w ścianę lub barierkę w jednej sekundzie). Można to porównać do tego jak parkourowiec skacze z dachu budynku i robi po zetknięciu się z ziemią jeszcze fikołek, żeby czas w którym oddaje energię był dłuższy więc stawy nie przyjmują całej energii w jednej jednostce czasu tylko jest to rozłożone.
Bardzo ładny film reklamowy, ale moim zdaniem brakuje najważniejszego - podania prędkości. Zamiast tego dostałem przekaz pt. "najlepsza barierka świata", czego tak naprawdę nie mogę stwierdzić oglądając film
Bo to medialne doniesienia, a nie techniczne szczegóły. Mają jarać plebs, a nie być rzetelnym wyznacznikiem bezpieczeństwa. Ot, taki klasyczny populizm.
Komentarze (82)
najlepsze
@Opryskus69:
Się ich naumie.
@orczysty: przecież (ponoć) się procesują z anglikami o patent. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A do codziennego życia, to raczej nie wejdzie. Targać masę min. 200-300kg w osobówce, tylko na wypadek czołowego zderzenia... raczej mało realne. Od tego są strefy zgniotu i poduszki powietrzne.
A przy tirach, to już idzie w tony, aby to miało w ogóle jakąkolwiek
Najważniejsze w konstrukcji barier jest to, żeby nie wbiła się w auto. Jak o to zadbasz, to reszta jest już wypadkową takiej bariery. U nas najczęściej są te ciągłe, które mają działać jak taśma/lina. Gdy masz za dużą energię, to masz wyrwać parę przęseł z
F=m*a, ale też istnieje postać
@hostelowiecpl:
Bo to medialne doniesienia, a nie techniczne szczegóły. Mają jarać plebs, a nie być rzetelnym wyznacznikiem bezpieczeństwa. Ot, taki klasyczny populizm.
@ukruszony__kubek: dziwnym trafem, te bariery zawsze rozkręcone w pobliżu kościoła...
@extremedm: one akurat bardzo dobrze pochłaniają energię i hamują wolę takie od tych rolkowych