Witam wszystkich.
Po raz kolejny chciałbym ukazać paradoks sprzedawcy allegro.pl na przykładzie mojej firmy.
1. Wyłączenie starego API w celu ochrony danych osobowych.
![595831775a51304841425578_1602096798dhBVkokUdXbKjCRlIyYm97.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595831775a51304841425578_1602096798dhBVkokUdXbKjCRlIyYm97.jpg)
Jak widać wpisując daną frazę, okres oraz uzupełniając parę filtrów można było analizować sprzedaż oraz wykrywać oszustów.
Od dnia 30 września (w celu ochrony danych osobowych) stare API zostało wyłączone i zastąpione nowym gdzie takiej możliwości już nie ma.
2.
SUPER SPRZEDAWCA
Jako firma posiadająca status super sprzedawcy, który daje dość sporo dobrego, ale również jest bardzo dużo skrajnych sytuacji gdzie ludzie z premedytacją to wykorzystują.
Przykład - klient kupuję Żelazko o wartości 1500zł na fakturę, zgodnie z prawem nie obejmuje go prawo konsumenckie przez co nie ma możliwości zwrotu towaru do 14dni od momentu zakupu.
Niezadowolony z faktu braku możliwości klient zakłada dyskuję. Oczywiście jako sprzedawca odpisuje, że według prawa nie ma możliwości zwrotu na zakup fakturowy, chyba, że produkt jest uszkodzony lub uległ awarii wtedy oczywiści przyjmujemy bez problemu. Klient niezadowolony oznacza spór jako nierozwiązany, a ja jako sprzedawca tracę 3000-4000zł w monetach allegro gdyż jeden nierozwiązany spór skutkuje utratą SUPER SPRZEDAWCY. Oczywiście allegro umywa ręce, iż to decyzja klienta, a ja nie chcąc tracić monet ide takiego klientowi na rękę i później sprzedaje taki produkt jako używany pod wodą.
Podobną skrajnością jest zakup produktów higienicznych -
"Zgodnie z art. 38, pkt. 5 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.), informujemy, że niniejszy produkt, sprzedawany na tej aukcji, nie jest objęty prawem odstąpienia od umowy (zwrotu produktu) bez podania przyczyny. Zwrot produktów, które były używane nie zostanie rozpatrzony pozytywnie ze względów higienicznych."
Nikt nie chciałby kupić używanej golarki, trymera, lokówki, prostownicy czy też szczoteczki do zębów więc jest to logiczne.
Jak widać nie dla wszystkich...
Co miesiąc wielokrotnie jest masa oburzonych klientów, że oni chcą zwrócić, bo nie spełnia ich oczekiwań i tym sposobem co miesiąc mój status super sprzedawcy idzie do śmieci, a co za tym idzie pare tysięcy monet...
Oczywiście nie mogę zrobić nic, bo "Allegro" staję po stronie klienta, a ja zostaje poczęstowany garścią negatywów, że nie trzymam się prawa konsumenckiego i go nie znam.
Obojętność @allegro_pl jest wręcz żałosna i utrudnia życie wielu sprzedawcom gdyż wydaje mi się, że nie jestem jedynym, a jestem święcie przekonany, że wiele osób chcąc uniknąć negatywa/utraty statusu Super sprzedawcy po prostu przyjmuje taki towar i go "odnawia". Pomyślcie sobie, że maszynką do golenia zakupioną na allegro, ktoś wcześniej ogolił sobie jaja.
Mam nadzieję, że allegro zareaguje i zacznie z automatu w takich sytuacjach stawać po stronie sprzedawcy.
Dziękuje, że do tej pory dotrwaliście i życzę miłego wieczoru.
Pozdrawiam.
Komentarze (14)
najlepsze
1. kto jest oszustem na tym screenie?
2. sprzedawca nie musi przyjmować zwrotu od firmy, ale jeśli chce być super to powinien. nie chcesz być super więc nie miej pretensji że nie dostałeś odznaki za wzorowe zachowanie.
,
płonne twe nadzieje :)
u mnie było tak jak napisałeś , już nie mam statusu supersprzedawcy mimo 100 % polecających
wk.... mnie to niesamowicie ale zaczynam się przyzwyczajać do debilnych zachowań
aledrogo już na dniach dostanie konkurencję która ich letko skróci
@Ryszard83
Jakich oszustow? Na czym ma polegac oszustwo?
A co do samego Allegro to jak kiedyś wkońcu "przyjdzie" do PL ten upragniony eBay to będziemy tęsknić za Allegro :) Allegro wcale nie jest aż takie złe.
Komentarz usunięty przez moderatora