Prawie 15 proc. aut w Polsce ma instalację LPG. Na gaz jeżdżą nawet porsche.
W zeszłym roku po polskich drogach jeździło 2 678 691 samochodów z instalacją LPG. To 14,5 proc. wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą aut.
t.....n z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 561
W zeszłym roku po polskich drogach jeździło 2 678 691 samochodów z instalacją LPG. To 14,5 proc. wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą aut.
t.....n z
Komentarze (561)
najlepsze
Zależy, co za Porsche, ale sportowe auta potrafią wciągnąć i 20L/100km, to gaz czyni grubszą różnicę finansową przy takich ilościach paliwa. XD
@Godzillla: Przyznaj się. Ty chyba tam Makłowicza z tyłu wozisz z odpaloną kuchenką.
@Defender: przestań oddychać bo narażasz się na śmieszność( ͡° ͜ʖ ͡°)
A 5 generacja czyli do silników z bezpośrednim wtryskiem to cały czas eksperymentowanie, czasem z lepszym skutkiem, czasem z gorszym. Aktualnie mało kto montuje gaz do takich silników po 2018 roku. A GPF skutecznie do tego odstrasza. Sam już bym nie założył gazu do takiego silnika.
2.0 eco boost z kolei już nie, dramat straszny.
- brak miejsca na koło zapasowe, które zajmuje teraz przestrzeń bagażnika
- częste tankowanie (zbiorniki są
@fff112: Są jeszcze takie archaiki, gdzie trzeba regulować luz zaworowy jak w maluchu. Na przykład Honda.
A co do gazu - to ja zaoszczędziłem na nim jakieś 150 tysięcy złotych. O tyle więcej musiałbym wydać na benzynę. W sam raz na przyzwoity nowy samochód. I śmieszą mnie tacy, co kpią z gazu bo "tylko benzyna", a jak podjeżdżają na stację
@Cephalopoda_Ammonoidea: Zależy pod jakim względem. Pod względem czystości spalin jak najbardziej. Pod względem CO2 już nie, bo CO2 wynika wprost ze spalania, a na LPG to samo auto potrafi spalić 2x więcej niż z małym oszczędnym dieslem ¯\_(ツ)_/¯
LPG to paliwo jak każde inne i nawet mi przez myśl nie
Takie np. CNG doczekało się ustawowych przywilejów nie dlatego, że jest w jakiś znaczący sposób lepsze od LPG, bo to praktycznie to samo poza delikatnie mniejszą emisją CO2 przy gazie ziemnym. Ale samochodów z LPG są miliony a stacji tysiące, zaś CNG to nisza w niszy z oidp 27 stacji w całej Polsce. Można rozdawać przywileje, jeśli nie ma
Jasne, ja tego nie neguję. Po prostu LPG to nie jest silver bullet, panaceum na każdy problem pozbawiony wad. Wykop co prawda wydał już wyrok - wystarczy spojrzeć na hurraoptymizm w komentarzach - natomiast prawda jest taka, że kierowcy, którzy nie muszą liczyć się z każdym groszem i spalonym litrem paliwa mają na gaz po prostu wyje^%ane, z resztą nawet wkleiłem gdzieś link to tego jak wygląda stosunek do LPG
1000 km na benzynie - 510 zl
1000 na gazie - 240 zl
Instalacja 3400. 510-240 = zwrot instalacji po ok. 12 tysiącach, co powyżej zostaje w kieszeni. Zrobiłem juz 40k km więc w kieszeni zostało mi na samej benzynie: 7560 zl odejmujac koszt instalacji.
Więc