Polski prototyp pojazdu na wodór został nagrodzony w konkursie koncernu Shell.
Studenci z Politechniki Lubelskiej zaprojektowali pojazd, który może przejechać 460 km na jednym metrze sześciennym wodoru. Projekt efektywnego energetycznie pojazdu został nagrodzony w międzynarodowym konkursie .
CzteryTrzeciePiRdoTrzeciej z- #
- #
- #
- #
- 74
Komentarze (74)
najlepsze
Największą gęstość wodór ma w stanie ciekłym, ale jego przechowywanie w tym stanie jest bardzo trudne i energochłonne (musi
Dlatego żeby spełniać standardy czystości spalin silniki na wodór muszą być sztucznie schładzane (np. dodając parę wodną do mieszanki lub stosując mieszankę z nieoptymalnymi propocjami) - przez co tracą
Brawo studenci!
Minus jest niestety taki, że mała grupa nie wystarczy, żeby wcielić takie rozwiązania w życie, potrzebny jest ogromny przemysł (tutaj - Shell), a w Polsce takiego rodzimego przemysłu nie ma (albo nie ma wsparcia, nie słyszałem żeby Lotos czy Orlen organizowali takie przedsięwzięcia).
Co prawda zostali zdyskwalifikowani za zbyt duże zużycie paliwa na przejazdach próbnych, ale to przez luźne połączenie na przewodzie paliwowym
jezeli przejdziemy na wodor to wkoncu spelnia sie obrazy holywood 1 strzal boom zderzenie boom :)
a wodor w butli jest mocno sprezony
Gdzie ten wodów zatankujesz? Jaka jest prędkość takiego pojazdu? co się dzieje z tą plastikową puszką w razie dzwona? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No własnie, to jest taka ciekawostka a nie żaden praktyczny wynalazek tak jak te niby inteligentne roboty które jak zejdą z utwardzonego terenu to się przewracają i tyle warta ta ich inteligencja.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ramy o tej samej wytrzymałości ważą podobnie. Oczywiście włókno węglowe jest lekko lżejsze od tytanu, który znowu jest lekko
@Platto:
Kompozyty węglowe to nie jest nowa technologia, pochodzi z lat 60 ubiegłego wieku.
Cena wynika z kosztów materiału, a zasadzie ilości energii które pochłania produkcja włókien węglowych i tego się nie przeskoczy.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Shell ma hajs z ropy a nie wodoru.
Nie dziękujcie.