Polonez to generalnie był szrot, już pierwszy egzemplarz był przestarzały. Przecież to tylko pudrowany fiat 125p. Ja rozumiem, że wiele osób ma sentyment do "polskiej" motoryzacji, ale niestety po 45 roku jedyne z osobówek co nasz przemysł wypuścił w miarę samodzielnie to syrena, reszta to montowanie zagranicznych projektów. W pojazdach rolniczych/ciężarowych było trochę lepiej. To nawet Rumunia lepiej to rozegrała i zbudowała sobie markę Dacia a przecież startowali chyba nawet z gorszego
@piotras-kbw: Podobnie jak z Maluchem. Starzy kupują z sentymentu bo zdawali na nim prawko, zaczynali przygodę z motoryzacja albo z rodzicami i czwórka rodzeństwa, jeździli na wakacje do Bułgarii. Młodzi bo takie hipsterskie i cool choć malczana znaja tylko z "40 latka" i programów Mikiciuka a prawda jest taka, że było jest i zawsze będzie to jedno wielkie gówno. Małe, paliwożerne, wolne, głośne, trzęsące się gówno.
kiedy u nas zaczynali produkcję Poloneza to na zachodzie produkowali: niemcy: BMW e23, e21 / Mercedes W123/W460 / Porsche 911 (930) Włochy: Ferrari 308GTB / Fiat robił jakieś popierdółki ale i tak troszkę bardziej zaawansowane niż polonez Francja: Peugeot 305, 604 / Renault 5 (ze znaną wersją turbo Maxi5-350 KM), 18, Alpine A310
Nie zaginając rzeczywistości Polonez w momencie uruchomienia produkcji był pod każdym względem gorszy
Komentarze (44)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Ja rozumiem, że wiele osób ma sentyment do "polskiej" motoryzacji, ale niestety po 45 roku jedyne z osobówek co nasz przemysł wypuścił w miarę samodzielnie to syrena, reszta to montowanie zagranicznych projektów. W pojazdach rolniczych/ciężarowych było trochę lepiej.
To nawet Rumunia lepiej to rozegrała i zbudowała sobie markę Dacia a przecież startowali chyba nawet z gorszego
kiedy u nas zaczynali produkcję Poloneza to na zachodzie produkowali:
niemcy: BMW e23, e21 / Mercedes W123/W460 / Porsche 911 (930)
Włochy: Ferrari 308GTB / Fiat robił jakieś popierdółki ale i tak troszkę bardziej zaawansowane niż polonez
Francja: Peugeot 305, 604 / Renault 5 (ze znaną wersją turbo Maxi5-350 KM), 18, Alpine A310
Nie zaginając rzeczywistości Polonez w momencie uruchomienia produkcji był pod każdym względem gorszy