@mateo_p: oczywiście ze to musi być odcinkowe! Na trzech pasach, również nie ma z tym problemu. Ale czasem na a4 na prostej szlag mnie trafia ;) kilkukrotnie tez jakiś pan Ciężarówka wjechał mi przed maskę. Raz wylądowałem na zielonym żeby nie przywalić (i nie było 200).
@Karl000s: Jeżdżąc po europejskich krajach widzę polskich kierowców ciężarówek grzecznie jadących jeden za drugim... jakoś mija im po przekroczeniu granicy.
Nie dlatego, że przeszkadzają osobówkom, tylko dlatego że stwarzają zagrożenie wyjeżdżając na lewy pas często przed wyprzedającym autem, jadą obok siebie przez kilka minut i blokują autostradę.
Qrwicy idzie dostać, gdy co kilka kilometrów ciagniesz się w ogonie wyprzedzających się januszy, którzy zyskują tym manewrem kilka minut na całej swojej trasie
@b4994: Racja, ale co do przeszkadzania to zawsze przytaczam taki przykład: Ciężarówki mają ograniczenie do 80, jeżdżą zazwyczaj ~85 Wyprzedzają się jak różnica wynosi 2-5 km/h. Więc jakby godzinę jechał (o ile nie zdarzy kolejna blokująca go ciężarówka) to zyska maksymalnie 2-5km.
Ale w czasie wyprzedzania blokuje osobówki które mogą jechać 140! Czyli przez czas wyprzedzania ciężarówki osobówka jedzie wolniej powiedzmy o 50km/h. Więc już w ciągu minuty takiego wyprzedzania traci
Szczerze mówiąc, to problem dotyczy nie tylko ciężarówek. Wyprzedzacze na tempomatach to jest dopiero rak. Jedzie taki #!$%@? ciągle lewym również z prędkością +1 i oczywiście nie przyspieszy do wyprzedzania, tylko cię jeszcze przyblokuje przed ciężarówką. A wyprzedza tak kilkadziesiąt sekund. Hamuj #!$%@?, pan jedzie. BTW, zakaz i tak nic nie zmieni, bo nie będzie respektowany.
@Hans_Olo: najgorzej. Po prawej ciężarówka, z przodu Janusz na tempomacie 110 km/h (bo mu wtedy mało pali), a z tyłu na zderzaku już Seby mrugają długimi.
@highlander: dokładnie, jak wyprzedzasz kogoś kto jedzie 135 swoimi 140, a zbliżacie się do auta jadącego 90 prawym pasem, to racz przyspieszyć, żeby auto które wyprzedzasz na prawym pasie nie musiało hamować.
@Hans_Olo: też mnie to niemiłosiernie #!$%@?, wjedziesz na prawy żeby kogoś puścić bo podjechał pod zderzak na 0,5m, a potem już mu mocy brakuje żeby zwiększyć prędkość i trzeba hamować przed poprzedzającym autem. A potem odchodzi ludziom ochota
Powinni byli zrobić pasy ruchu dedykowane dla ciężarówek i tirów. 3 pasy - prawy dla tirów, środkowy i lewy dla osobówek i z glowy. Niestety, wielcy budowniczowie naszego kraju wykazali się nieskończoną wyobraźnią i większość ekspresówek i "autostrad" ma po 2 pasy, a modernizacja istniejącej infrastruktury dała by nam mocno po dupie...
@jasamek: Tylko po kiego grzyba wywalać pieniądze w błoto na drogi, które już na etapie projektowania nie nadają się ze względu na przepustowość. I chęć poprawy tego wymaga większej inwestycji niż zbudowanie tego od razu porządnie.
@jasamek: A8 choćby. I tutaj Twoje "Nieprawda" raczej się nie implikuje, bo większość autostrady jest wybudowana w formie estakady, z największą w Europie przeprawą opartą na pylonie. Powodzenia z dodawaniem pasa.
Błagam! Niech tak będzie na całej długości! Rozbudowali na wysokości Poznania do 3 pasów to wyprzedzają 3 pasmami.
Nie mówię że wszyscy TIRowcy to chłopskie prostactwo ...ale wystarczająco dużo żeby niszczyć reputacje całemu środowisku :P
To jest największa bzdura. Wyprzedzają się z minimalną różnicą prędkości jakby coś im to miało dać. Zaraz jakiś idiota który w zyciu samochodu nie prowadził powie że "a bo na tysiącach km to różnica!11" bzdura, on chwile
@Saeglopur: ciekawe jak potem zjedziesz i wjedziesz na zjazd kiedy w rządku będzie jechał peleton tirów, i ludzie na lewym pasie zaczną hamować do 80 a kolejni na nich wpadać, albo robić korek, żeby się miedzy tira wbijać na zjazd, nie zdajecie sobie sprawy o czym piszecie.
Chciałbym tylko napisać że w świetle obowiązujących przepisów kierowcy 'tirów' prędkość maksymalną na autostradzie mają ograniczoną do 80km/h, a nie do 90 jak większość sądzi. Co w przypadku przepisowej jazdy daje zapas ponad 10km/h na manewr wyprzedzania, który w tym przypadku przebiegałby o wiele sprawniej niż przy różnicy 1-2hm/h.
@CREATE_USER: to kiedy to się zmieniło? od zawsze pamiętam naklejki na tirach 90 xD no dobra, ale to jest chora mała prędkość... moim zdaniem na autostradzie powinni móc 100 jechać, po to są te drogi..
Powinno się piętnować trzy patologie na autostradach i ekspresówkach: 1) wyprzedzanie przez ciężarówki w warunkach dużego ruchu na lewym pasie - w kategorii utrudnianie płynności ruchu. Jeżeli ciężarówki się wyprzedzają i blokują jedno/dwa auta to nie ma problemu ale jak blokują sznur aut to już robi się problem. 2) siedzenie na zderzaku, brak odpowiedniej odległości między pojazdami. Są na to sposoby, np. pętle indukcyjne. W kategorii zbędnego narażania innych użytkowników ruchu na
drogach 3 pasmowych, którzy jeżdżą i blokują środkowy pas kiedy to prawy jest kompletnie pusty.
@foorever: na nowych autostradach prawy pas jeszcze jest spoko, ale na arteriach dojazdowych do miasta i obwodnicach często jest tak dojechany koleinami przez ciężarówki, że bezpieczniej jest jechać środkiem.
Świetny pomysł. Niestety iloraz inteligencji części kierowców ciężarówek jest bliski zeru! Jedzie w cieniu aerodynamicznym i ledwo może wyprzedzić po czym wychodzi zza wyprzedzanej ciężarówki, podejmuje próbę i wyprzedza przez 3 kilometry blokując pas i zmuszając innych do gwałtownego hamowania. Czasem też okazuje się że opór powietrza jest zbyt duży i po kilkuset metrach lub paru kilometrach osioł się musi poddać!
@kokosik: Tu nie o opór powietrza chodzi, to nie ził ;) Wszyscy mają ogranicznik prędkości, tylko jeden ma opony profil 70 a drugi 65 i wychodzi 0,5 km/h różnicy.
Podsumowanie początku tygodnia: - "ciężarówka mnie wk...a bo za nią jadę 90 zamiast 110" - "nieważne że policja podaje zmyśloną prędkość, trzeba tępić piratów" - "zakaz jazdy motocyklem - tak powinno być wszędzie, je...ni motocykliści" - "jec..ne ścieżki rowerowe i pedalarze" - "kazali nosić maski, to noście je ch...je" - "co za matoły, przecież już nie każą nosić masek, da...ny"
@LrPrl: Nie musisz mi tego tłumaczyć, widzę codziennie co się odwala na drogach i jednak w większości to osobówki nie umieją, nie radzą sobie i utrudniają ruch na drodze. Jeżdżę po całej Europie osobowym i nawet nie chce mi się tu tego wszystkiego pisać i tłumaczyć bo durne ameby i tak tego nie pojmą.
@Pulpit_sterowniczy_V8: cóz ale z tego co piszesz wnioskuje, że to jednak tobie trzeba by uzmysłowić, że autostrada takie samo prawo mają poruszać się ludzie którzy jadą 140 i 90 km/h. Bo z tego co piszesz to najlepiej jakby każdy jechał 140, ale to nie jest obowiązkowa ani zalecana prędkość a dopuszczalna maksymalna. Właśnie tym #!$%@? się wysoką kulturą jazdy, tym, że kierowca ma świadomość tego, że ma takie samo prawo poruszać
Komentarze (348)
najlepsze
Qrwicy idzie dostać, gdy co kilka kilometrów ciagniesz się w ogonie wyprzedzających się januszy, którzy zyskują tym manewrem kilka minut na całej swojej trasie
Ciężarówki mają ograniczenie do 80, jeżdżą zazwyczaj ~85
Wyprzedzają się jak różnica wynosi 2-5 km/h. Więc jakby godzinę jechał (o ile nie zdarzy kolejna blokująca go ciężarówka) to zyska maksymalnie 2-5km.
Ale w czasie wyprzedzania blokuje osobówki które mogą jechać 140! Czyli przez czas wyprzedzania ciężarówki osobówka jedzie wolniej powiedzmy o 50km/h. Więc już w ciągu minuty takiego wyprzedzania traci
@Hans_Olo: też mnie to niemiłosiernie #!$%@?, wjedziesz na prawy żeby kogoś puścić bo podjechał pod zderzak na 0,5m, a potem już mu mocy brakuje żeby zwiększyć prędkość i trzeba hamować przed poprzedzającym autem. A potem odchodzi ludziom ochota
źródło: comment_1591169014CC38shVtxsFt9tvoV2NS8a.jpg
PobierzNie mówię że wszyscy TIRowcy to chłopskie prostactwo ...ale wystarczająco dużo żeby niszczyć reputacje całemu środowisku :P
To jest największa bzdura. Wyprzedzają się z minimalną różnicą prędkości jakby coś im to miało dać. Zaraz jakiś idiota który w zyciu samochodu nie prowadził powie że "a bo na tysiącach km to różnica!11" bzdura, on chwile
źródło: comment_1591140124BGtNPJbzREunt3f3Y4dXuO.jpg
Pobierz@Saeglopur: ci sami kierowcy za Odrą potrafią przestrzegać zasad, wiesz dlaczego?
Tam policja dużo lepiej się przygląda zestawom no i kary są większe.
@Saeglopur: ciekawe jak potem zjedziesz i wjedziesz na zjazd kiedy w rządku będzie jechał peleton tirów, i ludzie na lewym pasie zaczną hamować do 80 a kolejni na nich wpadać, albo robić korek, żeby się miedzy tira wbijać na zjazd, nie zdajecie sobie sprawy o czym piszecie.
@grzegorz88: akurat na eSkach to 80% jedzie z taką prędkością.
no dobra, ale to jest chora mała prędkość... moim zdaniem na autostradzie powinni móc 100 jechać, po to są te drogi..
1) wyprzedzanie przez ciężarówki w warunkach dużego ruchu na lewym pasie - w kategorii utrudnianie płynności ruchu. Jeżeli ciężarówki się wyprzedzają i blokują jedno/dwa auta to nie ma problemu ale jak blokują sznur aut to już robi się problem.
2) siedzenie na zderzaku, brak odpowiedniej odległości między pojazdami. Są na to sposoby, np. pętle indukcyjne. W kategorii zbędnego narażania innych użytkowników ruchu na
@brunoted: dokładnie. Tym bardziej, że jazda 180-200 na autostradzie to żadne wykroczenie, ale z takiego większe hajsy mają.
@foorever: na nowych autostradach prawy pas jeszcze jest spoko, ale na arteriach dojazdowych do miasta i obwodnicach często jest tak dojechany koleinami przez ciężarówki, że bezpieczniej jest jechać środkiem.
- "ciężarówka mnie wk...a bo za nią jadę 90 zamiast 110"
- "nieważne że policja podaje zmyśloną prędkość, trzeba tępić piratów"
- "zakaz jazdy motocyklem - tak powinno być wszędzie, je...ni motocykliści"
- "jec..ne ścieżki rowerowe i pedalarze"
- "kazali nosić maski, to noście je ch...je"
- "co za matoły, przecież już nie każą nosić masek, da...ny"
Kraj k...a frustratów.