Mercury - pociąg przyszłości, który jeździł blisko 100 lat temu
Ta maszyna, choć swoim wyglądem przypomina kreacje z filmów czy komiksów science-fiction, naprawdę istniała, i przewoziła pasażerów na amerykańskim środkowym zachodzie od lat 30. Swoją karierę transportową zakończyła dopiero pod koniec lat 50. XX wieku.
Emigrant1 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 86
Komentarze (86)
najlepsze
@EwarystNawyrost: „Trochę” się do tego Niemcy przyczynili z tą całą wojną światową.
Recka (po angielsku):
W skrócie, faktem jest, że cały koncept jest mocno odrealniony, ale jeśli zaakceptuje się realia filmu takimi jakie są (pociąg z niewyczerpywalnym źródłem energii, jeżdżący w kółko po ziemi i samowystarczalnymi wagonami), to ponoć reszta jest już na wysokim poziomie i film daje dużo rozrywki.
Mitor-01 był testowany na popularnej Szczucince, gdzie przewozy pasażerskie zostały zawieszone od 3 kwietnia 2000 roku. Mitor-01 to lekki pojazd szynowy zbudowany na bazie samochodu marki Żuk. Pojazd przejechał trasę Tarnów – Szczucin – Tarnów bez problemów, jednak miejscowe władze były zainteresowane bardziej pojemnym i wygodniejszym pojazdem. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 60 km/h. Mitor-01 może jednorazowo zabrać do 14
Wygląd niezły,wygoda niezła,ale wsadzony archaizm w nową obudowę.Trabant w karoserii Mercedesa nadal będzie Trabantem,i jazda będzie nim gówniana.
A tu niestety totalną wadą był system napędowy.
To nie miało szans przetrwać.Jeśli się nie mylę w latach 40-tych już wchodziły lokomotywy z silnikiem diesla,a w Wiki pisze,że w latach 50-tych wycofano większość parowozów.
Diesel był bardziej bezobsługowy i mniej kłopotliwy.
Koniec z ładowaniem węgla,dolewaniem co jakiś czas wody,dorzucaniem do kotła.Podejrzewam,że większa