Zawsze mnie zastanawiało, czemu w samolotach nie ma tak jak w samochodach - wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz i lecisz - wszystko robi za Ciebie komputer i inżynieria. Po co tyle zachodu, żeby każdą pompe paliwa włączać osobno, jakieś sprężarki, systemy. Rozumiem pomiary i odczyty, ale cała ta procedura odpalania jest po prostu słaba. Kiedyś też się odpalało samochód na ręcznym ssaniu, robiło 10 innych rzeczy zanim ruszyło. Czemu tak samo nie
@Peter_Mountain: Bo piloci muszą mieć głębszy dostęp do wszystkiego co się dzieje w samolocie niż kierowca samochodu. Do tego samolot sam w sobie jest całkiem skomplikowany. W razie czego warto móc np. przełączyć pomiędzy różnymi źródłami prądu, czy ciśnienia hydraulicznego.
@Peter_Mountain Dlatego, że wystarczy awaria czujników czy kabla żeby komputer nie był w stanie połapać się co się dzieje w samolocie. Dobrze wyszkolony pilot jest w stanie wychwycić pewne rzeczy szybciej niż komputer i zaradzić im lepiej. Patrz katastrofa dwóch Boeingów - piloci nie zostali poinformowani o nowym oprogramowaniu zapobiegającym przeciągnięciom, które było niezbędne ze względu na wady konstrukcyjne tego modelu oraz nie wiedzieli jak je wyłączyć. Jak wysiadł czujnik to nie
Dla tych, którym nie chce sie oglądać napiszę w skrócie: Przekręcasz kluczyk na pierwszą pozycję czekasz aż pogasną kontrolki, wyciągasz ssanie, naciskasz gaz kilka razy, przekręcasz kluczyk na rozruch jak zapali dociskasz gazu, aby dla oszczędności przełączył sie na LPG ( ͡º͜ʖ͡º). Jak nie zapali wrzucasz 2 prosisz pomocniczego pilota aby popchnął i szybko puszczasz sprzegło. Jak zapali lecisz ( ͡º͜ʖ͡º
Pamiętam tego Pana z programu "Mechanik" (swoją drogą bardzo dobrze zrealizowany) na TVN Turbo. 2007r. Jeśli ktoś jest zainteresowany to są odcinki dostępne na ich Playerze.
@nabbek: tak dobrze, że do dziś zastanawiam się czy on jest mechanikiem czy tylko aktorem w programie. Jednak biorąc pod uwagę to jak często zmienia branże to chyba jednak mechanikiem nie jest.
Komentarze (121)
najlepsze
Przekręcasz kluczyk na pierwszą pozycję czekasz aż pogasną kontrolki, wyciągasz ssanie, naciskasz gaz kilka razy, przekręcasz kluczyk na rozruch jak zapali dociskasz gazu, aby dla oszczędności przełączył sie na LPG ( ͡º ͜ʖ͡º). Jak nie zapali wrzucasz 2 prosisz pomocniczego pilota aby popchnął i szybko puszczasz sprzegło. Jak zapali lecisz ( ͡º ͜ʖ͡º
https://www.lot.com/pl/pl/embraer-175
Pasażerski, czego nie rozumiesz
GPU - Ground Power Unit - takie coś co prund daje samolotowi. Może być jako generator na kółkach albo kablem spod płyty gdzie stoi.
LS - jeden z agentów handlingowych operujących na przykład na polskich lotniskach