#AMA Praca w autoryzowanym warsztacie marki Premium
Hej. Pracowałem przez kilka w autoryzowanym serwisie Mercedesa, jeździłem chyba wszystkim co ma znaczek MB, pracowałem w zespole od 5 do 25 osób, w kilku miejscach w Polsce. Pewnie zastanawiasz się co tak naprawdę się dzieje z Twoim samochodem kiedy trafia do warsztatu ASO? #AMA!
aso_gosc z- #
- #
- #
- #
- 417
- Odpowiedz
Komentarze (347)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Druga strona medalu jest taka, że ludziom się wydaje, że S 63 AMG musi im lizać jajka podczas jazdy, a prawdę powiedziawszy to są tam rozwiązania z AMG GT, które siłą rzeczy muszą
2. Są mechanicy co otworzyli własny warsztat specjalizujący się w marce?
3. Gdzie serwisujesz swój własny samochód i czy "patrzysz na ręce" podczas naprawy?
1. Praktykantów/stażystów mielismy zawsze co roku, bo niby dlaczego by nie uczyć uczniów. Jeśli prześmiewczo mowisz o bażantach co powinni klucze zamienić na wałek do ciasta - to miałem kilku takich gagatkow podczas swojej kariery, wiec patrzyłem im na ręce i skrupulatnie ich punktowalem. Najczęściej bez skutku.
2. Tak wielu. Najczęściej skończyli na warsztatach z Mercedesami.
3. Teraz robię to w warsztacie znajomych lub właśnie
2. Jaki był najdroższy model Mercedesa przy którym grzebałeś?
3. Który model Merca jest według Ciebie najsolidniej wykonany z naciskiem na wnętrze?
2. Nie wiem, dużo ich było, ale mówimy o 1 mln Euro w górę :)
1. Jak wygląda temat outsourcingu napraw do podwykonawców w przypadku MB? Czy MB rzeczywiście polega na podwykonawcach jak niektóre ASO innych marek?
2. Dlaczego MB (jak również ASO innych producentów) nie przeprowadza diagnostyki i remontów silnika? Nie mam na myśli wymiany całych elementów typu kolektor dolotowy, rozrząd itp. ale naprawę/regenerację poszczególnych np. zaślepienie otworów po klapach wirowych (vs wymiana całego kolektora), regeneracja wału lub regulacja napinacza łańcucha (vs wymiana całego
1. W pierwszym ASO robiliśmy dużo na zewnątrz. W moim ostatnim ASO mialem mistrzowską załogę. Prowadziłem takie tematy jak naprawy automatycznych skrzyń biegów, wymiana wałków biegów w dwusprzęgłówkach i remonty V8 od wymiany panewek po proste regeneracje głowic w AMG 6.3. Wszystko zależy od załogi prowadzącej warsztat i od samych mechaników.
2. Moje ostatnie ASO robiło wszystko od A do Z. jeśli pytasz dlaczego nie naprawiamy kolektorów to
1. nieczysty dźwięk w nagłośnieniu Harman&Kardon w pewnych częstotliwościach - boczek w prawych drzwiach wpada w rezonans ? Serwis posiada stosowny test?
2. przy bocznym silniejszym wietrze i prędkości powyżej 100km/h+ zdarzyło mi się 2 razy, że rozszczelnił się styk szyby w przednich drzwiach i huczało po stronie kierowcy
2. Tak, tylko nie mow 100kmh+. Aso to nie policja, nikt mandatu Ci nie wystawi. Jak świszczy przy 200 to mówisz, ze przy 200. Inaczej zmarnujesz mnóstwo czasu warsztatowi.
A) normalne zachowanie napędu, nie martw się tym :)
B) bardzo rzadko. W sumie to 1 sztuka w roku może.
C) nikt nie sprawdza czy masz zmieniona mapę silnika czy nawigacji. Jesteś jego właścicielem i możesz sobie zamontować lampki