@guci0: Nie popłyną, bo PESA to klasyczny polski model zarządzania: nachapać się zleceń składając nierealne obietnice, płacić grosze pracownikom i liczyć, że jakoś się uda.
Pesa poza terminowością ma jeszcze inne ,,zalety" w KM schodek w wagonie potrafią się nie schować, hamulce mogą zacisnąć się w czasie jazdy i drzwi nie otworzyć na peronie... Ja bym ich nie popędzał ( ͡°͜ʖ͡°)
@Wezmyr: Fenomen PESA, jak dla mnie wziął się z powodu wygrywania wszystkich praktycznie przetargów, co doprowadziło że nie potrafili ich zrealizować ich czas. Gdyby upadła to zarówno tramwaje, jak i pociągi nie miałby zagwarantowanej usługi gwarancyjnej. To teraz rząd pompuje pieniążki, aby to jeszcze funkcjonowało. Dzisiejszy stan PESY jest na ich własne życzenie.
@Reddinken: Fenomen Pesy polega na tym, że wygrywali każdy przetarg, bo tak były te przetargi napisane.
Wydmuszka "patriotycznej" Pesy była rozdmuchana do granic absurdu i dosłownie czy to kolej, czy samorząd bał się zamówić coś innego, bo od razu pojawiały się zarzuty w stylu: Zdrajcy, bo zamawiają inny produkt, a przecież mamy taką wspaniałą firmę narodową, trzeba wspierać polski biznes - hurr durr itp. Więc pisano przetargi tak, żeby wygrała PESA
Newag kiedyś wcale nie był lepszy jak PESA... Głównie zajmowali się remontowaniem starych składów EN57 i tym podobnych konstrukcji. Przełomowy dla Newagu był jeden moment - jak przez pewien okres ze Stadlerem budowali pociągi jako podwykonawca tego drugiego. Wtedy to Newag mega skoczył z poziomem i organizacją nie tylko samej produkcji, ale i ogólnie z pomysłami na produkt który można stworzyć i sprzedać pod własną marką. Z tego zrodził się zaprezentowany na
@Frozen100: Porównując znacznie starsze Newagi i Pesy jeżdżące na Trójmiejskiej PKM i na Półwysep Helski, Pesy są oczywiście nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne (miejsca na rowery, porządne toalety, czy nawet WiFi), ale z drugiej strony Newagi są cichsze (PESA startująca na pełnym gazie np z Gdyni Karwin, czy na rynnie koło lotniska całkowicie ogłusza), a z rozmów z obsługą są też znacznie mniej awaryjne. Miałam niedawno okazję jechać nowym Impulsem PR, (Trójmiasto
Komentarze (73)
najlepsze
Brawo dla Newagu.
Wydmuszka "patriotycznej" Pesy była rozdmuchana do granic absurdu i dosłownie czy to kolej, czy samorząd bał się zamówić coś innego, bo od razu pojawiały się zarzuty w stylu: Zdrajcy, bo zamawiają inny produkt, a przecież mamy taką wspaniałą firmę narodową, trzeba wspierać polski biznes - hurr durr itp.
Więc pisano przetargi tak, żeby wygrała PESA
źródło: comment_1582371139CPQWh8RtfSZWd14i84LgF9.jpg
PobierzGłównie zajmowali się remontowaniem starych składów EN57 i tym podobnych konstrukcji.
Przełomowy dla Newagu był jeden moment - jak przez pewien okres ze Stadlerem budowali pociągi jako podwykonawca tego drugiego. Wtedy to Newag mega skoczył z poziomem i organizacją nie tylko samej produkcji, ale i ogólnie z pomysłami na produkt który można stworzyć i sprzedać pod własną marką.
Z tego zrodził się zaprezentowany na